Nils Oscar ligger i Nyköping, och har riktigt bra kvalité på sina produkter.BaronVonDif skrev:Sponsrar inte Falcon Frölunda mm? Kan ju vara känsligt då, däremot mindre bryggerier i Stockholm typ Nils Oscar: http://www.nilsoscar.se/ kan vara nåt?emilin skrev:Det vore ju kanon om falcon skulle vara intresserade av en sådan grej. Man kan ju faktiskt köra båda varianterna det ena utesluter ju inte det andra.Kungen skrev:Här kommer ju problemet att ett mikrobryggeri inte har möjligheten till detta. Jag har kontaktat Falcon för att se om de är intresserade.emilin skrev: Det tycker jag vore tragiskt om man skulle göra. En vanlig öl för gemene man
vore helt underbart, som inte bara såldes under en säsong, utan den ölen är kvar för att stanna.
Det skulle kunna generera pengar hela tiden, istället för att skapa en försäljning, som ser till att ge pengar snabbt vid ett tillfälle.
Djurgårdshjälpen
Re: Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det
S:t Eriks ligger innanför tullarna
Järnkaminernas styrelse för 2012 vill tacka för ett fantastiskt supporterår 2012, även om det har inneburit högst tveksam förnöjsamhet rent sportsligt. Vi hoppas att det finns fler där ute som vill hjälpa oss att göra Järnkaminerna ännu bättre. Är du intresserad av att hjälpa till med något litet eller stort är det bara att du hör av dig till oss på styrelsen@jarnkaminerna.se och anmäler ditt intresse. All hjälp behövs. Allt från att hjälpa till att rodda med Kaknäscupen, sälja souvenirer, skriva artiklar, vara bussvärd eller att styra med medlemskap. Alla hjälp är bra hjälp!
Här finns det ju också en massa möjligheter att bidra till en större hype runt hockeyn.
Var för inte ta kontakt och erbjuda sina tjänster och förslag, man kan ju inte få mer en ett nej.
Finns ju många som har kritiserat och naturligt vis hyllat, men varför inte försöka att få möjligheten att bedriva det man brinner för genom JK.
Hjälp nu till alla att spåna fram så mycket som möjligt som kan gagna Djurgården både sportsligt ekonomiskt och som jag ser det absolut viktigaste att skapa en känsla att ALLA tillhör familjen, spelare, supporter, föräldrar, ledning, tränare, ungdomar och sponsorer, det ska inte ha någon roll om du bor i Haparanda eller Stockholm, alla måste försöka se till att vi drar åt samma håll.
Jag tror på Djurgården det vill säga oss, vi har alltid lyckas att knyta näven och tagit oss upp ur gropen, så till er alla nu är det dax att börja klättra.
Här finns det ju också en massa möjligheter att bidra till en större hype runt hockeyn.
Var för inte ta kontakt och erbjuda sina tjänster och förslag, man kan ju inte få mer en ett nej.
Finns ju många som har kritiserat och naturligt vis hyllat, men varför inte försöka att få möjligheten att bedriva det man brinner för genom JK.
Hjälp nu till alla att spåna fram så mycket som möjligt som kan gagna Djurgården både sportsligt ekonomiskt och som jag ser det absolut viktigaste att skapa en känsla att ALLA tillhör familjen, spelare, supporter, föräldrar, ledning, tränare, ungdomar och sponsorer, det ska inte ha någon roll om du bor i Haparanda eller Stockholm, alla måste försöka se till att vi drar åt samma håll.
Jag tror på Djurgården det vill säga oss, vi har alltid lyckas att knyta näven och tagit oss upp ur gropen, så till er alla nu är det dax att börja klättra.
Jahapp, då var Bajen 1 div bakom oss då, går vi upp innan dom når HA
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
- Yellowhand
Några här kanske borde fundera över vad som är viktigast, älska DIF eller hata AIK Det är inte läge att lägga energi på det senare nu. All energi måste läggas på att stödja DIF i återtåget!
Mattebo for president!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Även om vi inte skulle gå upp nästa år kommer vraken inte gå upp.Nyberabb skrev:Jahapp, då var Bajen 1 div bakom oss då, går vi upp innan dom når HA
Dom har nog kommit så högt dom kan. Finns ju betydligt bättre lag i div 1 än 2. Så deras korplag får nog försöka hålla sig kvar.
Karel måste avgå
Ni som har företag och varit med att sponsra Djurgården. Har man fått mer klirr i kassan, tack vare de kontakter som har skapas via sponsringen, eller har det bara skapat en glädje att ha hjälpt Djurgården.
Varför jag ställer den frågan är att många av oss är ju anställda på ett företag, där chefen kanske inte brinner för Djurgården, men skulle man kunna visa upp + siffror så kanske att de skulle kunna vara beredda på att sponsra.
Finns det någon som har tid och lust att visa upp + siffror, som vi vanligt anställda skulle kunna lämna fram till våra chefer, så skulle det ju öppna en massa dörrar.
Företaget som jag jobbar för är http://www.fasadteknik.se/om-fasadteknik/
Varför jag visar upp företaget är att det finns ju olika typer av jobb, vissa skulle kunna tjäna en hacka på att samarbeta , medans vissa inte skulle kunna det.
