Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
XantE
Säsongskort: Ja

Challe Berglund

Inlägg av XantE »

B.I.B.A skrev:
DIFference skrev:
Praetori skrev:
DIFference skrev:Bort med Challe. Det känns bara fel. Tyvärr.

Bort med hela jävla trötta styrelsen.

In med nytt. Även ny huvudtränare. Någon med mer erfarenhet och struktur.
Förslag?

Själv skulle jag kunna tänka mig Slavomir Lener om han tröttnat på Tjeckien.
Lückner kanske? Erfaren. Lugn. Metodisk. Har generellt dålig koll på tränare.
Eller Micke Johansson? Fast känns som vi behöver någon utifrpn nu. Inte mer inavel kanske.
Om Tony Zabel får sparken för Micke Johansson kan vi ju lika gärna lägga ner den här klubben.
Micke är en legend men håller med dig , aldrig att han ska in.. Inte efter den underbara 11/12 med "Hårde Hardy"
B.I.B.A

Re: Re: Re: Challe Berglund

Inlägg av B.I.B.A »

DIFference skrev:
B.I.B.A skrev:
DIFference skrev:
Praetori skrev:
DIFference skrev:Bort med Challe. Det känns bara fel. Tyvärr.

Bort med hela jävla trötta styrelsen.

In med nytt. Även ny huvudtränare. Någon med mer erfarenhet och struktur.
Förslag?

Eller Micke Johansson? Fast känns som vi behöver någon utifrpn nu. Inte mer inavel kanske.
Om Tony Zabel får sparken för Micke Johansson kan vi ju lika gärna lägga ner den här klubben.
Jag påpekade att jag har dålig koll på tränare. Men tycker absolut vi ska ta in någon extern huvudtränare. Det behöver röras om och sedan bli lite strukturerat.
Min åsikt är att Zabel och Bäcklin är de klart bästa vi kan hitta nu. Tränarfrågan är jag inte alls orolig över. Dessutom tror jag att vår tränarduo sitter väldigt säkert så era spekulationer är nog förgäves.

Sportchef och ett flertal spelare byter jag gärna ut dock.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
DIFference
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Re: Re: Re: Challe Berglund

Inlägg av DIFference »

B.I.B.A skrev:
DIFference skrev:
B.I.B.A skrev:
DIFference skrev:
Praetori skrev: Förslag?

Jag påpekade att jag har dålig koll på tränare. Men tycker absolut vi ska ta in någon extern huvudtränare. Det behöver röras om och sedan bli lite strukturerat.
B.I.B.A skrev: Min åsikt är att Zabel och Bäcklin är de klart bästa vi kan hitta nu. Tränarfrågan är jag inte alls orolig över. Dessutom tror jag att vår tränarduo sitter väldigt säkert så era spekulationer är nog förgäves.

Och styrelsen......

Sent from my Galaxy SIII
Senast redigerad av DIFference den 2013-03-14 01:01:23, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Donkels

Re: Challe Berglund

Inlägg av Donkels »

Ja Sudden i organisationen tackar jag inte nej till någon dag i veckan. Tror ett sådant namn kan ge en boost för föreningen
Praetori

Inlägg av Praetori »

B.I.B.A skrev:
Min åsikt är att Zabel och Bäcklin är de klart bästa vi kan hitta nu. Tränarfrågan är jag inte alls orolig över. Dessutom tror jag att vår tränarduo sitter väldigt säkert så era spekulationer är nog förgäves.

Sudden till Sportchef! :twisted:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Praetori skrev:
B.I.B.A skrev:

Challe kommer ju inte heller ryka, men rent hypotetiskt så känner jag att Johan Garpenlöv eller Leif Boork har riktigt bra koll på vilka spelare som finns och vad de har att bidra med.
Avgå Jocke.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

B.I.B.A skrev:
Praetori skrev:
B.I.B.A skrev:

Challe kommer ju inte heller ryka, men rent hypotetiskt så känner jag att Johan Garpenlöv eller Leif Boork har riktigt bra koll på vilka spelare som finns och vad de har att bidra med.
Johan Garpenlöv som sportchef hade varit en dröm.
kalle99

Inlägg av kalle99 »

Pajas Challe skall bort.....jag har inget förtroende för honom alls. Överallt där han satt sin fot efter spelarkarriären har ett misslyckanden uppstått.

Kontakta Bosse Berglund. Dokumenterat intelligent (civil ingenjör)+f.d DIF och NHL spelare. Stort hockeykunnande. Är hockey scout för Buffalo Sabres.

Rensa i leden.

Det är stor risk att "vissa" spelare INTE VILL att laget går upp i Elitserien eftersom de aldrig skulle få sina kontrakt förlängda då. Både Leksand och Skellefteå har tidigare råkat ut för samma fenomen vilket hållit dom kvar i Allsvenskan.

Vi är för dåligt tränade.
Saknar spelsystem.
Har en pajas till sportchef.

Hur skall vi lyckas gå upp någonsin ?
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
henka83

Inlägg av henka83 »

Rensa engång för alla. Våra älskade "djurgårdare" vi har i truppen måste väck. Dom har satt prägeln på detta looser-gäng. Tyvärr är Ölvestad, Ottosson, Fimpen, Timmy och Bremberg inga vinnare. Thats it.

Ölvestad skulle jag kunna ge en 3:e formation på sin höjd. ABSOLUT inte mer.

Värva M.Nilsson, Wessner och Gistedt från Bofors Direkt!

Tyvärr har Challe misslyckats med allt, precis allt. Varenda värvning utom Kallus har floppat nåt utomordentligt. Chet Pickard är kanske den bäst betalda spelaren i DIF/Hockeyallsvenskan och presterar sämre än Owuya under sin sämsta period i hockeykassen. Han gjorde fina räddningar, men i övrigt har han kastat in puckar och varit allmänt flaxig.

Rensa upp även i organisationen. Behåll Mats och bort med Snabeln. In med Säcken.

Sportchef: Wikegård/Boork/Garpenlöv/Sudden - Ta den som vill. Tyvärr tror jag ingen vill ta i DIF, tyvärr. Vi har en sjukdom som spridit sig väldigt fort. Nu behövs snabb behandling, annars ser jag nya äckel-bajen framför mig.

Förstår ni att vi är sämre än aik? Fyfan så tragiskt!
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

De första 21 omgångarna kan jag tycka att du delvis har rätt med att alla floppade. Om du tar resterande omgånger men inte Playoff kan man inte säga att de floppade. Zabel och Co fick igång nästan alla förutom backarna. Men backarna kan inte skyllas helt, det är en helhet i ett lag.

Jag lade märke till en sak igår. Jag har sett Djurgården många gånger spela från burskydd på markerad spelare. Det finns en bra anledning att göra detta, men meningen då är att markerad spelare ska styra vidare puck och således ge spelare 3 ett bättre läge. Det var vi skitdåliga på. Titta på highlights på Leksand - Södertälje från gårdagen och deras första mål. Burskydd, pass till markerad spelare (markerad av 3 spelare), styrning till F. Forsberg. Galet vackert hockeymål mot ett lag som har en rätt bra defensiv.

I sådana lägen måste våra backar förstå bättre och spela renare och enklare, vilket vi inte gjorde utan fortsatte med samma sorts spel. Då blir helheten förstörd. Måste finnas plan B och C vid varje situation, och det sitter inte bara hos en tränare utan sitter i varje spelares huvud.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

Sparar lite jobb för någon mod och flyttar mitt inlägg till "What grinds your gears" istället där det passar betydligt bättre.
8)
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Förstår inte hur vissa kan föredra Säcken eller Lückner framför Zabel/Bäcklin. Hur tänker ni?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Varför diskuterar vi ens tränarfrågan? Zabel och Bäcklin är väl de enda som bör sitta stebsäkert typ.
Expert.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Vad är det Challe har gjort så dåligt som sportchef att många vill att han avgår?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Stulle skrev:Vad är det Challe har gjort så dåligt som sportchef att många vill att han avgår?
Förmodligen för att väldigt få av hans nyförvärv har nu, med facit i hand, varit lyckade. När vi dessutom hade störst budget i Allsvenskan och satsade "allt på ett kort" och ändå inte lyckades få ihop ett lag som gick till kvalserien..

Jag förespråkar ändå kontinuitet och ser gärna att Challe får 2-3 säsonger till på sig.
Expert.
Skriv svar