Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Jag blir väldigt besviken om inte DIF förlänger med Kalus..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första
Han får max kosta 40k/mån. Vi kan inte dega en megalön på en ärkebrunkare.sensei skrev:Jag blir väldigt besviken om inte DIF förlänger med Kalus..
Jag mår illa när jag läser kommentarerna om Åberg på Färjestads forum;
Dö, Värmlänning. Dö.Övertygad om att Åberg är vår nya Pelle Prestberg fast med bättre fart på rören. Mycket trevligt!
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
EG kommer med stor sannolikhet att växa ut till en bra ES-back, kanske landslagsman, kanske firad NHL stjärna. Då lär en del här inne sitta och skriva långa trådar om hur fantastiskt det skulle vara om han "ville komma hem".Donkels skrev:Nåväl nu tycker jag det är fel att hänga upp säsongens misslyckande på en spelare - EG. Tror fortfarande att han med rätt skolning kommer bli en bra back i framtiden
Detta sagt - betyder inte att jag tycker han varit bra i år. Han har blandat och gett som det så vackert heter. Fina prestationer har varvats med skit-matcher och matchavgörande dåliga byten. Särskilt i defensiven har han drällt vid flera tillfällen och mer än en gång legat på fel sidan om sin gubbe på väg hemåt.
Glöm dock inte att gossen är 21 år ung och gör sin andra elitseriesäsong. En sån kille ska matchas med en erfaren, klok back, se lära och växa. Helst ska han spela som 5-6 back för att slippa allt för stort ansvar, men samtidigt få hyfsat med speltid.
Att såga EG vid fotnölarna påminner en del om sågningarna av Kronwall som förekom 1999 och inte minst om sågningarna (bland annat på detta forum) av Fernholm som var såååååååå kass och aldrig skulle bli något.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Håller med. Många här på forumet är rätt okunniga, för att inte tala om publiken som går på matcherna...Andy skrev:EG kommer med stor sannolikhet att växa ut till en bra ES-back, kanske landslagsman, kanske firad NHL stjärna. Då lär en del här inne sitta och skriva långa trådar om hur fantastiskt det skulle vara om han "ville komma hem".Donkels skrev:Nåväl nu tycker jag det är fel att hänga upp säsongens misslyckande på en spelare - EG. Tror fortfarande att han med rätt skolning kommer bli en bra back i framtiden
Detta sagt - betyder inte att jag tycker han varit bra i år. Han har blandat och gett som det så vackert heter. Fina prestationer har varvats med skit-matcher och matchavgörande dåliga byten. Särskilt i defensiven har han drällt vid flera tillfällen och mer än en gång legat på fel sidan om sin gubbe på väg hemåt.
Glöm dock inte att gossen är 21 år ung och gör sin andra elitseriesäsong. En sån kille ska matchas med en erfaren, klok back, se lära och växa. Helst ska han spela som 5-6 back för att slippa allt för stort ansvar, men samtidigt få hyfsat med speltid.
Att såga EG vid fotnölarna påminner en del om sågningarna av Kronwall som förekom 1999 och inte minst om sågningarna (bland annat på detta forum) av Fernholm som var såååååååå kass och aldrig skulle bli något.
På tal om Fernholm. Vad gör han nu för tiden? Skulle han vara intressant?Andy skrev: Att såga EG vid fotnölarna påminner en del om sågningarna av Kronwall som förekom 1999 och inte minst om sågningarna (bland annat på detta forum) av Fernholm som var såååååååå kass och aldrig skulle bli något.
- Nummer19
Bara att fet glömma. Han har siktet inställt på KHL igen efter den här säsongen.Kungen skrev:På tal om Fernholm. Vad gör han nu för tiden? Skulle han vara intressant?Andy skrev: Att såga EG vid fotnölarna påminner en del om sågningarna av Kronwall som förekom 1999 och inte minst om sågningarna (bland annat på detta forum) av Fernholm som var såååååååå kass och aldrig skulle bli något.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
- SirDIFalot
Intressant för oss? Oh ja.Kungen skrev:På tal om Fernholm. Vad gör han nu för tiden? Skulle han vara intressant?Andy skrev: Att såga EG vid fotnölarna påminner en del om sågningarna av Kronwall som förekom 1999 och inte minst om sågningarna (bland annat på detta forum) av Fernholm som var såååååååå kass och aldrig skulle bli något.
Om han skulle vara intresserad av att spela för oss? Inte en chans i helvetet.
Han har gjort en rätt hygglig säsong i HV71.
Expert.
- BaronVonDif
Får en att reflektera över vilket trevligt litet lag vi kunnat haft om vi spelat i ES.SirDIFalot skrev:Intressant för oss? Oh ja.Kungen skrev:På tal om Fernholm. Vad gör han nu för tiden? Skulle han vara intressant?Andy skrev: Att såga EG vid fotnölarna påminner en del om sågningarna av Kronwall som förekom 1999 och inte minst om sågningarna (bland annat på detta forum) av Fernholm som var såååååååå kass och aldrig skulle bli något.
