Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Christopher J
Re: Silly-season 2013-2014
Printz är väl gnagare i grunden/fortfarande. Ser hellre andra spelare. Ska vi ta in någon fysisk back så tycker jag man ska hitta en nordamerikan.
Så länge som Svensk hockey spelas på stor rink så betackar jag mig för transatlantiska backar.Christopher J skrev:Printz är väl gnagare i grunden/fortfarande. Ser hellre andra spelare. Ska vi ta in någon fysisk back så tycker jag man ska hitta en nordamerikan.
Vi behöver en ny Ragge eller DIFs svar på Kenny J.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33931 kanske skulle vara en möjlighet. Får begränsat med speltid i hv. Har kusinen i DIF j20.
Kan vi inte hitta någon skäggig arg ryss från Sibirien som inte platsar i KHL.
Vi måste få in tuffhet i truppen. Finns alldeles för många MESAR.
David Printz skulle floppa rejält tror jag. Hoppas DIF har lärt sig läxan med hemvändare. Kör nytt!
- Jim Morrison
Haha? Gnagare som gjorde succé i JVM? Kommer aldrig komma hit. Tro mig, han kommer att bli riktiga bra nästa säsong i Elitserien.rikkard skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33931 kanske skulle vara en möjlighet. Får begränsat med speltid i hv. Har kusinen i DIF j20.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ryktas Klar för Gnagetrikkard skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33931 kanske skulle vara en möjlighet. Får begränsat med speltid i hv. Har kusinen i DIF j20.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Håller med.Bocas skrev:Kan vi inte hitta någon skäggig arg ryss från Sibirien som inte platsar i KHL.
Finns det någonting vi absolut inte behöver så är det små spelare. Det ska vara stora, starka och blodtörstiga MÄN som skriver på för DIF. Inga ungdomar som är "påväg uppåt" eller halvdana 30-åringar som inte kom längre i karriären, utan blodtörstiga MÄN som är villiga att ge ALLT och LITE TILL för att vinna matcher.
Skäms för att säga det.. men spelartyp lik Kåberg skulle sitta som en smäck i DIF Hockey.
25/4-2025
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=522 Zajkowski kanske skulle vara något.
En inte allt för dyr målvakt plus bra med rutin av HA
En inte allt för dyr målvakt plus bra med rutin av HA
Förstår inte daltandet med gamlingarna, det är dom som svikit iår Otto undantaget.
Timmy kom hem med Khl rutin och spelade dåligt mestadels av säsongen.
Jimmy kämpar men får lite uträttat i offensiven, 14 poäng på 45 matcher är ikke godkänt.
Fimpen är fimpen men yngre och bättre blir han inte och tar fortfarande dumma utvisningar.
Vi har för många krigare och för lite poängplockare, Fimpen Hank Honken Jimmy Kalus spelar alla med hjärta men gör få poäng.
Prio måste också vara och få in spelande backar med bra skott, vi behöver en Andreas Holmkvist som kan ladda i pp.
Chet kan lämna också, på tok för ojämn.
Dags för Adam och ta över spaden.
Timmy kom hem med Khl rutin och spelade dåligt mestadels av säsongen.
Jimmy kämpar men får lite uträttat i offensiven, 14 poäng på 45 matcher är ikke godkänt.
Fimpen är fimpen men yngre och bättre blir han inte och tar fortfarande dumma utvisningar.
Vi har för många krigare och för lite poängplockare, Fimpen Hank Honken Jimmy Kalus spelar alla med hjärta men gör få poäng.
Prio måste också vara och få in spelande backar med bra skott, vi behöver en Andreas Holmkvist som kan ladda i pp.
Chet kan lämna också, på tok för ojämn.
Dags för Adam och ta över spaden.
Va tror ni gott folk om att få hem Tellan?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=742
Det känns ju inte som att det vore möjligt, har svårt att se han gå ner i svenska andraligan och tjäna en tredjedel av det han får nu. Men fyfan va underbart det vore att få in han.
Självklart kommer det här bara stanna vid en dröm, men ack en sån underbar dröm det hade varit
Om vi kollar vad DIF behöver så behöver vi få in en riktig tuffing bland backarna och en back som är bra offensivt.
Bland forwards behöver vi få in en 1 ppg (1 point per game) lirare för att ersätta Linkan. Även om nu Linkan inte klara detta mål så förstår vi ju alla hur viktigt det är att ha någon som slutar på 45-50 poäng. Alla lagen i KS har någon sådan spelare och det behövs.
Frågan är hur länge det dröjer innan första värvningen kommer eller tills spelarna börjar skriva nya kontrakt.
Hoppas att Holm, Otto, Ölvestad, Honken, Kalus, Johner och Fimpen signar.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=742
Det känns ju inte som att det vore möjligt, har svårt att se han gå ner i svenska andraligan och tjäna en tredjedel av det han får nu. Men fyfan va underbart det vore att få in han.
Självklart kommer det här bara stanna vid en dröm, men ack en sån underbar dröm det hade varit

Om vi kollar vad DIF behöver så behöver vi få in en riktig tuffing bland backarna och en back som är bra offensivt.
Bland forwards behöver vi få in en 1 ppg (1 point per game) lirare för att ersätta Linkan. Även om nu Linkan inte klara detta mål så förstår vi ju alla hur viktigt det är att ha någon som slutar på 45-50 poäng. Alla lagen i KS har någon sådan spelare och det behövs.
Frågan är hur länge det dröjer innan första värvningen kommer eller tills spelarna börjar skriva nya kontrakt.
Hoppas att Holm, Otto, Ölvestad, Honken, Kalus, Johner och Fimpen signar.
- Jim Morrison
Tobias Lindberg öser in poäng i J18-slutspelet. Leder poängligan än så länge med 10 poäng på 3 matcher. Nästa juniorsensation.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Lägg krut på att lösa tränar frågan.
Måste ju få hit tränare som begriper sig på att coacha laget som Challe har tänkt sig. Jag tror att flertalet spelare i Dif iår har fått roller som inte var tänkta åt dom.
Måste ju få hit tränare som begriper sig på att coacha laget som Challe har tänkt sig. Jag tror att flertalet spelare i Dif iår har fått roller som inte var tänkta åt dom.
- Jim Morrison
Jaså, det säger du? Vilka spelare skulle det vara då? Vilka roller fick dom och vilka skulle dom haft egentligen?Shike skrev:Lägg krut på att lösa tränar frågan.
Bocas skrev:Kan vi inte hitta någon skäggig arg ryss från Sibirien som inte platsar i KHL.
Helt fel, tuffingar hade INTE tagit upp oss i Elitserien.
Vi behöver spelare som kan passa pucken på bladet, så pass bra att man kanske till och med skulle kunna skjuta direkt...