Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av sensei »

Att Jimmie ens överväger att lägga av i en så låg ålder är ju vansinne. Klart som fan han ska spela vidare. Snabb, oöm och förmåga att vara bäst när det gäller.

Om det blir för mycket med DIF så hoppas jag att han spelar vidare någon annan stans faktiskt.

Hoppas dock att han blir kvar och det är han ju ganska ensam om faktiskt, det är han, Kalus och någon enstaka spelar mer.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Filip Forsberg stannade i Leksand. :(
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Filip Forsberg stannade i Leksand. :(
Han drar väl ett år tidigare än Åberg om han lämnar i sommar? Han är ju 94:a.

Oavsett rätt lika sejourer i Leksand som Åberg i DIF. En säsong med typ 15 poäng, sedan ett genombrott och lämnar efter det. För jag förmodar att Forsberg lämnar i sommar. Eller menar du att det är klart att han inte ska göra det?
Expert.
Leksand

Inlägg av Leksand »

Alla stannade förra året, men det var också ett lag byggt på två års sikt. Er satsning har mer burit prägeln av en ettårssatning och då blir det gärna stora tapp ifall man inte tar klivet.

Ni behöver rensa ut gubbarna och bygga från grunden och på längre sikt. Skriv så få ettårskontrakt som möjligt, även om det innebär ett sämre lag nästa säsong. Det är så man måste göra för att gå upp numera. (Därmed inte sagt att vi gör det i år, för det tror jag inte, men vi har en bättre chans än på många år. )
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kevin Hecquefeuille är också ett namn jag gärna skulle kontraktera inför nästa säsong.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:
Han drar väl ett år tidigare än Åberg om han lämnar i sommar? Han är ju 94:a.

Oavsett rätt lika sejourer i Leksand som Åberg i DIF. En säsong med typ 15 poäng, sedan ett genombrott och lämnar efter det. För jag förmodar att Forsberg lämnar i sommar. Eller menar du att det är klart att han inte ska göra det?
Ja, han kanske drar.

Jag håller med alla föregående talare, möjligheterna att skriva kontrakt/komma överens muntligt med andra klubbar under säsongens gång måste regleras.

Nu måste prio ett vara att behålla Philip Holm. Där har vi en potentiell backgeneral.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Kan detta vara ett möjligt lag till nästa säsong? Jag räknar kallt med att Johner stannar ett år till då hans fru skrivit det på Twitter, dock ska man aldrig vara 100% säker.

Mattias Guter - Dustin Johner - Marcus Sörensen
X - Kristofer Ottosson - X
Jimmie Ölvestad - Michael Holmqvist - Petr Kalus
X - Markus Ljungh - Henrik Eriksson

Philip Holm - X
Elias Granath - X
Linus Arnesson - Nils Andersson
Alexander Falk

Reideborn
X

Detta känns ganska realistiskt i nuläget. Bygger på att Åberg och Wennberg lämnar. Ottosson har en säsong kvar i sig, det vet jag. Vill Jimmie spela ett år till så självklart, men då ska han vara taggad till tusen. Kalus ser jag gärna under en hel säsong. Vi har även en fjärdekedja som kan producera poäng med denna uppställning. Förstakedjan håller hög allsvensk klass med två farliga avslutare och ett blivande spelgeni i Sörensen.

Utifrån detta lagbygge behöver vi två st topp-6-forwards, har vi råd med det? Sista platsen i fjärdekedjan går inledningsvis till en junior, Lindberg kanske?

På backsidan är det två nya backar som ska in, Berglind verkar aktuell men behöver vi verkligen en sådan spelare? Vet att många vill ha in stora tuffa "skäggiga" backar, är det verkligen bättre?

Jag ser hellre att vi tar in spelskickliga backar som är bra med puck en stora tuffa backar som är sega på skridskorna men kan trycka till motståndarna. Med det sagt är jag absolut inte emot att ha en sk backgeneral som är stor och tuff, det behöver vi, mer än någonsin.

Målvaktsfrågan är en svår nöt att knäcka. Pickard har stundtals varit omutlig och ibland helt ihålig. Jag tycker att Christoffer Bengtsberg är en intressant målvakt. Vet dock inte om han riktigt håller. Delat förtroende mellan honom och Adam skulle kunna fungera.

Fy fan vilket rörigt inlägg detta blev men skitsamma.
Estranged
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Estranged »

Sjöwall skrev:Kan detta vara ett möjligt lag till nästa säsong? Jag räknar kallt med att Johner stannar ett år till då hans fru skrivit det på Twitter, dock ska man aldrig vara 100% säker.