Om han skulle vara intresserad av att spela för oss? Inte en chans i helvetet.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Hah, åfan! Märks att man har bra koll på Elitserien nu för tiden...SirDIFalot skrev:...Kungen skrev:På tal om Fernholm. Vad gör han nu för tiden? Skulle han vara intressant?Andy skrev: Att såga EG vid fotnölarna påminner en del om sågningarna av Kronwall som förekom 1999 och inte minst om sågningarna (bland annat på detta forum) av Fernholm som var såååååååå kass och aldrig skulle bli något.
Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i för
Exakt, förläng gärna med Kalus men inte för över 40.000 kr / månad. Gillar Kalus enormt men vi har inte en budget som tillåter oss att lägga hur mycket som helst på en 3:e kedjan lirare.pulverapa skrev:Han får max kosta 40k/mån. Vi kan inte dega en megalön på en ärkebrunkare.sensei skrev:Jag blir väldigt besviken om inte DIF förlänger med Kalus..
-
Hur kan det vara såna enorma löneskillnader mellan Div1 och Allsvenskan?
Vad jag förstår för Visby Romas del så jobbar spelarna på vanliga jobb+ att dom lirar hockey i stort sett varje dag.
Är det likadant för alla div1 spelare?
Vad jag förstår för Visby Romas del så jobbar spelarna på vanliga jobb+ att dom lirar hockey i stort sett varje dag.
Är det likadant för alla div1 spelare?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
För att div1 lag i princip inte har någon publik? Sen ingen TV-kanal som sänder matcherna så dom får inte pengar där heller.Tobbe_Gotland skrev:Hur kan det vara såna enorma löneskillnader mellan Div1 och Allsvenskan
Avskaffa tre mot tre.
Grejen är att jag väldigt sällan beskyller en enda spelare för någonting. Inte så heller denna gång! Precis som jag flertalet gånger poängterar så är en hockey en lagsport där man förlorar och man vinner som lag. MEN jag är inte heller sen att notera att vi mycket väl kunnat nå Kvalserien om inte Gustafsson och Lennhammer fått spela, och framförallt ihop. Att vi sedan inte hade spelet att ha något där att säga till om det är en annan sak. Det är bara att gå tillbaka några veckor och räkna igenom hur många antalet mål som direkt kan spåras till dessa personers individuella slarv. Bara mot Örebro i sista matchen har vi en hand full. Så egentligen är jag mer grinig på Zabel än vad jag är på EG eller Lennhammer. De kan inte hjälpa att de inte har vad som krävs! Det är upp till Tony att se.-daniel- skrev:Känns det bättre att alltid ha en person att skylla misslyckanden på? Gör det dig glad?Manijock skrev:Hear hear. Gnälldes under fjolåret ännu värre på Klubertanz. EG har varit ett hundratal snäpp sämre. Gustafsson är utan tvekan den sämsta mest hopplösa backen defensivt vi haft åtminstone på hela 2000-talet. Nog om det! Att någon överhuvudtaget kan överväga att förlänga med honom är ett tecken på hur långt ner i hierarkin vi fallit. Värre losermentalitet än Bajen!Challen skrev:Vill aldrig se EG i en Djurgårdströja igen.18DIF91 skrev:Synd att Åberg drar, tror inte vi kommer få se honom i DIF tröja något mer.
Och undrar hur det blir med Gustafsson? Det var ju han som enligt vissa rykten redan hade kritat på för frölunda redan under brinnande säsong, om så var fallet borde han väl ha dragit först av alla? Särskilt efter den skit som pinsamma människor både i publiken och via twitter och annat utsatt honom för.
Personligen hoppas jag att han blir kvar i DIF nästa säsong också, fast då med någon mer rutinerad back som kan styra upp honom lite mer och kanske med lite mindre ansvar på sina axlar så han kan jobba sig in i sin roll bättre.
Ovärdigt beteende.
I övrigt så är det endast Ölvestad, Otto, Holm, Wennberg, Holmqvist och till viss del Åberg och Johner som kommer undan med godkänt denna säsong. Så att skylla hela säsongens fiasko på en spelare det har jag aldrig gjort tyvärr Danne..
Mattebo skrev:Jag hittade inte varje blogginlägg om det, eftersom han skrev flera. Men är du verkligen bergis på att han skrev att det var klart? Det var mycket spekulationer.pulverapa skrev:Han skrev att det var klart.SirDIFalot skrev:Ja, det hade han ju fel om. Men har man hört Challe berättade om vad som hände där bakom när det gick som sämst verkade det ju verkligen finnas substans i det där. Vet inte varför det inte blev av dock. Och när Challe fortsatte så bestämde ju DIF att de skulle ge det 5 matcher till. Typ samma info som Madhawk just då. Att förändringarna låg bara på is.pulverapa skrev:Minns t.ex. denna säsong när han skrev att det var klart att Säcken skulle kliva upp. Jo, tjena.
Så här har man tänkt:
Charles Berglund får koncentrera sig på att enbart vara sportchef.
Hans Särkijärvi tar över som headcoach.
Mats Bäcklin blir kvar som assisterande tränare.
Tony Zabel tar "Säckens" plats i J20.
Detta är klar fakta på en diskussion som helt säkert pågår. Det är bekräftat både av utomstående och personer inom Djurgården.
Nu diskuterar man främst om man ska verkställa detta på studs, eller om man ska avvakta ytterligare ett tag.