Varför jag ställer den frågan är att många av oss är ju anställda på ett företag, där chefen kanske inte brinner för Djurgården, men skulle man kunna visa upp + siffror så kanske att de skulle kunna vara beredda på att sponsra.
Finns det någon som har tid och lust att visa upp + siffror, som vi vanligt anställda skulle kunna lämna fram till våra chefer, så skulle det ju öppna en massa dörrar.
Varför jag visar upp företaget är att det finns ju olika typer av jobb, vissa skulle kunna tjäna en hacka på att samarbeta , medans vissa inte skulle kunna det.
emilin skrev:Ni som har företag och varit med att sponsra Djurgården. Har man fått mer klirr i kassan, tack vare de kontakter som har skapas via sponsringen, eller har det bara skapat en glädje att ha hjälpt Djurgården.
Det finns ett affärsnätverk som förmodligen är bästa kanalen för den som vill knyta kontakter. Själv driver jag ett enmansföretag, så för mig är det alldeles för dyrt att gå med. Men för större bolag kan det säkert vara något. Skulle tro att sponsring i sig inte ger särskilt mycket klirr i kassan.
God vilja är alltid en förutsättning för den typ av hjälp vi supportrar kan ge/bidra med.
Som någon/några skrivit finns det grupper som redan nu arbetar med olika projekt för att stötta Djurgården Hockey. Ett bra förslag är att dessa grupper finner varandra och hjälper varandra att hjälpa Djurgården Hockey.
Jag är till exempel för en månatlig supporter-donation via autogiro. Man sätter in valfritt belopp från 100kr och uppåt till Djurgården Hockey varje månad. Skulle lätt kunna avvara 100-200kr per månad själv. Ibland mer. Exempel: Är vi då t ex 1000 x100kr/månad givare blir det jävligt bra pengar direkt. Föreningen skulle få in 100 000kr per månad - skapliga pengar, eller hur?!
Sedan ligger mycket av problematiken (tror jag) för vår älskade förening i en dålig lönsamhet på grund av alldeles för stora/omfattande omkostnader sett till de pengar som kommer in. Vi får in för få kronor per event sett till vad vi måste betala och den enda rejäla lösningen - så som jag ser det - är att man börjar jobba för att få en egen arena utanför Stockholms centrala delar där föreningen får in pengar från parkering, kioskverksamhet etc.
Jag är själv en traditionalist i själ och hjärta när det gäller DIF Hockey och Hovet betyder enormt mycket för mig. Djurgårdens IF betyder dock mer så kan vi rädda vår föreningen genom att skaffa oss en egen arena tillsammans med några stor-sponsorer är jag helt och hållet med på det, trots att det skulle hugga i hjärtat att se Hovet bli ett minnesmärke.
Hur som helst. Månads-givare 100kr eller mer (ingen selma, för lite) samt egen arena tillsammans med ett par tre stor-sponsorer. Det skulle se bra ut!
Sedan kan grupper som BRB skapa surr och drag kring hockeyn genom olika events under försäsong, säsongsupptakt och under säsongen.
Mina tankar.
Som någon/några skrivit finns det grupper som redan nu arbetar med olika projekt för att stötta Djurgården Hockey. Ett bra förslag är att dessa grupper finner varandra och hjälper varandra att hjälpa Djurgården Hockey.
Jag är till exempel för en månatlig supporter-donation via autogiro. Man sätter in valfritt belopp från 100kr och uppåt till Djurgården Hockey varje månad. Skulle lätt kunna avvara 100-200kr per månad själv. Ibland mer. Exempel: Är vi då t ex 1000 x100kr/månad givare blir det jävligt bra pengar direkt. Föreningen skulle få in 100 000kr per månad - skapliga pengar, eller hur?!
Sedan ligger mycket av problematiken (tror jag) för vår älskade förening i en dålig lönsamhet på grund av alldeles för stora/omfattande omkostnader sett till de pengar som kommer in. Vi får in för få kronor per event sett till vad vi måste betala och den enda rejäla lösningen - så som jag ser det - är att man börjar jobba för att få en egen arena utanför Stockholms centrala delar där föreningen får in pengar från parkering, kioskverksamhet etc.
Jag är själv en traditionalist i själ och hjärta när det gäller DIF Hockey och Hovet betyder enormt mycket för mig. Djurgårdens IF betyder dock mer så kan vi rädda vår föreningen genom att skaffa oss en egen arena tillsammans med några stor-sponsorer är jag helt och hållet med på det, trots att det skulle hugga i hjärtat att se Hovet bli ett minnesmärke.
Hur som helst. Månads-givare 100kr eller mer (ingen selma, för lite) samt egen arena tillsammans med ett par tre stor-sponsorer. Det skulle se bra ut!
Sedan kan grupper som BRB skapa surr och drag kring hockeyn genom olika events under försäsong, säsongsupptakt och under säsongen.
Mina tankar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag har ett förlag som kan krävas en hel del förarbete. Men då krävs det att Djurgården står bakom detta.