Mattias Guter - Dustin Johner - Marcus Sörensen
X - Kristofer Ottosson - X
Jimmie Ölvestad - Michael Holmqvist - Petr Kalus
X - Markus Ljungh - Henrik Eriksson

Philip Holm - X
Elias Granath - X
Linus Arnesson - Nils Andersson
Alexander Falk

Reideborn
X

Detta känns ganska realistiskt i nuläget. Bygger på att Åberg och Wennberg lämnar. Ottosson har en säsong kvar i sig, det vet jag. Vill Jimmie spela ett år till så självklart, men då ska han vara taggad till tusen. Kalus ser jag gärna under en hel säsong. Vi har även en fjärdekedja som kan producera poäng med denna uppställning. Förstakedjan håller hög allsvensk klass med två farliga avslutare och ett blivande spelgeni i Sörensen.

Utifrån detta lagbygge behöver vi två st topp-6-forwards, har vi råd med det? Sista platsen i fjärdekedjan går inledningsvis till en junior, Lindberg kanske?

På backsidan är det två nya backar som ska in, Berglind verkar aktuell men behöver vi verkligen en sådan spelare? Vet att många vill ha in stora tuffa "skäggiga" backar, är det verkligen bättre?

Jag ser hellre att vi tar in spelskickliga backar som är bra med puck en stora tuffa backar som är sega på skridskorna men kan trycka till motståndarna. Med det sagt är jag absolut inte emot att ha en sk backgeneral som är stor och tuff, det behöver vi, mer än någonsin.

Målvaktsfrågan är en svår nöt att knäcka. Pickard har stundtals varit omutlig och ibland helt ihålig. Jag tycker att Christoffer Bengtsberg är en intressant målvakt. Vet dock inte om han riktigt håller. Delat förtroende mellan honom och Adam skulle kunna fungera.

Fy fan vilket rörigt inlägg detta blev men skitsamma.
glöm kalus han är för dyr, och dina kedjor ser alldeles för fyra ut i allmänhet
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kalus tjänade ju riktigt dålig i Modo och nu i DIF (mellan 25-35k i månaden) så han bör vi absolut kunna behålla.
Expert.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Estranged skrev:
Sjöwall skrev:TEXT
glöm kalus han är för dyr, och dina kedjor ser alldeles för fyra ut i allmänhet
Kalus tjänar runt 30-40k i månaden och skulle absolut inte vara för dyr. Vilken spelare är det som är för dyr? Utveckla gärna.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Är det för myckrt att hoppas på att Wennberg kan bli kvar utlånad av NHL-klubb?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Är det för myckrt att hoppas på att Wennberg kan bli kvar utlånad av NHL-klubb?
Jag tror inte det. Om han på riktigt har bud från ALLA ES-klubbar finns det åtminstone EN som kommer ge honom tillräckligt stor roll för att hans kommande NHL-klubb ska vilja att han spelar där.
Expert.
Blueberry hill

Inlägg av Blueberry hill »

Det finns säkert massor med talangfulla spelare och äldre duktiga spelare runt om i landet som skulle vilja spela för DIF, det är ju en förening med anor och stora meriter. Att få hit spelare lär inte vara svårt. Gäller bara att hitta rätt.
Viktigt nu tycker jag är att få behålla Ölvestad och Ottosson, två fanbärare och duktiga spelare som laget ska byggas kring. Tror inte att de kommer att spela för något annat lag än DIF men orkar de fortsätta ?
Sedan finns det ju ett gäng duktiga yngre spelare i laget, typ Sörensen, Guter, Arnesson, Holm som bör vara kvar. Att Wennberg lämnar tar jag för givet.
Hur ser det ut på juniorsidan ?
Användarvisningsbild
minalman

Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av minalman »

Oavsett eventuell legendstatus i DIF vill jag att alla måste ta ställning till att fortsätta eller inte inom en månad.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Blueberry hill skrev:Det finns säkert massor med talangfulla spelare och äldre duktiga spelare runt om i landet som skulle vilja spela för DIF, det är ju en förening med anor och stora meriter. Att få hit spelare lär inte vara svårt. Gäller bara att hitta rätt.
Viktigt nu tycker jag är att få behålla Ölvestad och Ottosson, två fanbärare och duktiga spelare som laget ska byggas kring. Tror inte att de kommer att spela för något annat lag än DIF men orkar de fortsätta ?
Sedan finns det ju ett gäng duktiga yngre spelare i laget, typ Sörensen, Guter, Arnesson, Holm som bör vara kvar. Att Wennberg lämnar tar jag för givet.
Hur ser det ut på juniorsidan ?
Jag vill inte ha hit spelare som vill spela i DIF för att det är en förening med stora meriter. Just nu är vi en skitförening i Allsvenskan. Är trött på spelare som inte pallar för trycket när det väl gäller.
Låst