Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
cCat
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av cCat »

Jag har pratat med Åbro Bryggerier, känner några där efter tiden då jag bodde i småland. :)

De säger enligt följande;

Vid framställning av 33cl burkar med egen design är minimimängden 250.000st.
Det minsta som Åbro kan tänka sig att brygga är 90.000 liter. (cirka 273.000 burkar)
Så minsta mängden kan man säga är 250.000 stycken 33cl öl.
Om man tar exempelvis Åbros Original Lager på cirka 5,2% så blir priset mellan tummen och pekfingret 3kr/st.
Detta pris är dock ex works fabriken i Vimmerby och moms tillkommer såklart.

Sedan tillkommer skatt att betala när ölen säljs vidare.

En lagerlokal med tillstånd att förvara alkoholhaltiga drycker måste ordnas.

Sedan börjar arbetet att sälja in ölet hos systembolagets butiker i stockholm, vilket jag personligen inte tror skulle vara direkt svårt med det kundunderlag som finns!

Vad tror ni?
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av Jepe »

cCat skrev:Jag har pratat med Åbro Bryggerier, känner några där efter tiden då jag bodde i småland. :)

Det minsta som Åbro kan tänka sig att brygga är 90.000 liter. (cirka 273.000 burkar)
Om man tar exempelvis Åbros Original Lager på cirka 5,2% så blir priset mellan tummen och pekfingret 3kr/st.

Sedan börjar arbetet att sälja in ölet hos systembolagets butiker i stockholm, vilket jag personligen inte tror skulle vara direkt svårt med det kundunderlag som finns!

Vad tror ni?
Ett ölmärke som är så hårt förknippat med gnaget? Nej tack!

Skitkul att ni kommer med massa idéer osv men vad säger DIFs marknadsavdelning om det hela? Om ni har tänkt använda DIFs klubbmärke så behöver ni nog tillstånd från fler håll än bara DIFHockey.

Vet inte hur ni tänkt gå vidare med detta, men spontant ska detta komma från Hockeyns sida.

Vill inte alls negga för mycket eller ta ifrån er något engagemang.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av BaronVonDif »

Jepe skrev:
cCat skrev:Jag har pratat med Åbro Bryggerier, känner några där efter tiden då jag bodde i småland. :)

Vad tror ni?
Ett ölmärke som är så hårt förknippat med gnaget? Nej tack!

Skitkul att ni kommer med massa idéer osv men vad säger DIFs marknadsavdelning om det hela? Om ni har tänkt använda DIFs klubbmärke så behöver ni nog tillstånd från fler håll än bara DIFHockey.

Vet inte hur ni tänkt gå vidare med detta, men spontant ska detta komma från Hockeyns sida.

Vill inte alls negga för mycket eller ta ifrån er något engagemang.
Är förvånad att Åbro, som en av Ajk's huvudsponsorer, ens överväger att göra en supporter öl åt DIF! Det övriga, lokal, sälja in och tillstånd från DIF att använda loggan är ju bara detaljer att lösa.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Túrin Turambar

Inlägg av Túrin Turambar »

Jag dricker själv inte öl, men de jag känner som gillar öl brukar dessutom uttrycka sig om Åbro i stil med "vem har hällt urin i glaset?" Och det är väl inte den reaktionen vi vill åt? :lol: Dessutom är Åbro som sagt hårt förknippade med AIK.
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det

Inlägg av cCat »

Túrin Turambar skrev:Jag dricker själv inte öl, men de jag känner som gillar öl brukar dessutom uttrycka sig om Åbro i stil med "vem har hällt urin i glaset?" Och det är väl inte den reaktionen vi vill åt? :lol: Dessutom är Åbro som sagt hårt förknippade med AIK.

Okej, jag missade att klarlägga att det var för att få info om pris och tillvägagångssätt som jag vände mig till åbro.
Jag tycker personligen inte heller om deras öl, eller deras förhållningssätt till äcklena, men nu vet vi lite mer om vi ska vända oss någon annanstans.

Jag har pratat med bolaget också. Återkommer om detta senare..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Sicket larv. De som kan skilja på liknande lager i blindtest är nog väldigt få.

Alla företag som bidrar till idrotten är bra oavsett vilket lag de stödjer.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi gör

Inlägg av BaronVonDif »

cCat skrev:
Túrin Turambar skrev:Jag dricker själv inte öl, men de jag känner som gillar öl brukar dessutom uttrycka sig om Åbro i stil med "vem har hällt urin i glaset?" Och det är väl inte den reaktionen vi vill åt? :lol: Dessutom är Åbro som sagt hårt förknippade med AIK.

