Djurgårdens IF - Örebro HK 13/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
lkpgsödra

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 13/3 2013

Inlägg av lkpgsödra »

Jim Morrison skrev:Bild

Vi fixar detta nästa säsong.
"aa vi åkte ur.. men vad blir det för middag?"
fyfan allt kommer tillbaka nu...
Freddan_L
Säsongskort: Ja

Inlägg av Freddan_L »

Rocky3000 skrev:
Janzoo skrev:Pickard gjorde en svag insats ikväll, men han är inte ansvarig för någon av förlusterna den här säsongen.
Va? Inte ansvarig? Har du förträngt uttrycket "Pickardtabben" som blev en stående synonym för hans målvaktsspel i början av säsongen i HA? Man bara väntade in.. att den där jävla berömda tabben skulle komma.. Det är först nu i slutet han har börjat att visa sitt "rätta" jag. Eller ja, rätta o rätta, han hade ju inte direkt någon strålande statistik bakom sig innan han signades av Challe. Som för övrigt aldrig hade sett Chet in action, men signade honom ändå. Redan vid den fina handlingen signalerar Djurgården Hockey att man är ute på rätt väg..

Men nu är det väl slut? Chet drar väl mot nya äventyr, eller blir han kvar? Någon som vet?
Chet-happens blev onekligen lite av en grej i början av säsongen men man kommer inte trea i målvaktsligan utan anledning (speciellt med det backstöd han fått). Han hamnar iaf på min behåll lista! Även johner, sörenssen(iof redan fixat), kalus och några till hoppas jag stannar. Tycker vissa spelare, tydligast idag, verkligen sviker, fullkomligen pissar på, sina medspelare, oss och märket idag - en hemsk dag för oss som älskar Djurgårdens IF!
SHL - Ni har förstått att ni bråkar med Djurgårdsfamiljen?
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Freddan_L skrev:
Rocky3000 skrev:
Janzoo skrev:Pickard gjorde en svag insats ikväll, men han är inte ansvarig för någon av förlusterna den här säsongen.
Va? Inte ansvarig? Har du förträngt uttrycket "Pickardtabben" som blev en stående synonym för hans målvaktsspel i början av säsongen i HA? Man bara väntade in.. att den där jävla berömda tabben skulle komma.. Det är först nu i slutet han har börjat att visa sitt "rätta" jag. Eller ja, rätta o rätta, han hade ju inte direkt någon strålande statistik bakom sig innan han signades av Challe. Som för övrigt aldrig hade sett Chet in action, men signade honom ändå. Redan vid den fina handlingen signalerar Djurgården Hockey att man är ute på rätt väg..

Men nu är det väl slut? Chet drar väl mot nya äventyr, eller blir han kvar? Någon som vet?
Chet-happens blev onekligen lite av en grej i början av säsongen men man kommer inte trea i målvaktsligan utan anledning (speciellt med det backstöd han fått). Han hamnar iaf på min behåll lista! Även johner, sörenssen(iof redan fixat), kalus och några till hoppas jag stannar. Tycker vissa spelare, tydligast idag, verkligen sviker, fullkomligen pissar på, sina medspelare, oss och märket idag - en hemsk dag för oss som älskar Djurgårdens IF!
Hoppas vi kan behålla Holm...
Användarvisningsbild
DIFference
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFference »

Fan va ledsen man är!
Helveeeeeeteeeeeeeee!

Samtidigt skönt att tortyren är över. Och vi hade med all sannolikhet blivit våldtagna i kvalserien.

Det gör så ont att vi inte är mer än sjätte bästa lag i allsvenskan. Denna skitserie jämfört med elitserien. Sjätte lag...

Vårat stolta gamla fina DIF. Vad hände? Det känns så overkligt. Men det är den hårda verkligheten. Vi måste kämpa oss tillbaka. Annat kan vi inte göra.

Ny tränare även om Snabel har gjort det ok. Vi måste ha någon med med erfarenhet och struktur.

Helst ska Challe bort. Han passar inte som sportchef heller. Tyvärr.

Styrelsen borde avgå. Känns passiv och trött. Men det lär väl inte hända. För de kan väl i stort sett bara avsätta sig själva, eller?

För jag är säker på att alla våra spelare vill vinna varje match. Så vad är fel? Visst, backarna suger. In med några tunga tuffa! Men det måste vara något annat som är fel. Något är infekterat. För på pappret ska detta lag vara bättre än så här trots backarna...
Ska ju såklart. tilläggas att bristfälligt försvarsspel såklart inte bara beror på backarna.

Vad fan har hänt med vårat starka kämpande DIF?

