Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:
Roppan skrev:Då var Ludwig Blomstrand klar för Nordamerika då. Rookiekontrakt med Canucks och spel i AHL väntar. Helvete..

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6422346.ab
Haha, jag skrev ju det i början på säsongen. Ludde skulle bli den första att gå till NHL. Blev typ idiotförklarad här, våra petspelare ansågs bättre av eliten på forumet.
Jag tror fortfarande att han har rätt långt till NHL. Tror Wennberg får pröva på det före honom.
Nov. 2011:
sensei skrev:
Jag säger så här. Av samtliga spelare jag har sätt i DIF detta år så säger jag här och nu att den som gör byten i NHL nästa gång är blomstrand. Visst, risk för att få bära dumstrut, men jag tror detta. Jag ser helt enkelt inte samma nivå av kvaliteter som andra/du gör i spelare som Wennberg, Sörensen och Ljungh.
Vi får se vem som får rätt 8)

Ändå ganska enkelt att se vilka som attraherar NHL-scouterna, en stor, snabb och oöm spelare som är aktiv och meningsfull i spelet utan puck OCH kan göra poäng har givetvis bra förutsättningar jämfört med de som helst vill "lira" och har marginellt intresse för annat.

Aja, det är i alla fall ett bra betyg för oss som såg potentialen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Tror du menar 2012.

Jag tror aldrig Ljungh eller Sörensen när NHL för övrigt. Blomstrand passar nog rätt bra som gnuggare i AHL. Han har ju inte riktigt så mycket talang. Men har nog större chans att spela ett par minuter utan att göra bort sig än vissa andra mer talangfulla.

Tror dock inte att han är NHL-aktuell på ett par år, om hans ens blir det. Kempe var ju också över i AHL efter en säsong en gång.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mattebo »

sensei skrev:Vi får se vem som får rätt 8)

Ändå ganska enkelt att se vilka som attraherar NHL-scouterna, en stor, snabb och oöm spelare som är aktiv och meningsfull i spelet utan puck OCH kan göra poäng har givetvis bra förutsättningar jämfört med de som helst vill "lira" och har marginellt intresse för annat.

Grattis. Vill du ha en medalj? :)
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

SirDIFalot skrev:Tror du menar 2012.

Jag tror aldrig Ljungh eller Sörensen när NHL för övrigt. Blomstrand passar nog rätt bra som gnuggare i AHL.
Båda är nog lite för små spelare för att kunna slå igenom på riktigt där. Tror båda två kommer stanna i toppen av svensk hockey ett par år framöver, kanske sticka till KHL någon säsong och pröva lyckan och sen komma tillbaka.

Angående spelare jag skulle vilja ha in i truppen: här finns en!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4126

Vyacheslav Trukhno, poänglevererande center med 50p på 55 matcher i Asplöven denna säsong. Vad jag har sett (mot Asplöven dvs) så visar han en bra inställning i såväl offensiv som defensiv zon och kan mycket väl platsa i en andra eller tredjekedja i DIF.

EDIT: Sedan skulle jag självklart inte tacka nej till Victor Berglind heller. Var viktig och väldigt bra för oss under de fyra(?) matcher han spelade samt har utgående kontrakt hos Brynäs.
Senast redigerad av förevigtdjurgården den 2013-03-15 11:34:48, redigerad totalt 1 gånger.
25/4-2025
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Trukhno har väl bekräftat att han är klar för en klubb i ett annat land redan?
Expert.
förevigtdjurgården

SirDIFalot skrev:Trukhno har väl bekräftat att han är klar för en klubb i ett annat land redan?
Åhfan. Stämmer det så vore det riktigt tråkigt..
25/4-2025
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag tror det kom ut redan för någon månad sedan att han var klar för Blues i Finland.
Expert.
förevigtdjurgården

Står som rumour på Eliteprospects men som bekräftat vid sökning på honom + Blues.

Trist!
25/4-2025
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Fimpen om nästa säsong:

http://www.eurosport.se/ishockey/allsve ... tory.shtml

Trodde det var en gammal artikel från förra säsongen först. Fimpen är fantastisk. Ska han gå ned ytterligare i lön?

Eftersom Fimpen fick böta 3500 när han blev avstängd så innebär det:
"Månadslön 25 001-35 000 kr = 3 500 kr/för en matchs avstängning." Enligt Mrmadhawk.

Han är i min värld värd om de pressar honom under 30k-taket.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Mattebo skrev:Fimpen om nästa säsong:

Trodde det var en gammal artikel från förra säsongen först. Fimpen är fantastisk. Ska han gå ned ytterligare i lön?

"Månadslön 25 001-35 000 kr = 3 500 kr/för en matchs avstängning." Enligt Mrmadhawk.