Okej, jag missade att klarlägga att det var för att få info om pris och tillvägagångssätt som jag vände mig till åbro.
Jag tycker personligen inte heller om deras öl, eller deras förhållningssätt till äcklena, men nu vet vi lite mer om vi ska vända oss någon annanstans.

Vet du vilka krav dom har för lagring av ölen när det gäller säkerhet, kylförvaring osv? Känner till några lagerlokaler men vet ej om dom uppfyller kraven.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
cCat

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans ka

Inlägg av cCat »

BaronVonDif skrev:
cCat skrev:

Vet du vilka krav dom har för lagring av ölen när det gäller säkerhet, kylförvaring osv? Känner till några lagerlokaler men vet ej om dom uppfyller kraven.

Den som är innehavare av lokalen vet om han har tillstånd för detta. Det är ganska speciellt.

Man får helt enkelt ringa runt. Kanske till någon dryckeslagrare som gör just detta?

t00f

Inlägg av t00f »

Har sett en del snack om att styra upp ett supporteröl. En möjlig väg att gå bör ju vara genom Monks Bryggerier som förutom brygger eget öl tillåter privatpersoner/företag brygga sitt eget öl.

Då dom har detta som ett stående utbud bör det väl inte vara helt otroligt om man skulle kunna brygga ett öl i Djurgårdens namn i lite större skala.

Dock bara en tanke, vet ej om det är genomförbart.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Överlag är svenskt öl rätt kass, ärligt talat. Vilka sorter är faktiskt riktigt bra?

Falcon? - nja.
Åbro? - herregud, nej!
Spendrups? - verkligen INTE.
Sofiero? - not rly.
Kung? - nja...
Arboga? - eh... nej.
Mariestad? - sådär, va?
Pripps? - nja.
Norrlands? - mjo, den funkar faktiskt i och för sig.

Det finns ju en j-a massa andra obskyra sorter, men ingen av ovanstående är direkt jättebra. Eriksberg är rätt okej, men annars vette tusan alltså...

Och den här "svensk starköl" som systemet säljer i blåa burkar (vet inte vilket företag som tillverkar den) är ju rentav äcklig.
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Metal Machine skrev:Överlag är svenskt öl rätt kass, ärligt talat. Vilka sorter är faktiskt riktigt bra?

Falcon? - nja.
Åbro? - herregud, nej!
Spendrups? - verkligen INTE.
Sofiero? - not rly.
Kung? - nja...
Arboga? - eh... nej.
Mariestad? - sådär, va?
Pripps? - nja.
Norrlands? - mjo, den funkar faktiskt i och för sig.

Det finns ju en j-a massa andra obskyra sorter, men ingen av ovanstående är direkt jättebra. Eriksberg är rätt okej, men annars vette tusan alltså...

Och den här "svensk starköl" som systemet säljer i blåa burkar (vet inte vilket företag som tillverkar den) är ju rentav äcklig.
De du har listat upp är ju de stora bryggerierna och du listar bara lager. Det finns sjukt bra svenska starköl(er).
Användarvisningsbild
TobbeONE

Inlägg av TobbeONE »

Måste börja med att skicka ett hyll till alla grymma individer som lägger ner tid o energi på föreningen i allas vårt hjärta.
Ja har ända sedan den här tråden dök upp suttit o funderat på vad jag kan bidra med och för någon dag sen fick jag en ide.

Djurgårdsmilen -
11km för djurgårdsfamiljen

Löpning har de senaste åren växt till vad som närmast kan likna en folkrörelse.
Varenda jävel springer känns det som och varenda lopp som går drar tusentals och växer från år till år.
Känns som att det här är något vi kan ge oss in i.
Nu är väl den här tråden mest till för hockeyn men efter att ha funderat på det här ett par dagar så tror jag att det bästa vore att engagera så många föreningar under skölden som möjligt.

Visionen är gärdet, alla föreningar har sina egna stånd/tält inkl JK och ST.
Perfekt tillfälle för våra sponsorer att visa upp sig i egna tält samt bra tillfälle att knyta till sig nya sponsorer.
Hoppborg o kanske även tipspromenad för kidsen och även ett småkamin lopp med diverse priser. Hamburgerstånd etc där kanske till och med våra egna stjärnor kan stå vid grillen.