Skitsäsong 2 är till ända. Jag hoppas inte det blir massa fler sådana i allsvenskan. Men jag är livrädd för scenariot att vi inte går upp inom säg 3-4 år. Då börjar det bli en vana. På något sätt lite okej. Då kan det snabbt bli 10 år. Fy fan... Fyyyy fan. Hemska tanke. Så går det inte bli.
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Datsyuk_13 skrev:
Mäklaren skrev:Jimmie står upp och tar intervjun. Järnkaminernas järnkamin!
Till skillnad från en viss Marcus Nilson...
Att det namnet nämns här..
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Skulle vilja summera känslan man har efter denna mardrömsvecka med ett citat från favoritfilmen Fight Club.

It's only once you've lost everything that you are free to do anything.
Losing all hope was freedom.

För att ha en chans att gå upp igen måste föreningen bli "fri" från all press från supportrar och media tror jag. När ingen bryr sig om oss och vi har 1000 pers på matcherna har vi som störst chans..tyvärr :(
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Vart kan man se fighten?
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
DIFference

Re: Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 13/3 2013

Inlägg av DIFference »

Challen skrev:Vart kan man se fighten?
Kalus vs Kåberg?

Var ingen fight. Kalus matade några slag i baksidan av Kåbergs hjälm när denne böjde sig framåt. Smart av Kåberg. Vill ej bli avstängd och retade oss på läktaren yyterligare. Samtidigt bra av Kalus att visa känslor när det ändå var kört. Hade hoppats på mer slagsmål efter det faktiskt. Men det när vän rätt talande för DIF i år... "äsch..."

Sent from my Galaxy SIII
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Vad var det egentligen som hände igår? Jag vill ha seriösa förklaringar, inte "vi vek ner oss när det gällde". Något i hur laget förbereder sig inför viktiga insatser, hur vi lägger upp taktiken innan matchen, vad man säger till varandra sista halvtimmen före match och även när första baklängesmålet trillar in måste vara fel. Någon som tror sig veta?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:Vad var det egentligen som hände igår? Jag vill ha seriösa förklaringar, inte "vi vek ner oss när det gällde". Något i hur laget förbereder sig inför viktiga insatser, hur vi lägger upp taktiken innan matchen, vad man säger till varandra sista halvtimmen före match och även när första baklängesmålet trillar in måste vara fel. Någon som tror sig veta?
Alltså, vi börjar ju matchen riktigt bra. Nu får vi ett slag i ansiktet när deras första mål kommer från ingenstans. Jag tror vi hade vunnit om vi hade fått första målet när vi hade tryck där i början.
Expert.
Isabo

Inlägg av Isabo »

DIFference skrev:Det gör så ont att vi inte är mer än sjätte bästa lag i allsvenskan. Denna skitserie jämfört med elitserien. Sjätte lag...
Antar att du räknar placeringen i playoffserien nu, i grundserien hamnade vi ju faktiskt 5:a. I playoff möter man enbart 3 andra lag som placeringsmässigt är någorlunda likvärdiga, blir ingen bra värdemätare av placeringen för hela HA. Så jag skulle säga att vi är femte bästa lag i HA, dvs 17:e i Sverige. LIka jäkla trist ändå.

Eller räknar du det som att vi var 13:e lag i Sverige förra säsongen eftersom vi kom trea i Kvalserien, när vi kom 11:a i Elitserien?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Vad var det egentligen som hände igår? Jag vill ha seriösa förklaringar, inte "vi vek ner oss när det gällde". Något i hur laget förbereder sig inför viktiga insatser, hur vi lägger upp taktiken innan matchen, vad man säger till varandra sista halvtimmen före match och även när första baklängesmålet trillar in måste vara fel. Någon som tror sig veta?
Alltså, vi börjar ju matchen riktigt bra. Nu får vi ett slag i ansiktet när deras första mål kommer från ingenstans. Jag tror vi hade vunnit om vi hade fått första målet när vi hade tryck där i början.
Visst, men det ligger djupare. Varför blev det 0-4 sedan? Det kanske inte ligger i förberedelser och inställning när man åker ut på isen, som jag skrev först? Snarare brist på ledare på isen, vinnarinstinkt, självförtroende och viljan att göra skillnad som inte finns. Symptomatiskt är Kalus som knappt syntes igår. Vi måste ha bättre ledare på isen, nästa år. Två år i rad har vi haft dåliga "C". Honken kanske? Eller Guter? Han skulle kanske växa med ett "C"?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
20002001

Inlägg av 20002001 »

Var alldeles för förbannad och besviken för att skriva något igår. Har nu sovit på saken och trott att det ska hjälpa. Njaa, inte riktigt.

Helvetes jävla fan! Detta är en sådan jävla besvikelse!

Förnya säsongskort.

Hejdå.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
david67

Inlägg av david67 »

All heder åt Oskarshamn! Från och med nu är det mitt andralag efter Dif! Och varje gång de kommer på besök till Hovet ska jag applådera!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Skäggtomtens slagskott från blå är så signifikativt för vår säsong. Den situationen är det enda som behövs för att analysera denna säsong.
Skriv svar