Nummer19 skrev:Läste någonstans att Åberg kan bli utlånad till Karlskoga under en del av nästa säsong, då det är en sån oerhörd konkurrens om platserna i fbk samt att Kaffe redan har elva forwards kontrakterade till kommande säsong. Det vore ju förjävligt isånnafall.
FBK ser ju Åberg som en ersättare för Marcus Paulsson, dvs en spelare som skall ha en hyfsat framträdande roll i laget. Lyckas han inte leverera i paritet med vad man förväntar sig kan nog en utlåning bli aktuell, eftersom Pontus inte alls kommer till sin rätt i en 3:e / 4:e lina. Så tror inte det där ovanstående är helt otänkbart... hemsk tanke.
För helvete. Pontus kommer ta en topp-6 plats hur enkelt som helst i FBK. Kan nästan slå vad om att han gör minst 15 mål och sammanlagt över 40 poäng.
Han är dock 19 bast, så svackor kommer alltid för unga spelare. Trots NHL-skott... Kraven i Färjestad är höga.
Men jag tror också Åberg kommer lyckas, framförallt tycker jag hans arbetsinsats var ruskigt imponerande den här säsongen och jag tror också det var den avgörande grejen för ett ES-kontrakt hos FBK.
Nummer19 skrev:Läste någonstans att Åberg kan bli utlånad till Karlskoga under en del av nästa säsong, då det är en sån oerhörd konkurrens om platserna i fbk samt att Kaffe redan har elva forwards kontrakterade till kommande säsong. Det vore ju förjävligt isånnafall.
FBK ser ju Åberg som en ersättare för Marcus Paulsson, dvs en spelare som skall ha en hyfsat framträdande roll i laget. Lyckas han inte leverera i paritet med vad man förväntar sig kan nog en utlåning bli aktuell, eftersom Pontus inte alls kommer till sin rätt i en 3:e / 4:e lina. Så tror inte det där ovanstående är helt otänkbart... hemsk tanke.
För helvete. Pontus kommer ta en topp-6 plats hur enkelt som helst i FBK. Kan nästan slå vad om att han gör minst 15 mål och sammanlagt över 40 poäng.
Hur enkelt som helst? Han har minst iaf Berglund, Connoly, Görtz, Hillding, Lundh, Wallin, Åslund att konkurrera med. Då har jag inte räknat Micke Johansson som inte har fått nytt kontrakt än, Paulsson försvinner väl och Åberg är väl tänkt som ersättare för honom. Men det är fan tufft att gå in topp 6 i fbk. De lär säkert värva mer dessutom!
Det är ett stort steg mellan elitserien och allsvenskan. Se tex Hillding.
Han kommer spela i tredjekedjan till att börja med. Han har mycket att lära innan han gör 40 poäng i elitserien.
Varför stänger han inte kommentatorsfältet? Är ju löjligt.
Varför skulle han det? Är väl precis som vilket annat forum som helst.
Jag tänker gå in där ikväll och sprida lite rykten som saknar substans. Det är kul. Blir grymt sen när jag läser om det på DIF-forumet!
Förstår fortfarande inte varför du verkar tro att rykten som kommer från Johans bloggs kommentarsfält skall ha högre sanningshalt än rykten som kommer härifrån, Flashback, Svenskafans forum etc etc.
Du verkar ha något emot Rödhöken i allmänhet och det får du väl gärna ha, men jag förstår inte riktigt varför.
Varför stänger han inte kommentatorsfältet? Är ju löjligt.
Varför skulle han det? Är väl precis som vilket annat forum som helst.
Jag tänker gå in där ikväll och sprida lite rykten som saknar substans. Det är kul. Blir grymt sen när jag läser om det på DIF-forumet!
Förstår fortfarande inte varför du verkar tro att rykten som kommer från Johans bloggs kommentarsfält skall ha högre sanningshalt än rykten som kommer härifrån, Flashback, Svenskafans forum etc etc.
Du verkar ha något emot Rödhöken i allmänhet och det får du väl gärna ha, men jag förstår inte riktigt varför.
Nej, jag blir irriterad på att allting som skrivs där om DIF (inlägg eller kommentar) verkar få större acceptans/status än här på forumet eller på flashback. Blir irriterad på folk som trollar. Folk använder sig av hans blogg som en språngbräda för att se deras inlägg hamna på DIF-forumet.
Nu går man liksom runt och hoppas vi värvar den där tjecken... Fan.
pulverapa skrev:
Nej, jag blir irriterad på att allting som skrivs där om DIF (inlägg eller kommentar) verkar få större acceptans/status än här på forumet eller på flashback. Blir irriterad på folk som trollar.
Nu går man liksom runt och hoppas vi värvar den där tjecken... Fan.
Det Johan skriver har ju dock väldigt, väldigt ofta substans så förstår inte riktigt vad du menar. Däremot är ju ryktena som sprids i hans kommentarsfält precis lika trovärdiga som rykten som sprids på alla andra forum och liknande.
VäsbyMental skrev:Robert Kousal lirar ju i HC Pardubice som vi mötte i European Trophy i höstas så att Challe har koll på honom vore ju inte konstigt.
Ingen rök utan eld, Challe har nog ett gäng krokar ute men detta känns inte som en billig värvning. Den låga dollarn kontra en rätt stark krona borde dock kunna locka en del transatlanter tycker man så en allsvensk lön svider nog inte allt för mycket som den gjort tidigare ur deras perspektiv.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/