Borde väl ge DIF lite välbehövligt klirr i kassan.sthlm19 skrev:Rojk skrev:Bomben: svensk 19-åring klar för NHL-klubb i natt. Ludwig Blomstrand skrev på för Vancouver.
Almtunas forward Ludwig Blomstrand är klar för Vancover. Han skrev på ett treårskontrakt i natt och kommer att sticka över direkt för att spela AHL-hockey i vår och därefter, i höst, försöka ta en plats i Canucks. Blomstrand inledde den här säsongen i Djurgården, men lånades ut till Almtuna, där han gjort 19 poäng (13+6) på 30 matcher. Han draftades av Vancouver i runda fyra 2011 och har nu alltså skrivit ett rookiekontrakt med Canucks, där bland annat bröderna Daniel och Henrik Sedin spelar.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6422346.ab![]()
Är det fel på vår scouting eller nåt. Om han lyckas i AHL kan väl säkert Fimpen gå in som top six i Blue Jackets.
Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
-
Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen
Väldigt synd. Han hade kunnat vara viktig för oss. Bra budgetvärvning.
Lilll-Honk blev MVP i DEL. Vem hade trott det innan säsongen började? Kul för honom!
Haha så jävla typiskt att det e fan äckligt! Praktfiasko 11/12 och sedan suverän i DELKentta skrev:Lilll-Honk blev MVP i DEL. Vem hade trott det innan säsongen började? Kul för honom!
Skitkul för Honken! Synd att han inte spelade lika bra förra året...Kentta skrev:Lilll-Honk blev MVP i DEL. Vem hade trott det innan säsongen började? Kul för honom!
Nåja, älta gammalt går att göra i evigheter. Återigen, kul för honom.
Niklas Wikegård ?@wikegard
Trodde att DEL var på gång. Men när A Holmqvist får MVP i ligan förstår jag att det fortfarande är stor skillnad.
Kung Wike!
Trodde att DEL var på gång. Men när A Holmqvist får MVP i ligan förstår jag att det fortfarande är stor skillnad.
Kung Wike!
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Tycker det där är att förminska vad Holmqvist faktiskt gjort i år. Wikegård har med största sannolikhet inte sett en enda match från DEL i år. Dåligt!litto skrev:Niklas Wikegård ?@wikegard
Kung Wike!
Håller med, onödigt av wikegård.elklingo skrev:Tycker det där är att förminska vad Holmqvist faktiskt gjort i år. Wikegård har med största sannolikhet inte sett en enda match från DEL i år. Dåligt!litto skrev:Niklas Wikegård ?@wikegard
Kung Wike!
Jag hade gärna sett att Andreas hade följt ner oss med i AS, folk glömmer lätt att han var skadad typ halva förra säsong vilket gjorde att han aldrig kom upp i nivå.
En man som sitter och kommenterar gladiatorerna har för alltid tappat sin rätt att göra sig hörd....elklingo skrev:Tycker det där är att förminska vad Holmqvist faktiskt gjort i år. Wikegård har med största sannolikhet inte sett en enda match från DEL i år. Dåligt!litto skrev:Niklas Wikegård ?@wikegard
Kung Wike!
Haha så jävla rätt! Större mediahora än Jihde..Malto skrev:En man som sitter och kommenterar gladiatorerna har för alltid tappat sin rätt att göra sig hörd....elklingo skrev:Tycker det där är att förminska vad Holmqvist faktiskt gjort i år. Wikegård har med största sannolikhet inte sett en enda match från DEL i år. Dåligt!litto skrev:Niklas Wikegård ?@wikegard
Kung Wike!
-
It's funny cause it's true.litto skrev:Niklas Wikegård ?@wikegard
Kung Wike!
Edit: Sluta hata! Wikegård är för evigt kung.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag gillar Wikegård. Uttalandet är dock lite onödigt då han knappast har kollat på DEL i år. Han bör kanske fråga sig varför spelare som Daniel Tjärnqvist och Andreas Falk inte gjort ett större avtryck än Andreas Holmqvist i samma lag?
Expert.
Haha ja, Wikegård är kung!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Jahapp nu kom det att brodin tog steget till brynäs
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Solid värvning. En spelare de jagat väldigt, väldigt länge.Morwin skrev:Jahapp nu kom det att brodin tog steget till brynäs
Expert.