Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Detta är lysande! Ta med Dave Lindarv också från Oskarshamn. Han var djurgårdare som barnsben.
VI ÄR TILLBAKA!!!
Var ju lite det jag menade med att få ett lag som är beständigt.Pontulf skrev:
Även om man skulle få säsongens lag sammansvetsat tror jag inte de skulle räcka till en ES plats.
Vi måste sikta på att få ett fungerande lag innan vi börjar sikta på ES, alltså måste vi värva ett lag som vi kommer få behålla även efter nästa säsong, för jag tror inte vi kommer gå upp nästa säsong heller, däremot 2 eller 3 säsonger från nu om vi får ett lag som stannar kvar med oss så kommer vi kunna ha en chans.
Alltid Oavsett.
Själv väljer jag att ligga lågt innan kontraktet är påskrivet. Det är bara ett rykte tills det blir officiellt på hemsidan.
Imorgon kommer nyheten på bladet att Herr Lofquist tagit fel på DIF och gnägget. Hemska tanke
Imorgon kommer nyheten på bladet att Herr Lofquist tagit fel på DIF och gnägget. Hemska tanke

Jag är inte arg, och inte besviken.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Jo, vore ju trist om han var på hovet för att träffa Blacks favoritlag.Stulle skrev:Själv väljer jag att ligga lågt innan kontraktet är påskrivet. Det är bara ett rykte tills det blir officiellt på hemsidan.

Hoppas han träffar mål också, för det där är ett riktigt jävla NHL-skott.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Haha, tänkte samma. Låter ju som på Ros att han bara antar att det är DIF eftersom han var på Hovet.Stulle skrev:Själv väljer jag att ligga lågt innan kontraktet är påskrivet. Det är bara ett rykte tills det blir officiellt på hemsidan.
Tomas Ros ?@Rosenrasande
Sam Lofquist var på Hovet idag. Är alltså nära en övergång till Djurgården. Dif behöver en right-back. Bra Dif!
Expert.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Första inlägget uppdaterat med de senaste ryktena.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Bästa utförliga uppdateringarna och det bästa upplägget hittar ni givetvis på DIF-hockeysidan på svenskafans.com.Frasse skrev:Första inlägget uppdaterat med de senaste ryktena.

"– Just i detta nu är Oskarshamn mitt hem, men Djurgården vore en fin klubb att komma till. Alla vet hur svårt det är att komma till Hovet och spela inför det publikstödet. Det är inför sådant tryck jag vill spela hockey."SirDIFalot skrev:Haha, tänkte samma. Låter ju som på Ros att han bara antar att det är DIF eftersom han var på Hovet.Stulle skrev:Själv väljer jag att ligga lågt innan kontraktet är påskrivet. Det är bara ett rykte tills det blir officiellt på hemsidan.
Tomas Ros ?@Rosenrasande
Sam Lofquist var på Hovet idag. Är alltså nära en övergång till Djurgården. Dif behöver en right-back. Bra Dif!
Låter knappast som gnaget

Bra värvning Challe!
Avgå Jocke.
Jag ropar inte hej förrän vi är över ån, Sam är en kanon lirare men när vi själva har bekräftat det på hemsidan är jag nöjd.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är iaf kul o höra att det händer något.
Dåså välkommen Sam!
Välkommen till Djurgården Sam!!!
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bra att vi börjar bygga laget bakifrån!
Med tanke på det ekonomiska och sportsliga förutsättningarna är det värvningar av typen Sam Lofquist vi kommer att få vänja oss vid. Kan honom dåligt, men känns som en helt ok värvning utifrån det jag sett och vad jag kan läsa mig till.
Förutsätter att man för samtal med Printz. Han är en av de backar som fått ta emot mest skit här inne på forumet genom åren. Själv tycker jag att han är exakt vad vi saknade i år - en lugn, ekelt spelande defensiv back som gärna är rejäl och tar i i närkamperna.
Två andra backar man bör sondera med är Asplövens Alexander Deilert och Niklas Andersson. Båda verkar vara killar med bra inställning till match och träning. Båda skjuter höger och sitter på utgående kontrakt. Båda vet vad det "innebär att dra på sig Djurgårdströjan" och kommer att fungera bra socialt i Stockholm. De båda kompletterar varandra bra också. Deilert mer offensiv, Andersson rejäl, välväxt och med ett starkt defensivt spel.
Med tanke på det ekonomiska och sportsliga förutsättningarna är det värvningar av typen Sam Lofquist vi kommer att få vänja oss vid. Kan honom dåligt, men känns som en helt ok värvning utifrån det jag sett och vad jag kan läsa mig till.
Förutsätter att man för samtal med Printz. Han är en av de backar som fått ta emot mest skit här inne på forumet genom åren. Själv tycker jag att han är exakt vad vi saknade i år - en lugn, ekelt spelande defensiv back som gärna är rejäl och tar i i närkamperna.
Två andra backar man bör sondera med är Asplövens Alexander Deilert och Niklas Andersson. Båda verkar vara killar med bra inställning till match och träning. Båda skjuter höger och sitter på utgående kontrakt. Båda vet vad det "innebär att dra på sig Djurgårdströjan" och kommer att fungera bra socialt i Stockholm. De båda kompletterar varandra bra också. Deilert mer offensiv, Andersson rejäl, välväxt och med ett starkt defensivt spel.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad