Playoffserien
Re: En ursäkt, tack!
En spelare som Gustafsson, som dessutom skrivit på för en annan klubb mitt under säsongen, tycker jag kan jävligt lindrigt undan igår. Skabbe #2.
Skulle vilja tacka Tony och Mats för deras insatser under säsongen. Ni lyfte skeppet! Tack!
Skulle vilja tacka Tony och Mats för deras insatser under säsongen. Ni lyfte skeppet! Tack!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Det tråkiga är ju att dessa spelare, Gustafsson, Åberg osv.. inom några år säkert kommer vara äckligt bra spelare. Vad minns dem från Djurgårn?
Twitterhets. Hat från läktarn i sista matchen. Vi förstör relationer här.
Du är med oss överallt, Stefan.
vilka kan dom skylla på, jo sig självadutti skrev:Det tråkiga är ju att dessa spelare, Gustafsson, Åberg osv.. inom några år säkert kommer vara äckligt bra spelare. Vad minns dem från Djurgårn?
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
En ursäkt, tack!
Gustafsson bra om några år? HAHA han har valt så fel karriär att det e läskigt , ingen talang för 5 öredutti skrev:Det tråkiga är ju att dessa spelare, Gustafsson, Åberg osv.. inom några år säkert kommer vara äckligt bra spelare. Vad minns dem från Djurgårn?
Playoffserien
Vad sägs om att helt sonika bannlysa alla referenser till skepp och skutor på det här forumet? Kay?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Wait and see.XantE skrev:Gustafsson bra om några år? HAHA han har valt så fel karriär att det e läskigt , ingen talang för 5 öredutti skrev:Det tråkiga är ju att dessa spelare, Gustafsson, Åberg osv.. inom några år säkert kommer vara äckligt bra spelare. Vad minns dem från Djurgårn?
25/4-2025
Re: Playoffserien
Det sitter så mycket okunnigt folk på läktaren så det är skrämmande. Igår satt det en mamma med sin dotter som var kanske 10 år framför oss. Under matchens gång sitter dottern och spelar ett spel på telefonen medan mamman försöker förklara för henne att Erik Gustafsson är dålig. Det är så jävla pinsamt så det finns inte. Inte bara hon, hundratals folk på läktarna har fått för sig att hetsa en spelare.
Exempelvis: Det kommer en studsande puck mot blålinjen, där står EG och försöker ta emot den men pucken studsar över klubban. Folk suckar då över hur dålig han är. Hahaha. EG tar burskydd och väntar in byte/uppspel, varpå ett femtiotal bussvisslar.
Lär er hockey jävla nötter.
Exempelvis: Det kommer en studsande puck mot blålinjen, där står EG och försöker ta emot den men pucken studsar över klubban. Folk suckar då över hur dålig han är. Hahaha. EG tar burskydd och väntar in byte/uppspel, varpå ett femtiotal bussvisslar.
-
Kunde inte hålla med mer. Blir så trött på folk.pulverapa skrev:Det sitter så mycket okunnigt folk på läktaren så det är skrämmande. Igår satt det en mamma med sin dotter som var kanske 10 år framför oss. Under matchens gång sitter dottern och spelar ett spel på telefonen medan mamman försöker förklara för henne att Erik Gustafsson är dålig. Det är så jävla pinsamt så det finns inte. Inte bara hon, hundratals folk på läktarna har fått för sig att hetsa en spelare.
25/4-2025
Det var väl inte för att han missade som folk buade utanför att det var han.pulverapa skrev:Exempelvis: Det kommer en studsande puck mot blålinjen, där står EG och försöker ta emot den men pucken studsar över klubban. Folk suckar då över hur dålig han är. Hahaha. EG tar burskydd och väntar in byte/uppspel, varpå ett femtiotal bussvisslar.
Sen håller jag med om att det är sjukt onödigt att busvissla på spelarna och hatar folk som klagar, men just hånadet av Gustafsson i slutet kändes rätt bra.
Jo, folk buade/visslade PRECIS därför att det var han.puttedif2 skrev:Det var väl inte för att han missade som folk buade utanför att det var han.pulverapa skrev:Exempelvis: Det kommer en studsande puck mot blålinjen, där står EG och försöker ta emot den men pucken studsar över klubban. Folk suckar då över hur dålig han är. Hahaha. EG tar burskydd och väntar in byte/uppspel, varpå ett femtiotal bussvisslar.
Sen håller jag med om att det är sjukt onödigt att busvissla på spelarna och hatar folk som klagar, men just hånadet av Gustafsson i slutet kändes rätt bra.
-
Västerås slog Rögle borta. Örebro föll orättvist borta mot Timrå.
Jag tror på allvar vi hade haft en jättechans i Kvalserien. För första gången på hela säsongen hade vi haft allt att vinna. Och elitserielagen är fan inte bra i år. Kanske sämre än någonsin.
Jag tror på allvar vi hade haft en jättechans i Kvalserien. För första gången på hela säsongen hade vi haft allt att vinna. Och elitserielagen är fan inte bra i år. Kanske sämre än någonsin.
Hånet mot Gustafsson i går var det ren och skär jävla dagisnivå på.pulverapa skrev:Jo, folk buade/visslade PRECIS därför att det var han.puttedif2 skrev:Det var väl inte för att han missade som folk buade utanför att det var han.pulverapa skrev:Exempelvis: Det kommer en studsande puck mot blålinjen, där står EG och försöker ta emot den men pucken studsar över klubban. Folk suckar då över hur dålig han är. Hahaha. EG tar burskydd och väntar in byte/uppspel, varpå ett femtiotal bussvisslar.
