DIF i Media
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: DIF i Media
Linkan har inte förnekat några citat. Ogillade bara ordvalet sågning. Men jag tycker definitivt det där är en sågning. Men det är väl skitsamma. Det AB skriver tar jag aldrig till mig. Bara citaten från spelaren.
Expert.
Linkans säsong i år känns lite som Cola-light för mig just nu. Smakade bra till en början och kändes som den riktiga varan. Men allt man har kvar nu är bara en jävligt dålig eftersmak.
Det skulle inte förvåna mig om hela laget sågade sin insats. Jag förstår Linkan en dag som denna. Och självklart plockade Ab ut det de tyckte var gottast och vred till det lagom för att bli en rubrik.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Åh en keps på köpet!
- SirDIFalot
DIF i Media
Tycker det är bra att Challe är ute i media och trycker på hur illa Stockholmsklubbarna har det i Stockholms kommun.SirDIFalot skrev:Djurgården Hockey måste skära ner
Challe snackar lite.
2014-04-07, vad hände?
Det måste ju hända något, våra förutsättningar är ju fan sämre än de flesta småstadsklubbar ute i Sverige. Om man kollar på HV71 utveckling efter att de fick Kinnarps så märker man ju hur viktigt det är med en fullgod Arena, kringförsäljning, sponsorer m.m. Vi har de flesta och bästa fansen men går back varje år. Innan HV fick Kinnarps var de ett medelmåttigt lag. Efter 2001 har det varit i topp i princip varje år.
Är det en slump?
Är det en slump?
största problmemet är publiken, några få kommer ha överseende med ett långsiktigt försök, men dom flesta kommer sluta gå på matcherna om vi harvar i botten/mitten med ett skitlag,Jepe skrev:Tycker det är bra att Challe är ute i media och trycker på hur illa Stockholmsklubbarna har det i Stockholms kommun.SirDIFalot skrev:Djurgården Hockey måste skära ner
Challe snackar lite.
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Egen arena ger mer pengar vilket är nyckeln till framgång. Varför tror ni att Real madrid eller Barcelona vinner La liga varje år? Mest pengar vinner.
Avskaffa tre mot tre.
- SirDIFalot
Publiksiffrorna är väl vårt minsta problem? Det kan däremot bli ett inom en snar framtid förstås.Nyberabb skrev:största problmemet är publiken, några få kommer ha överseende med ett långsiktigt försök, men dom flesta kommer sluta gå på matcherna om vi harvar i botten/mitten med ett skitlag,Jepe skrev:Tycker det är bra att Challe är ute i media och trycker på hur illa Stockholmsklubbarna har det i Stockholms kommun.SirDIFalot skrev:Djurgården Hockey måste skära ner
Challe snackar lite.
Expert.
Sv: Re: DIF i Media
Förutom att Barcelona har halva typ Qatar bakom sig och skulder på flera miljarder. Samma gäller Real. Förstår din poäng men dålig jämförelse..Mattias_87 skrev:Egen arena ger mer pengar vilket är nyckeln till framgång. Varför tror ni att Real madrid eller Barcelona vinner La liga varje år? Mest pengar vinner.

Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
-
Bara jag som noterar Kalus(?) i bakgrunden? Han jobbar på i alla fall.SirDIFalot skrev:Djurgården Hockey måste skära ner
Challe snackar lite.

- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: DIF i Media
Det jag inte fattar är varför Challe säger att 'vi måste skära i budgeten för vi går miste om 25 miljoner från ES tv -avtal' men det måste dom även gjort denna säsong?Metal Machine skrev:Bara jag som noterar Kalus(?) i bakgrunden? Han jobbar på i alla fall.SirDIFalot skrev:Djurgården Hockey måste skära ner
Challe snackar lite.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Sv: Re: DIF i Media
Ja, men jag vill minnas det vart någon regeländring så att lag som föll ur ES även skulle få en liten (notera liten) del av kakan. Kan någon bekräfta?BaronVonDif skrev:Det jag inte fattar är varför Challe säger att 'vi måste skära i budgeten för vi går miste om 25 miljoner från ES tv -avtal' men det måste dom även gjort denna säsong?Metal Machine skrev:Bara jag som noterar Kalus(?) i bakgrunden? Han jobbar på i alla fall.SirDIFalot skrev:Djurgården Hockey måste skära ner
Challe snackar lite.