Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Rocky3000

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rocky3000 »

Marcus Nilsson valde Gnaget

Joel Gistedt till DIF, skulle sitta otroligt fint! :)
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Marre Greenleaf skrev:
Staten skrev:
Metal Machine skrev:Grymt tungt med Lofquist. Han var lätt IKO:s bästa back förra säsongen. Kanske AS bästa av det jag såg. Tycker vi bör behålla både Granath och Lidström. Säga vad man vill om deras insatser, men under andra halvan kunde de åtminstone (min uppfattning) spela ett stabilt försvarsspel. Enkelt, med kontroll, utan att glänsa eller synas. Följande hade INTE varit fel:

Lofquist - Holm
Granath - Lidström
Arnesson - Andersson
Falk

Vi lär dock behöva någon till som kan gå in vid skador och dyl.
Vi behöver ha in en tung ledare utöver det också. Kan vi få in Printz vore jag väldigt nöjd. Då har vi lite tunga pjäser samt spelskickliga backar och bra PP-pjäser. Vi måste verkligen lägga lite krut på defensiven nästa år.

Har alltid gillar Printz men -16 i den Österrikiska andra ligan är inte så smickrande siffror. Men man inte vet inte hur han har använts eller vilket strykgäng han lirat med.
Kolla vad övriga spelare i samma lag ligger på för siffror. De verkar typ vara Österrikes svar på Rögle.
Expert.
Oaklund
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Oaklund »

Rocky3000 skrev:Marcus Nilsson valde Gnaget

Joel Gistedt till DIF, skulle sitta otroligt fint! :)
Gistedt har kontrakt 13/14 och vi lär knappast köpa loss honom.
Bocas

Inlägg av Bocas »

Jag ser inte att man måste värva en etablerad målvakt utan lägg istället de stålarna på en grym defensiv back. Vi har Reideborn som väl visat under säsongen att han håller på allsvensk nivå. Sedan får man hitta någon budget som andramålis till honom.

Chet har jag redan räknat bort.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Angående Printz:
his +/- statistic is most probably caused by the relative weak defense of EC Dornbirn during the last season as the team was build up from zero in very short time.
after he started to play in Dornbirn, we gained a lot of stability and he was badly missed during his short time of injury. personally i think, in defensive concerns, he was one of best players.
Låter ju onekligen som att han i alla fall inte gjort bort sig där nere. Personligen hoppas jag verkligen att han vänder hemåt.
Användarvisningsbild
Jepe

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Jepe »

@nattesoderberg: Kan avslöja att Mattias Guter blir kvar i Djurgården: "Längtar redan till hösten" http://t.co/Ed11f73SA2 #twittpuck #DIFHockey
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

Väntat med Guter, men ack så viktigt. Jag tror att han blir en mycket mycket framträdande spelare nästa år. Gå ut med att Johner är överens med om optionsåret nu också då, aaaaah. Och så Soares eller Saviano. Helst båda. 8)
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Roppan skrev:Väntat med Guter, men ack så viktigt. Jag tror att han blir en mycket mycket framträdande spelare nästa år. Gå ut med att Johner är överens med om optionsåret nu också då, aaaaah. Och så Soares eller Saviano. Helst båda. 8)
Nu har jag inte följt Saviano eller Elitserien någonting i år, men varför har Steve Saviano bara gjort 9 poäng på 55 matcher?
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

pulverapa skrev: Nu har jag inte följt Saviano eller Elitserien någonting i år, men varför har Steve Saviano bara gjort 9 poäng på 55 matcher?
Han har inte haft något vidare år, precis som hela Växjö. Deras bäste poängplockare, Tomi Kallio, skrapade ihop 29p på 55 matcher. Det borde gynna oss, då han inte stärkte sina aktier och ES-klubbar knappast står på kö för att skriva jättelukrativa kontrakt.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Roppan skrev:
pulverapa skrev: Nu har jag inte följt Saviano eller Elitserien någonting i år, men varför har Steve Saviano bara gjort 9 poäng på 55 matcher?
Han har inte haft något vidare år, precis som hela Växjö. Deras bäste poängplockare, Tomi Kallio, skrapade ihop 29p på 55 matcher. Det borde gynna oss, då han inte stärkte sina aktier och ES-klubbar knappast står på kö för att skriva jättelukrativa kontrakt.
Spontant känns det som att vi ska undvika honom, om vi inte signar både Soares och Johner. Då tar vi Saviano också tycker jag.
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

pulverapa skrev: Spontant känns det som att vi ska undvika honom, om vi inte signar både Soares och Johner. Då tar vi Saviano också tycker jag.
Det är ju återföreningen av dessa, främst då alla tre som du säger, som är intressant. De hade en stor del i Växjös avancemang till ES. En jättestor. Det är viktigt med spelare som vet vad som gäller, och som har erfarenheten, av kvalserien - när vi väl nått dit. Det är liksom då säsongen börjar på allvar.
Göran

Inlägg av Göran »

Ersättare för Pontus Åberg önskar jag mig Jacob Blomkvist från Leksand .
Sen vill jag att man inte skriver med Bohman ,Falk och Arnesson i år ,utan väntar in deras utveckling under nästa säsong och ser åt vilket håll det pekar . Just nu alldeles för veka när det gäller . Berglind från Brynäs likaså !!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Skitsnack att Arnesson skulle vara för vek. Han var under långa stunder vår tuffaste back redan den här säsongen (vilket dock inte säger så mycket). Falk förväntar jag mig däremot mer av.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Wennberg

"Men Djurgården finns med i bilden, trots anbud från Elitserien?
-Ja, helt klart, men mer än så kan jag inte säga i nuläget."

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/di ... 73722.aspx

sägs inte så mycket, men senaste uttalandet iaf
Oaklund

Inlägg av Oaklund »

Göran skrev:Ersättare för Pontus Åberg önskar jag mig Jacob Blomkvist från Leksand .
Sen vill jag att man inte skriver med Bohman ,Falk och Arnesson i år ,utan väntar in deras utveckling under nästa säsong och ser åt vilket håll det pekar . Just nu alldeles för veka när det gäller . Berglind från Brynäs likaså !!
Jacob Blomkvist har kontrakt 13/14.

Menar du att vi ska släppa Arnesson? Han lär vilja skriva A-lagskontrakt annars så sticker han nog.
Låst