Vi kan döpa det till spånarafton.
Vi bjuder in alla tänkbara falanger, företag, supportrar, styrelse, och alla som bedriver någon typ av arbete för Djurgårdens bästa.
Man får helt enkelt anmäla sitt intresse att delta på detta, det viktiga i detta ska vara att alla som skulle vilja delta ska få möjligheten.
Man avsätter 2 dagar på en kurs gård, Där de flesta skulle kunna övernatta.
Sätt upp en dagordning.
Något liknande detta .
1. Information till alla vad syftet med denna träff är, samt med lite punkter som skulle kunna diskuteras, fråga om det finns mer punkter utöver de som man har informerats om.
2. Sen delar man in gruppen i mindre grupper så att dessa får tillsammans diskutera punkterna.
Jag orkar inte nu att gå in på hela upp lägget, men hoppas att ni alla fattar vad jag menar.
2 dagars spåning om hur vi skulle kunna gå vidare är garanterat inte många dagar. Man skulle till och med kunna avsluta första kvällen med lite kul.
Men när alla lämnar kurs gården så ska man ha kommit fram till en röd tråd som alla ska jobba efter.
Personligen skulle jag vara beredd på att lägga pengar för att få möjligheten att vara med på ett sådant här event + det viktigaste att vara med och påverka.
Om nu inte Djurgådens styrelse skulle vilja öppna sig och vara med, så finns det ju inget som förbjuder oss övriga att ta tag i detta, och sedan leverera vad vi kom fram till.
Som många har sagt så är det ju vi alla som är Djurgården.
Vi bjuder in alla tänkbara falanger, företag, supportrar, styrelse, och alla som bedriver någon typ av arbete för Djurgårdens bästa.
Man får helt enkelt anmäla sitt intresse att delta på detta, det viktiga i detta ska vara att alla som skulle vilja delta ska få möjligheten.
Sätt upp en dagordning.
Något liknande detta .
1. Information till alla vad syftet med denna träff är, samt med lite punkter som skulle kunna diskuteras, fråga om det finns mer punkter utöver de som man har informerats om.
2. Sen delar man in gruppen i mindre grupper så att dessa får tillsammans diskutera punkterna.
Jag orkar inte nu att gå in på hela upp lägget, men hoppas att ni alla fattar vad jag menar.
2 dagars spåning om hur vi skulle kunna gå vidare är garanterat inte många dagar. Man skulle till och med kunna avsluta första kvällen med lite kul.
Men när alla lämnar kurs gården så ska man ha kommit fram till en röd tråd som alla ska jobba efter.
Personligen skulle jag vara beredd på att lägga pengar för att få möjligheten att vara med på ett sådant här event + det viktigaste att vara med och påverka.
Om nu inte Djurgådens styrelse skulle vilja öppna sig och vara med, så finns det ju inget som förbjuder oss övriga att ta tag i detta, och sedan leverera vad vi kom fram till.
En enkel sak som jag kan bistå med är en hemsida där man samlar alla olika projekt under samma tak. Där skulle en medlem eller supporter starta upp ett projekt som alla kan följa, delta i eller stötta på olika sätt. Egentligen finns det inga gränser på vad som kan finnas på en sådan hemsida.emilin skrev:Jag har ett förlag som kan krävas en hel del förarbete. Men då krävs det att Djurgården står bakom detta.
Sätt upp en dagordning.
Något liknande detta .
Jag kan bidra med tid, programmering och mycket annat.
Livet är som en kontorsstol, det gäller att ha rätt inställning!
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Väldigt många bra förslag.
Det är några stycken här inne som hört av sig och vill hjälpa till. Vi ska försöka samla ihop några av ideerna och se vad vi kan göra.
Vill ni arbeta aktivt och hjälpa till kan ni PM:a mig.
Det är några stycken här inne som hört av sig och vill hjälpa till. Vi ska försöka samla ihop några av ideerna och se vad vi kan göra.
Vill ni arbeta aktivt och hjälpa till kan ni PM:a mig.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det
Sanning med modifikation, de må ha postadressen i Stockholm men S:t Eriks kör mig veterligen endast som flygande bryggeri vilket innebär att de inte har något eget utan använder andra bryggerier runt om i Sverige.nevyn skrev:S:t Eriks ligger innanför tullarna
Har tyvärr fått nej från Falcon. Det skulle bli för dyrt att "ta fram burkar", vilket jag erbjöd mig göra. Samt att de inte kunde stoppa en vanlig produktionslina för att tillverka en annan öl.
Får kanske satsa på en dyrare öl från ett mikrobryggeri istället.
Vägen hem börjar nu - tillsammans kan vi göra det
Inte helt oväntat, däremot tror jag att resultatet har en större chans att bli bra från en mikrobryggeri då det mer handlar om kärleken till hantverket och att möjligheten för att kunna påverka produkten borde vara större.Kungen skrev:Har tyvärr fått nej från Falcon. Det skulle bli för dyrt att "ta fram burkar", vilket jag erbjöd mig göra. Samt att de inte kunde stoppa en vanlig produktionslina för att tillverka en annan öl.