Joel Gistedt till DIF, skulle sitta otroligt fint!

Kolla vad övriga spelare i samma lag ligger på för siffror. De verkar typ vara Österrikes svar på Rögle.Marre Greenleaf skrev:Staten skrev:Vi behöver ha in en tung ledare utöver det också. Kan vi få in Printz vore jag väldigt nöjd. Då har vi lite tunga pjäser samt spelskickliga backar och bra PP-pjäser. Vi måste verkligen lägga lite krut på defensiven nästa år.Metal Machine skrev:Grymt tungt med Lofquist. Han var lätt IKO:s bästa back förra säsongen. Kanske AS bästa av det jag såg. Tycker vi bör behålla både Granath och Lidström. Säga vad man vill om deras insatser, men under andra halvan kunde de åtminstone (min uppfattning) spela ett stabilt försvarsspel. Enkelt, med kontroll, utan att glänsa eller synas. Följande hade INTE varit fel:
Lofquist - Holm
Granath - Lidström
Arnesson - Andersson
Falk
Vi lär dock behöva någon till som kan gå in vid skador och dyl.
Har alltid gillar Printz men -16 i den Österrikiska andra ligan är inte så smickrande siffror. Men man inte vet inte hur han har använts eller vilket strykgäng han lirat med.
Gistedt har kontrakt 13/14 och vi lär knappast köpa loss honom.
Låter ju onekligen som att han i alla fall inte gjort bort sig där nere. Personligen hoppas jag verkligen att han vänder hemåt.his +/- statistic is most probably caused by the relative weak defense of EC Dornbirn during the last season as the team was build up from zero in very short time.
after he started to play in Dornbirn, we gained a lot of stability and he was badly missed during his short time of injury. personally i think, in defensive concerns, he was one of best players.
Nu har jag inte följt Saviano eller Elitserien någonting i år, men varför har Steve Saviano bara gjort 9 poäng på 55 matcher?Roppan skrev:Väntat med Guter, men ack så viktigt. Jag tror att han blir en mycket mycket framträdande spelare nästa år. Gå ut med att Johner är överens med om optionsåret nu också då, aaaaah. Och så Soares eller Saviano. Helst båda.
Han har inte haft något vidare år, precis som hela Växjö. Deras bäste poängplockare, Tomi Kallio, skrapade ihop 29p på 55 matcher. Det borde gynna oss, då han inte stärkte sina aktier och ES-klubbar knappast står på kö för att skriva jättelukrativa kontrakt.pulverapa skrev: Nu har jag inte följt Saviano eller Elitserien någonting i år, men varför har Steve Saviano bara gjort 9 poäng på 55 matcher?
Spontant känns det som att vi ska undvika honom, om vi inte signar både Soares och Johner. Då tar vi Saviano också tycker jag.Roppan skrev:Han har inte haft något vidare år, precis som hela Växjö. Deras bäste poängplockare, Tomi Kallio, skrapade ihop 29p på 55 matcher. Det borde gynna oss, då han inte stärkte sina aktier och ES-klubbar knappast står på kö för att skriva jättelukrativa kontrakt.pulverapa skrev: Nu har jag inte följt Saviano eller Elitserien någonting i år, men varför har Steve Saviano bara gjort 9 poäng på 55 matcher?
Det är ju återföreningen av dessa, främst då alla tre som du säger, som är intressant. De hade en stor del i Växjös avancemang till ES. En jättestor. Det är viktigt med spelare som vet vad som gäller, och som har erfarenheten, av kvalserien - när vi väl nått dit. Det är liksom då säsongen börjar på allvar.pulverapa skrev: Spontant känns det som att vi ska undvika honom, om vi inte signar både Soares och Johner. Då tar vi Saviano också tycker jag.
Jacob Blomkvist har kontrakt 13/14.Göran skrev:Ersättare för Pontus Åberg önskar jag mig Jacob Blomkvist från Leksand .
Sen vill jag att man inte skriver med Bohman ,Falk och Arnesson i år ,utan väntar in deras utveckling under nästa säsong och ser åt vilket håll det pekar . Just nu alldeles för veka när det gäller . Berglind från Brynäs likaså !!