Vilket typiskt skitsnack.henka83 skrev:Björklöven har också några intressanta spelare. Men jag hoppas Challe har koll på dessa plantskolor annars bör han avgå.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Lite överdrivet kanske men visst fan ska han ha koll på alla div1 spelare värda att kolla på och jag tror nog han har det också så vi kan vänta med att sparka honom!Mattebo skrev:Vilket typiskt skitsnack.henka83 skrev:Björklöven har också några intressanta spelare. Men jag hoppas Challe har koll på dessa plantskolor annars bör han avgå.
Filip Cruseman http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7024
Har inte sett den här killen spela i DIF men däremot i ESK och där har han varit väldigt duktig. Spelat juniorhockey i DIF och en av de bästa poängplockarna i div1 och en duktig målskytt.
Vad tror ni
Owuya är nedskickad till ECHL igen.. Tror som sagt att vi kommer få se honom i DIF rätt så snart.
2014-04-07, vad hände?
Är inte så säker. Han tar en plats i en bättre liga ganska enkelt tror jag.Jepe skrev:Owuya är nedskickad till ECHL igen.. Tror som sagt att vi kommer få se honom i DIF rätt så snart.
Kanske kan Brynäs vara intresserade? De söker väl ersättare till Honken. Men ändå svårt att se Mark ha jättemånga erbjudande! Nerflyttad i ECHL och ändå bara en säsong i elitserien. Iofs vinnare i målvaktsligan men ser det inte som omöjligt att han spelar i DIF nästa säsong!Mattebo skrev:Är inte så säker. Han tar en plats i en bättre liga ganska enkelt tror jag.Jepe skrev:Owuya är nedskickad till ECHL igen.. Tror som sagt att vi kommer få se honom i DIF rätt så snart.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Notera att DIF inte önskar Åberg lycka till i FBK utan att man önskar honom lycka till i den fortsatta kariären.
Jag önskar att Åberg stannat - samtidigt tycker jag han gör rätt som lämnar enligt samma logik jag tyckte att det var ok att Kempe lämnade.
Infrågasätter dock det "signalmässigt" vettiga i att gå till FBK (hade bara varit värre att gå till Solna).
Tycker vi ska tacka Pontus och önska honom lycka till. Tar han med sig goda minnen härifrån lär vi väl få se honom igen när vi är tillbaks i Elitserien (om han inte är fast etabblerad i NHL då).
Jag önskar att Åberg stannat - samtidigt tycker jag han gör rätt som lämnar enligt samma logik jag tyckte att det var ok att Kempe lämnade.
Infrågasätter dock det "signalmässigt" vettiga i att gå till FBK (hade bara varit värre att gå till Solna).
Tycker vi ska tacka Pontus och önska honom lycka till. Tar han med sig goda minnen härifrån lär vi väl få se honom igen när vi är tillbaks i Elitserien (om han inte är fast etabblerad i NHL då).
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Jag önskar honom också lycka till dock inte under den tid han representerar horföreningen FBKAndy skrev:Notera att DIF inte önskar Åberg lycka till i FBK utan att man önskar honom lycka till i den fortsatta kariären.
- -daniel-
Jag är egentligen bara glad att Pontus inte valde ett lag som vi möjligtvis kommer möta i en (eventuell...) Kvalserie framöver. Oavsett vad jag tycker om Färjestad som förening.
Owuya hade varit en dröm, men tror det är väldigt osannolikt han väljer spel i Hockeyallsvenskan. Tror han kommer kriga på därborta eller eventuellt flytta hem om han får ett bra bud från en ES-klubb. Det är min magkänsla, som jag dock hoppas inte stämmer.
Owuya hade varit en dröm, men tror det är väldigt osannolikt han väljer spel i Hockeyallsvenskan. Tror han kommer kriga på därborta eller eventuellt flytta hem om han får ett bra bud från en ES-klubb. Det är min magkänsla, som jag dock hoppas inte stämmer.
- BaronVonDif
Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Roligaste vore om Åberg gjorde en 'Bartley' och nappar på en öppning i Nhl nu i vår.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Japp. Känner hans lillebror.SirDIFalot skrev:Säker? Jag har hört att han är gnagare från en f.d lagkamrat till honom.LT10 skrev:Var ju tidigare ett rykte om att Jimmy Andersson i Vita hästen skulle vara på ingång. Det stämmer inte, sen är jag inte heller speciellt sugen på att se att vi plockar in en snubbe som är råbajare och har en stor bajentatuering.
- Nummer19
Läste någonstans att Åberg kan bli utlånad till Karlskoga under en del av nästa säsong, då det är en sån oerhörd konkurrens om platserna i fbk samt att Kaffe redan har elva forwards kontrakterade till kommande säsong. Det vore ju förjävligt isånnafall.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Ladies and gentlemen, en blöt lavett.Nummer19 skrev:Läste någonstans att Åberg kan bli utlånad till Karlskoga under en del av nästa säsong, då det är en sån oerhörd konkurrens om platserna i fbk samt att Kaffe redan har elva forwards kontrakterade till kommande säsong. Det vore ju förjävligt isånnafall.
Vi borde utnyttja till fullo att det är fyra allsvenska lag som inte spelat klart sin säsong än och inte vet i vilken serie de ska spela. Det vill säga, vi borde värva massa bra spelare nu medan de andra lagen velar! Sam Lofquist är en bra början.
- -daniel-
FBK ser ju Åberg som en ersättare för Marcus Paulsson, dvs en spelare som skall ha en hyfsat framträdande roll i laget. Lyckas han inte leverera i paritet med vad man förväntar sig kan nog en utlåning bli aktuell, eftersom Pontus inte alls kommer till sin rätt i en 3:e / 4:e lina. Så tror inte det där ovanstående är helt otänkbart... hemsk tanke.Nummer19 skrev:Läste någonstans att Åberg kan bli utlånad till Karlskoga under en del av nästa säsong, då det är en sån oerhörd konkurrens om platserna i fbk samt att Kaffe redan har elva forwards kontrakterade till kommande säsong. Det vore ju förjävligt isånnafall.
För helvete. Pontus kommer ta en topp-6 plats hur enkelt som helst i FBK. Kan nästan slå vad om att han gör minst 15 mål och sammanlagt över 40 poäng.-daniel- skrev:FBK ser ju Åberg som en ersättare för Marcus Paulsson, dvs en spelare som skall ha en hyfsat framträdande roll i laget. Lyckas han inte leverera i paritet med vad man förväntar sig kan nog en utlåning bli aktuell, eftersom Pontus inte alls kommer till sin rätt i en 3:e / 4:e lina. Så tror inte det där ovanstående är helt otänkbart... hemsk tanke.Nummer19 skrev:Läste någonstans att Åberg kan bli utlånad till Karlskoga under en del av nästa säsong, då det är en sån oerhörd konkurrens om platserna i fbk samt att Kaffe redan har elva forwards kontrakterade till kommande säsong. Det vore ju förjävligt isånnafall.