Skämdes som en jävla hund att sitta där och se delar av klacken bete sig som ett gäng ADHD dampande dvärgpittar mot en spelare i DIF Hockey.
Att sedan ärkemongon inte kunde hålla käft utan nödvändigtvis var tvungna att skrika ur sig hur värdelös Gustafsson var etc etc under matchen gjorde ju inte att man skämdes mindre.
Kan ni förklara för mig hur en spelare presterar bättre genom att utsättas för skit från publiken? Hur det påverkar hans vilja att vilja spela bättre, eller ens kämpa för den klubb vars supportrar beter sig på det sättet?
Finns inga ursäkter eller konstiga bortförklaringar varför det på något vis skulle varit OK.
Säger inte att vi inte skall ha krav på våra spelare, men som vissa delar av klacken, och publiken betedde sig i går så var det rent och skärt pinsamt, snudd på jävla bondenivå.
Senast redigerad av 18DIF91 den 2013-03-14 22:06:03, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid Oavsett.
- -daniel-
Ja, visst känns det underbart?jensa öhling skrev:Västerås slog Rögle borta. Örebro föll orättvist borta mot Timrå.

Tycker klacken betedde sig förvånansvärt bra, betydligt bättre än förra året och under slutet av Allsvenskan. Det var stort att spelarna ändå avtackades efter matchen, särskilt Ottosson. Sen är det idiotiskt att skrika på spelare men där tror jag sittplats/familjeläktaren skriker mer än klacken.18DIF91 skrev:Hånet mot Gustafsson i går var det ren och skär jävla dagisnivå på.pulverapa skrev:Jo, folk buade/visslade PRECIS därför att det var han.puttedif2 skrev:Det var väl inte för att han missade som folk buade utanför att det var han.pulverapa skrev:Exempelvis: Det kommer en studsande puck mot blålinjen, där står EG och försöker ta emot den men pucken studsar över klubban. Folk suckar då över hur dålig han är. Hahaha. EG tar burskydd och väntar in byte/uppspel, varpå ett femtiotal bussvisslar.
Skämdes som en jävla hund att sitta där och se delar av klacken bete sig som ett gäng ADHD dampande dvärgpittar mot en spelare i DIF Hockey.
Att sedan ärkemongon inte kunde hålla käft utan nödvändigtvis var tvungna att skrika ur sig hur värdelös Gustafsson var etc etc under matchen gjorde ju inte att man skämdes mindre.
Kan ni förklara för mig hur en spelare presterar bättre genom att utsättas för skit från publiken? Hur det påverkar hans vilja att vilja spela bättre, eller ens kämpa för den klubb vars supportrar beter sig på det sättet?
Finns inga ursäkter eller konstiga bortförklaringar varför det på något vis skulle varit OK.
Säger inte att vi inte skall ha krav på våra spelare, men som vissa delar av klacken, och publiken betedde sig i går så var det rent och skärt pinsamt, snudd på jävla bondenivå.
Att EG hånades sista minuterna är väl ganska förklarligt och i och med hur lojt han spelat och att han i princip gjort klart med Frölunda, påverkade knappast resultatet mer än Kalus fight heller. Dock är det främst Zabel som får ta på sig att han inte bänkade EG de sista tio matcherna, tror faktiskt han låg bakom mycket av att moralen gick ner under slutet av grundserien. Ett par matcher låg EG bakom 2-3 mål bakåt i snitt.
Ursäkta.puttedif2 skrev: Att EG hånades sista minuterna är väl ganska förklarligt och i och med hur lojt han spelat och att han i princip gjort klart med Frölunda, påverkade knappast resultatet mer än Kalus fight heller. Dock är det främst Zabel som får ta på sig att han inte bänkade EG de sista tio matcherna, tror faktiskt han låg bakom mycket av att moralen gick ner under slutet av grundserien. Ett par matcher låg EG bakom 2-3 mål bakåt i snitt.
Du menar alltså på allvar att en juniorback med i princip noll rutin sänkte moralen på laget delvis på grund av att han spelade vad du upplever som lojt, och att han också kanske gjort klart för frölunda under pågående säsong?
Eller menar du att han sänkte moralen för att han råkade släppa in mål bakåt några matcher? (Vi har gott om backar som lyckades med det konststycket under säsongen, så borde inte de ha påverkat moralen också i sådant fall?)
Och för i helvete, hela jävla LAGET har spelat lojt med VÄLDIGT få undantag, så hur man på något vis kan få det till att Gustafsson spelat mer lojt än resten av gubbarna är för mig en gåta.
Kollar man +/- och mål samt assist ligger EG knappast i det lägre skicket, där har vi betydligt mer rutinerade och äldre gubbar som såsar omkring. Granath har ju knappast varit nån jävla pärla denna säsong, ändå har han betydligt mer rutin och erfarenhet än Gustafsson. Samma gäller David Lidström, sen har vi ju målkanonen Lennhammer med sin imponerande +/- statistik.
Som sagt, under all jävla kritik att på något sätt försöka rättfärdiga det sviniga beteende som Gustafsson fick utstå på Hovet. Sen så vet jag att folk här älskar att hata random spelare med jämna mellanrum, är nån jävla sjukdom som satt sig i huvudet på dem, inte mycket att göra åt.
För övrigt skulle jag vilja påstå att om det nu är en sådan moralsänkare att göra klart med andra lag under pågående säsong så borde det ha drabbat lite fler lag än bara Djurgården. Verkar som att det bara är vi som verkar lida av det problemet.
Alltid Oavsett.