Vilken hjälte. Man kan bara beundra en sådan människa.
Jag är inte arg, och inte besviken.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Mattebo skrev:

Nej det räcker med dina gratulationer. De värmer ;)
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

sensei skrev:
Mattebo skrev:

Nej det räcker med dina gratulationer. De värmer ;)
Haha vad bra! Nä men det var en bra gissning. Vi får väl pengar för honom sedan?
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:
Roppan skrev:Då var Ludwig Blomstrand klar för Nordamerika då. Rookiekontrakt med Canucks och spel i AHL väntar. Helvete..

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6422346.ab
Haha, jag skrev ju det i början på säsongen. Ludde skulle bli den första att gå till NHL. Blev typ idiotförklarad här, våra petspelare ansågs bättre av eliten på forumet.
Jag tror fortfarande att han har rätt långt till NHL. Tror Wennberg får pröva på det före honom.
Om inte annat lär ju Wennberg bli ordinarie där borta och göra minst 50-60 poäng/säsong, medan Blomstrand på sin höjd får gnugga på i en tredjekedja, men antagligen nöja sig med 7-8 minuter i en fjärdedito. Jag trodde mycket på honom innan jag såg det spel han visade upp i början av denna säsong. Efter Almtuna-sejouren fick jag förnyat förtroende för honom dock. Synd att vi inte kunde knyta upp honom till nästa säsong.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Stulle skrev:
Mattebo skrev:Fimpen om nästa säsong:

Vilken hjälte. Man kan bara beundra en sådan människa.
Då kan vi ju gå ihop 30 pers, lägga en tusing i månaden och själva casha hans lön
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
SebBrodin

Inlägg av SebBrodin »

Så här vill jag att det ska se ut nästa säsong:

MV:
Adam Reideborn - Har kontrakt. Finns potential i killen och verkar vilja utvecklas.
Chet Pickard/ersättare - Går Chet ner i lön ska han vara kvar, annars ett budgetalternativ och satsa på Adam som etta.

Backar:
Elias Granath (kontrakt)
Nils Andersson (kontrakt)
Alexander Falk (kontrakt)
Philip Holm (förläng!)
David Lidström (förläng)
Linus Arnesson (förläng)

KOMMENTAR: Spelarna under kontrakt kan vi inte göra så mycket åt, bara att behålla. Nils får vi ändå se som ett nyförvärv och kan säkert blomma ut till en positiv överraskning.
Viktigt att förlänga med Holm som var våran klart bästa back i år. Lidström lyfte sig mot slutet och förtjänar en ny chans nu när han acklimatiserat sig i DIF. Arnesson har potential.

Forwards:
Henrik Eriksson (kontrakt)
Markus Ljungh (kontrakt)
Marcus Sörensen (kontrakt med ES-klausul?)
Dustin Johner (fortlöpande kontrakt?)
Mattias Guter (fortlöpande kontrakt?)
Kristofer Ottosson (förläng)
Jimmie Ölvestad (förläng)
Petr Kalus (förläng!)
Michael Holmqvist (förläng)
Christian Eklund (förläng)
Tim Eriksson (förläng?)

KOMMENTAR Gillar att vi har kvar Hank och Ljungh. Den sistnämnde kommer att gör en klart mycket bättre säsong än senast, var så säkra. Johner o Guter hoppas jag båda stannar och fullföljer sina 1+1-kontrakt, eller vad nu dessa kontrakt innebär.
Att förlänga med Otto, Jimmie och Kalus känns mer eller mindre självklart. Otto får inte ge sig nu, han har för mycket hockey kvar i kroppen, och Jimmie kan bättre!
Honken spelade över mina föväntningar och ska vara kvar. Han är dessutom billig. Fimpen vill vara kvar (enligt Eurosport-artikeln ovan) och kan tänka sig att sänka lönen ännu mer.
Är dock tveksam till Tim? Tror inte Challe ger han förlängt om man ser till vad som förväntades senast kontraktet förlängdes.. Aja, återstår att se där!

Hejdå till:

B:
Erik Gustafsson - Frölunda antagligen!?
Kim Lennhammer - sluta spela hockey, tack!
Timmy Pettersson - Lever inte upp till pengarna och den nivå han bör hålla.

F:
Fredrik Bremberg - Slutat. Tack för allt!
Pontus Åberg - Antagligen Färjestad. Hoppas in i det sista att han stannar!
Alexander Wennberg - Alla vill väl ha denna gosse. Vill helst av allt se han vara kvar, men vad är oddsen?
Tim Eriksson - Som sagt, tveksam till Tim?

Vad som behöver värvas in sedan vet jag inte. Victor Berglind kanske? Jimmy Andersson från Vita Hästen?
Låst