Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Joonas Rönnberg kan ersättas utav Stefan Warg i Västerås, om denne sparar ut lite skägg.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6870
Sen är jag öppen för "wildcards" från Nordamerika, men då jag inte vet någonting om de lägre serierna där så avstår jag från att ge mig på det. Det vore för jävla kul om Djurgården kunde vaska fram en Bud Holloway-typ för en spottstyver.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6870
Sen är jag öppen för "wildcards" från Nordamerika, men då jag inte vet någonting om de lägre serierna där så avstår jag från att ge mig på det. Det vore för jävla kul om Djurgården kunde vaska fram en Bud Holloway-typ för en spottstyver.
SirDIFalot skrev:Murrays status i NHL pekar verkligen spikrakt neråt. Men har svårt att se honom vända hemåt nu (eller överhuvudtaget). Jag tror han känner att han gjort sina matcher för DIF nu, som han ville göra. Han lär få något kontrakt i sommar av alla 30 NHL-lag. Men han har verkligen tappat.diftobbe89 skrev:Haha, vissa är för roliga..Jepe skrev:Murray ryktas påväg bort från San José men lagen är tveksamma till hans fysiska form - läge att vända hem nu?
Trist att höra att han är på väg neråt redan! Vad är det som gjort att han har tappat? (jag orkar sällan sitta uppe och kolla NHL-hockey)
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Han hänger inte med längre, tappat i skridskoåkningen, som sedan tidigare knappast låg på särskilt hög nivå. Nu är han så långsam och trög att han inte klarar sig på den nivån helt enkelt. San Jose sägs ju aktivt leta efter ett lag som vill ha honom men frågetecken kring hans fysiska status har avskräckt intressenter.Bamsefar skrev:SirDIFalot skrev:Murrays status i NHL pekar verkligen spikrakt neråt. Men har svårt att se honom vända hemåt nu (eller överhuvudtaget). Jag tror han känner att han gjort sina matcher för DIF nu, som han ville göra. Han lär få något kontrakt i sommar av alla 30 NHL-lag. Men han har verkligen tappat.diftobbe89 skrev:Haha, vissa är för roliga..Jepe skrev:Murray ryktas påväg bort från San José men lagen är tveksamma till hans fysiska form - läge att vända hem nu?
Trist att höra att han är på väg neråt redan! Vad är det som gjort att han har tappat? (jag orkar sällan sitta uppe och kolla NHL-hockey)
Expert.
Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Ponera att Murray inte får något kontrakt från någon annan NHL-klubb, är det då helt omöjligt att han väljer att komma hem till Stockholm och DIF istället för AHL?
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
För att du drog århundradets långskott, enligt mig...Jepe skrev:På vilket sätt var det där för roligt?diftobbe89 skrev:Haha, vissa är för roliga..Jepe skrev:Murray ryktas påväg bort från San José men lagen är tveksamma till hans fysiska form - läge att vända hem nu?
Själv skulle jag blir glad om jag visste att vi någongång mer får se Murray i DIF.
Möjligen att Sharks kommer göra sig av med honom, det får tiden utvisa.
Jag tror att han kommer vara klar för en ny NHL klubb i höst.
Spela fult
Det tycker jag inte vore en omöjlighet, han är ändå 32. Men han får nog ett NHL-kontrakt.JohanPez skrev:Ponera att Murray inte får något kontrakt från någon annan NHL-klubb, är det då helt omöjligt att han väljer att komma hem till Stockholm och DIF istället för AHL?
- SirDIFalot
Murray har varit dålig för kort tid för att inte få ett nytt bud i sommar när hans kontrakt går ut. Free Agencyn ser relativt svag ut på backsidan också. Självklart kommer något av alla 30 lag ge honom ett OK kontrakt i sommar.
Expert.
-
Och exakt varför skulle Lassila gå från KHL till Hockeyallsvenskan?
Jaa.. varför inte. Han har inte direkt hållit någon hög klass i år vad det verkar. 

Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård

Teemu Lassila blir vår spindel i nätet, perfekt! Han har ett förflutet i Djurgårdströjan, tränare då var "Säcken". Som vi har kvar i vår organisation, J20 huvudtränare! Där har vi vår chans! När "Säcken" kallar kommer Lassila!

"Individuell spelarkritik från Hans Särkijärvi kan inte undvikas i dag. Teemu Lassila, honom kan man inte säga så mycket om.
- Teemu är skaplig... Han tar ju varenda skott!"
http://www2.difhockey.se/nyhet.php?news=3032
- Järnkaminen90
Djurgården har visat intresse för Eric Persson i Tingsryd och verkar vara högaktuell för nästa säsong.
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Haha, den där presskonferensen minns jag. Men att skriva "allvarlighet" - allvarsamhet ska det ju vara. Gissar att både jag och Lassila utvecklats sedan dess...Rocky3000 skrev:
Teemu Lassila blir vår spindel i nätet, perfekt! Han har ett förflutet i Djurgårdströjan, tränare då var "Säcken". Som vi har kvar i vår organisation, J20 huvudtränare! Där har vi vår chans! När "Säcken" kallar kommer Lassila!![]()
"Individuell spelarkritik från Hans Särkijärvi kan inte undvikas i dag. Teemu Lassila, honom kan man inte säga så mycket om.
- Teemu är skaplig... Han tar ju varenda skott!"
http://www2.difhockey.se/nyhet.php?news=3032
- diftobbe89
En ny André Mattsson månne?Järnkaminen90 skrev:Djurgården har visat intresse för Eric Persson i Tingsryd och verkar vara högaktuell för nästa säsong.
Spela fult