Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014

Inlägg av SirDIFalot »

Husmusen skrev:Min tanke var att om han vill gå självmant för att få mer speltid i en annan klubb och att man tex kan behålla Pickard till en rimlig lön så skulle man kunna få in en keeper som kan konkurrera med Pickard om först spaden. Pickard är ingen given första spade i min trupp för 13/14 om han fortsätter.

Förslaget gick inte ut på att lösa Adam till varje pris.
Challe sa att Chet förmodligen skulle vara för dyr att behålla om vi spelar i allsvenskan 13/14. Så vi kan nog glömma honom till "rimlig lön". Ska vi ha kvar honom så är det nog en juniorlön till den andra målvakten som gäller.
Expert.
Användarvisningsbild
Byström
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Byström »

Två spelare från Division 1 som bör vara intressanta är Tobias Lindström och Joel Östman.

Lindström med historik i våra juniorlag har en grym säsong bakom sig i Sundsvall. Perfekt ålder och en riktigt bra förstärkning för en tredjelina. Troligtvis billig i drift och kan klubben.

Östman är stockholmare även han och är ung. Bra säsong bakom sig med imponerande +/-. Borde även han vara aktuell för ett tredjebackpar.

På något sätt är jag ändå positiv inför framtiden. Hittar vi rätt guldkorn kan det mycket väl bli en spännande säsong. Får lite moneyballvibbar. Hoppas Challe vet vad han gör i sommar.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Angående Adams speltid är ju problemet att vi satte oss i skiten tidigt och därmed inte hade råd att låta den sämre av våra två målvakter spela. Vi behövde vinna matcher. Förhoppningsvis kan vi få en bättre start i höst och därmed låta honom få chansen på riktigt. Han är ju bättre än Tim Sandberg i alla fall.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Helt klart att Linkan lägger ned nu. Inget oväntat.

Väljer att minnas Linkan för de säsongerna han räddade oss. Gång på gång.
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tibbe »

Vad tycker ni om Timmy P då? Förläng eller inte förläng? Tycker själv det sistnämda. Duttandet och det svaga spelet i egen zon har gjort mig tokig.

Dom jag gärna ser som ska vara kvar är:

Lidström, Falk, Lennhammar, Granath, Holm, Andersson, Arnesson

Lennhammer är ung och kan fortfarande utvecklas.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tibbe skrev:Vad tycker ni om Timmy P då? Förläng eller inte förläng? Tycker själv det sistnämda. Duttandet och det svaga spelet i egen zon har gjort mig tokig.

Dom jag gärna ser som ska vara kvar är:

Lidström, Falk, Lennhammar, Granath, Holm, Andersson, Arnesson

Lennhammer är ung och kan fortfarande utvecklas.
Även om han säkert skulle kunna gör ett OK jobb så kan jag inte se honom bli bättre nästa år och han lär ju inte acceptera en lön på typ 25-30k vilket skulle vara ungefär vad han är värd.

Dumpa.

För övrigt:

Åberg på twitter.
https://twitter.com/PontusAberg/status/ ... 1035916288
Expert.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Ölvestad:

Jimmie Ölvestad har inte bestämt sig om en fortsättning:
– Jag vet inte, jag har ingen aning just nu. Det har varit upp och ner, en känslomässig berg- och dalbana, precis som förra året. Det tar rejält på skallen, säger 33-åringen som menar att det bara finns två val.
– Det är Djurgården eller inget i så fall, helt klart.

Kan du tänka dig att spela med mindre i lönekuvertet och sämre förutsättningar vid sidan av isen?
– Ja absolut. Det handlar inte om det för min del.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6413382.ab
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Tycker att det är viktigt att vi behåller Jimmie, Fimpen, Honk, Hank och Otto. Givetvis med sämre löner jämfört med årets. Men jag tycker att det är så oerhört viktigt att vi har kvar spelare med Djurgårdsanknytning i laget. Några som kan bära Djurgårdskulturen, med allt vad det innebär, vidare.

Jimmie tror jag förlänger ett år till. Är ganska säker på det. Som ha sa till Sportbladet "Det är Djurgården eller ingenting".

Fimpen har säkert en säsong kvar i sig i en fjärdelina.

Honken tycker jag har varit förvånansvärt bra i år. Gör sig perfekt i en tredje/fjärde-lina. Sitter inte på ett Crosby kontrakt och är enligt mig en given förlängning.

Hank The Tank kan på sikt bli en riktig Djurgårdsprofil med sin spelstil. Är för dålig för att få några Elitserie-bud nu efter säsongen. Krigar på som fan trots att han knappt kan åka skridskor och är ett pain in the ass för motståndarna.

Angående Ottosson är det upp till han själv. Stod för en grymt stark insats i år, men med stor sannolikhet lägger han nog skridskorna på hyllan. Dock om han mot alla odds ger HA ännu ett försök är han en given i vårt lagbygge.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Challen

Silly-season 2013-2014

Inlägg av Challen »

Wennberg måste stanna. Så enkelt är det.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kunde man mot alla odd få behålla Otto, Wennberg och Johner hade det varit en väldigt bra början då de skulle kunna hålla i var sin lina som centrar till nästa säsong och göra det bra dessutom. Håller bara Fimpens kropp tror jag han lirar en säsong till och där skulle gjärde centern vara redo oxå.
Bocas

Inlägg av Bocas »

Jag älskar att läsa rubrikerna om "Spelarflykt från Djurgården" då det är väldigt få spelare som jag vill ha kvar.

Skulle gärna se ett nytt lag byggas helt från grunden och stå starkt om 2-3 år.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Fimpen har gjort sitt. Kluven till Holmqvist, gjort en helt okej säsong, men i en nystart tror jag nog ändå att jag skulle vilja offra honom.

Bygg kring det fåtal spelare som presterat - det är ju inte många:

Otto
Wennberg - Elitserien?
Johner
Holm - Fr också ES-anbud?
Sörensen
Åberg - FBK?

Ölvestad får vara kvar för att leda exempel. Sen har vi ju ett par trötta spelare under kontrakt tyvärr också.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bocas skrev:Jag älskar att läsa rubrikerna om "Spelarflykt från Djurgården" då det är väldigt få spelare som jag vill ha kvar.

Skulle gärna se ett nytt lag byggas helt från grunden och stå starkt om 2-3 år.
Jag skulle gärna se lite kontinuitet. Något vi har haft alldeles för lite av senaste åren. Men blir väl så när man åker ut och ett hel lag ska byggas om över en sommar och så. Förstår inte vad som skulle bli bättre av en spelarflykt just nu. Det är ju inte så att vi skulle bli av med alla utom dom bra spelarna.
Expert.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

jensa öhling skrev: Kluven till Holmqvist, gjort en helt okej säsong, men i en nystart tror jag nog ändå att jag skulle vilja offra honom. .
Honken har levererat.

Antagligen en av de bästa värvningar DIF någonsin gjort om man tar in pris/kvalitet faktorn i ekvationen. Han spelar för juniorlön och levererar på god senior nivå varje match.

Han är ett föredömme på och vid sidan av isen. Ger alltid allt. Gör sällan misstag. En riktig lagspelare som skapar och sprider energi. Ett fynd för vilket lag som helst som bara vill spela i klubben han älskar.

Snackade med Guter på Hovet i går - han lyfte fram Honken som ett föredömme
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

http://www.hockeysverige.se/article/140 ... rdsklacken

Denna kille, Dave Lindarv, skulle säkert gärna sajna med oss. Men vet inte om han är något att ha. Billig utfyllnadsback möjligen.
Låst