Givetvis skall alla spelare i alla föreningar springa dem med och längden är symbolisk för att visa på svårigheterna för en förening i stockholm jämfört med övriga landet.
Tycker även att man skall kunna springa i en mängd olika klasser för att så många som möjligt skall kunna få en bra placering som i sin tur kan bevisas genom ett utskrivet diplom som hängs upp i hemmet eller kontoret etc för att på så sett öka intresset för nästa år hos kolleger och vänner.

Souvenir shopar och möjligheter att köpa biljetter till kampanj matcher etc.

Möjligheterna är oändliga, typ.

Då jag numera inte bor i stan eller har någon som helst erfarenhet av att organisera något sånt här så har jag väldigt svårt att vara drivande i det här, tror jag skulle göra mer skada än nytta.
Ser mera min uppgift vara den som engagerar "rätt" personer och föreningar som i sin tur kan vara drivande.
Tänkte sätta mig ner i nästa vecka o kontakta alla föreningar för att se om det finns intresse och om någon nappar.

Ser hemskt gärna att ni lämnar lite feedback, positiv som negativ och om någon har tips om personer man kan kontakta som kan tänkas vara intresserade tas de emot tacksamt.
ad majorem DIF gloriam
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Metal Machine skrev:Pripps? - nja.
Nämn inte ens Pripps Blå i samma inlägg som du använder ordet öl. Pripps Blå är fan ingen öl, det är lättöl utspätt med vatten och någon rysk importvodka. En mer smaklös och vidrig öl existerar inte på den här planeten. En ljummen Pripps Blå en sommardag... Självmord vore att föredra framför det.

Svensk öl smakar generellt sett skit, finns några få undantag, men dom är få till antalet.
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

TobbeONE skrev:Måste börja med att skicka ett hyll till alla grymma individer som lägger ner tid o energi på föreningen i allas vårt hjärta.
Ja har ända sedan den här tråden dök upp suttit o funderat på vad jag kan bidra med och för någon dag sen fick jag en ide.

Djurgårdsmilen -
11km för djurgårdsfamiljen

Löpning har de senaste åren växt till vad som närmast kan likna en folkrörelse.
Varenda jävel springer känns det som och varenda lopp som går drar tusentals och växer från år till år.
Känns som att det här är något vi kan ge oss in i.
Nu är väl den här tråden mest till för hockeyn men efter att ha funderat på det här ett par dagar så tror jag att det bästa vore att engagera så många föreningar under skölden som möjligt.

Visionen är gärdet, alla föreningar har sina egna stånd/tält inkl JK och ST.
Perfekt tillfälle för våra sponsorer att visa upp sig i egna tält samt bra tillfälle att knyta till sig nya sponsorer.
Hoppborg o kanske även tipspromenad för kidsen och även ett småkamin lopp med diverse priser. Hamburgerstånd etc där kanske till och med våra egna stjärnor kan stå vid grillen.

Givetvis skall alla spelare i alla föreningar springa dem med och längden är symbolisk för att visa på svårigheterna för en förening i stockholm jämfört med övriga landet.
Tycker även att man skall kunna springa i en mängd olika klasser för att så många som möjligt skall kunna få en bra placering som i sin tur kan bevisas genom ett utskrivet diplom som hängs upp i hemmet eller kontoret etc för att på så sett öka intresset för nästa år hos kolleger och vänner.

Souvenir shopar och möjligheter att köpa biljetter till kampanj matcher etc.

Möjligheterna är oändliga, typ.

Då jag numera inte bor i stan eller har någon som helst erfarenhet av att organisera något sånt här så har jag väldigt svårt att vara drivande i det här, tror jag skulle göra mer skada än nytta.
Ser mera min uppgift vara den som engagerar "rätt" personer och föreningar som i sin tur kan vara drivande.
Tänkte sätta mig ner i nästa vecka o kontakta alla föreningar för att se om det finns intresse och om någon nappar.

Ser hemskt gärna att ni lämnar lite feedback, positiv som negativ och om någon har tips om personer man kan kontakta som kan tänkas vara intresserade tas de emot tacksamt.
Jag tycker det låter som en utmärkt idé! Flera klasser är ett måste, så kan man starta olika tider så det inte blir en stor gröt av alla. Jag själv är ingen "löpare" men jag kan sitta bredvid och dricka bira.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

DIF får marknadsföra ölen likt "vraken" i Cafe Bärs. Vilka i forumet ställer upp likt de onämnbara i programmet. Finns säkert presumtiva kandidater att stolt göra reklam för DIF-ölet
Skriv svar