Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
vr6power

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av vr6power »

För mig spela det ingen roll hur backarna se ut tjocka och tunga eller beniga skinnkorvar långa eller korta bara dom kan skjuta (inte mitt i magen på mv) flest mål vinner och givetvis ska dom iaf orka försöka stoppa motståndarna.

EX: Kennholt pricka ta mig fan inget men fyfan va härligt det var se han skjuta man blev ju iaf glad och log nu blir man bara förbannad när en back för pucken.
johan_80
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av johan_80 »

förevigtdjurgården skrev:
daaviid skrev:Corban Knight verkar vara en ödmjuk spelare som spelar både powerplay och boxplay. Duktig tekare om man ska tro statistiken i videon här nedan och gör hyffsat bra med poäng. Ser ut att ha ett bra skott. Vad tror ni, skulle det kunna vara något?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=38063

Video
Tycker det ser bra ut.

Mycket tack vare att han är TUNG. Vi behöver inte taniga spelare. Inga fler såna!
spelar ingen roll vad du väger utan hur du använder dina kg.. kolla Kronwall tex
jokohanho
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av jokohanho »

Jag förstår faktiskt inte denna hysteri om stora och tunga spelare. Både målvakter och backar framför allt, varför? Vad spelar det för roll? Alldeles för mycket fokus på det.

Det vi ska bygga laget efter är respektlösa spelare. Som gör sitt yttersta i varje byte, dom måste inte vara tekniska geni eller livsfarliga målskyttar, det behövs inte i HA. Vi behöver spelare taniga som stora, som går in FÖRST i alla närkamper och slänger sig framför skott som det vore en avgörande match, varje match, just först i närkamper är största bristen de senaste tre åren. Har varit riktigt förbannad vid flera tillfällen där man går in som andra man i duellerna, så jävla patetiskt, till och med backar lite granna för att undvika en tackling.
Får man bara till dessa "kämparingredienserna" har man mycket redan vunnit. Spelar man för varandra så kommer målen framåt automatiskt.
Göran

Inlägg av Göran »

jokohanho skrev:Jag förstår faktiskt inte denna hysteri om stora och tunga spelare. Både målvakter och backar framför allt, varför? Vad spelar det för roll? Alldeles för mycket fokus på det.

Det vi ska bygga laget efter är respektlösa spelare. Som gör sitt yttersta i varje byte, dom måste inte vara tekniska geni eller livsfarliga målskyttar, det behövs inte i HA. Vi behöver spelare taniga som stora, som går in FÖRST i alla närkamper och slänger sig framför skott som det vore en avgörande match, varje match, just först i närkamper är största bristen de senaste tre åren. Har varit riktigt förbannad vid flera tillfällen där man går in som andra man i duellerna, så jävla patetiskt, till och med backar lite granna för att undvika en tackling.
Får man bara till dessa "kämparingredienserna" har man mycket redan vunnit. Spelar man för varandra så kommer målen framåt automatiskt.
Håller med till 100% + att man har en spelplan som passar dom spelare man har tillgång till .
Bra ex: BIK Karlskoga som spelar efter sina förutsättningar !
nevyn

Inlägg av nevyn »

Och det är därför vi ska försöka behålla så många som möjligt från årets trupp. De känner varandra och kommer spela för varandra.
vr6power

Inlägg av vr6power »

nevyn skrev:Och det är därför vi ska försöka behålla så många som möjligt från årets trupp. De känner varandra och kommer spela för varandra.

Är ju däremot helt fel väg gå, Backarna behövs bytas ut vi har ju ingen som kan skjuta just nu bland backarna knappt bland forwards och våra backar denna säsong kunde ju knappast ha stoppat ens en liten gnagare=/
storpotäten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av storpotäten »

nevyn skrev:Och det är därför vi ska försöka behålla så många som möjligt från årets trupp. De känner varandra och kommer spela för varandra.
Ska det behållas spelare från årets trupp borde vi bara behålla dom som är naturliga lagspelare. Dvs sådana som är alerta och fånga saker som faller mellan stolarna. De som ser till kollektivets bästa här och nu och skiter i nästkommande säsongs silly season.
100 % i varje situation!
nevyn

Inlägg av nevyn »

vr6power skrev:

Är ju däremot helt fel väg gå, Backarna behövs bytas ut vi har ju ingen som kan skjuta just nu bland backarna knappt bland forwards och våra backar denna säsong kunde ju knappast ha stoppat ens en liten gnagare=/
Om man tittar på tidigare säsonger från de som ska vara ledande är det ganska tydligt att laget (precis som föregående säsong) kollektivt underpresterade. Att byta ut hela rasket har provats. Det gav oss säsongen 12/13. Nu är det dags att satsa på kontinuitet.

Sen finns det enstaka som även jag gärna gör mig av med, men att ett par försvinner och att ett par kommer till för varje säsong är en naturlig del för alla lag i de högre serierna.
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

jokohanho skrev:Jag förstår faktiskt inte denna hysteri om stora och tunga spelare. Både målvakter och backar framför allt, varför? Vad spelar det för roll? Alldeles för mycket fokus på det.

Håller med till 100% ditt inlägg.

I mitt tycke och som det ser ut till stor del så är det de stora spelarna som faktiskt trycker in respektlöst i var- och varannan närkamp medan de små hellre håller sig undan, det är därför jag är så ivrig på tunga spelare.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Fricke

Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Fricke »

Bra rykte idag: Gustafsson, Åberg, Wennberg, Chet borta. Förmodligen även Pettersson och Granath. Även Lidström oklar. Holm verkar däremot intresserad av fortsättning.
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Fricke skrev:Bra rykte idag: Gustafsson, Åberg, Wennberg, Chet borta. Förmodligen även Pettersson och Granath. Även Lidström oklar. Holm verkar däremot intresserad av fortsättning.
Wennberg svider. :/
25/4-2025
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Fricke// Inte alls oväntat, men är så förbannat trist att Wennberg verkar dra. De andra skiter jag egentligen i.

Hade kunnat tänka mig att behålla Lidström. Han var helt okej på slutet.

Positivt om Holm stannar och bra om Granath drar. Märkligt med Granath, han är väl under kontrakt?
Rix

Inlägg av Rix »

Wennberg, Åberg = tråkigt
Chet = Både buu och bää
Gustafson = hejdå!

Pettersson och Granath känns bara skönt, dem har inte alls levt upp till det dom skulle.
Lidström kanske ska få förlängt, har endå spelat upp sig på slutet och kan spela i andra backpar med Holm

Holm tar jag gärna alla dagar i veckan.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om Wennberg inte vill vara kvar hoppas jag att han sticker över till NHL redan till hösten.

Skulle ge oss en del pengar samtidigt som man skulle slippa se honom spela för ett annat lag i Sverige.

Är Wennberg smart väljer han dock en säsong till hos oss som uttalad förstacenter och ett gjutet vapen i PP1.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Kall-El skrev:.

Är Wennberg smart väljer han dock en säsong till hos oss som uttalad förstacenter och ett gjutet vapen i PP1.
Håller med. Känns som att det är ett steg flera spelare borde ta.

En ledande roll i ett (förmodat) toppplag där man får spela i alla viktiga lägen och många min/match känns ju så mycket bättre än att få spela sporadiskt i ett halvbra lag i ES..
Låst