Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Nyberabb
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Nyberabb »

Metal Machine skrev:
tramspelle skrev:
minalman skrev:De enda som bör avgå är de som sjunger avgå. Resten av DIF-familjen måste kavla upp ärmarna och göra nästa säsong till en bättre än denna. Oavsett vilken serie vi spelar i.
Haha där kom den!
Ja, du lever upp till namnet i alla fall. Inte en jävel ska bua. Inte en jävel ska sjunga om att avgå. Alla ska hetsa och sjunga fram laget till seger ikväll! Finns inget annat...
tyvär tror jag det är kört ikv men jag hoppas iaf vi ger Linkan ett värdigt avslut, tack och adjö efter denna nästan fiaskoartade säsong från honom men tack för ALLT från tidigare år, #23 LEGEND
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Stentuff
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stentuff »

Kul att folk kunde hålla humöret uppe i tredje (med undantag för IKOs järnkaminer), vart lite glad i denna dystra tid...
tramspelle

Inlägg av tramspelle »

Stentuff skrev:Kul att folk kunde hålla humöret uppe i tredje (med undantag för IKOs järnkaminer), vart lite glad i denna dystra tid...
Ja det är as kul att några överbetalda luffare underpresterar något fruktansvärt i VÅR förening. Skit kul!

Hur fan klarar folk av att stå på läktaren och skoja bort hela situationen. Allvarligt, Djurgårdens Hockey är så jävla illa ute just nu och folk skrattar åt det. Ett gäng jävla sopor har under två säsonger i rad skämt ut sig totalt med vår sköld på bröstet och vi applåderar åt dem. Tackar dem som om de har presterat.

fyfan.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

tramspelle skrev:
Stentuff skrev:Kul att folk kunde hålla humöret uppe i tredje (med undantag för IKOs järnkaminer), vart lite glad i denna dystra tid...
Ja det är as kul att några överbetalda luffare underpresterar något fruktansvärt i VÅR förening. Skit kul!

Hur fan klarar folk av att stå på läktaren och skoja bort hela situationen. Allvarligt, Djurgårdens Hockey är så jävla illa ute just nu och folk skrattar åt det. Ett gäng jävla sopor har under två säsonger i rad skämt ut sig totalt med vår sköld på bröstet och vi applåderar åt dem. Tackar dem som om de har presterat.

fyfan.
Mycket bra skrivet.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Jepe

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jepe »

Känns mer som att detta är ett av problemen i hela DIF organisation nu och förra året. Ryggdunkande fast man spelar som skit, applåder fast man skämmer ut föreningen en hel säsong, hurra rop för "nya friska tag"...

Ge mig Järnkaminerna på isen tillbaka, laget som de andra lagen avskydde att möta. Det kämpande, uppoffrande och slitande DIF! När man vet att spelarna svettas blod kan jag applådera efter en förlust, aldrig annars! Dags för KRAVEN att komma tillbaka!
2014-04-07, vad hände?
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Försökte vara lite positiv även fast det gick åt helvete i år igen. Jag är väl lika besviken som alla andra, men jag ser inte syftet i att gå och sura.

Glömde säga det, menade alltså de som sjöng "let's pretend we scored a goal!" osv... inte att vi hyllar spelarna. Hehe.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Mäklaren skrev:
tramspelle skrev:

fyfan.
Mycket bra skrivet.
Men det är ju precis så det är! Vi garvar åt dem nu. SARKASM
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Hur fan kan folk applådera spelarna efter matchen? Tack till UCS som iallafall försökte i tredje. Skanfal
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
puttedif2

Inlägg av puttedif2 »

Challen skrev:Hur fan kan folk applådera spelarna efter matchen? Tack till UCS som iallafall försökte i tredje. Skanfal
Många spelare gjorde förmodligen sin sista match i djurgårdströjan: Otto, Fimpen, Linkan, Ölvestad etc. Klart de ska applåderas ändå.

Dessutom börjar kontraktsskrivningarna nästa vecka och de finns på forwardsidan flera spelare vi vill ha kvar och då är det bättre att lämna ett positivt avslut. Backsidan ska alla bort.

Förövrigt alla som är så jäkla kåta på att bua. Tror ni inte spelarna vet att det är skit? Tror ni inte de mår dåligt? På vilket sätt blir något bättre av att skrika fula ord? Anledningen till att vi viker ner oss så fort det blir viktigt är förmodligen för att spelarna har för mycket djurgårdshjärta.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

puttedif2 skrev:
Challen skrev:Hur fan kan folk applådera spelarna efter matchen? Tack till UCS som iallafall försökte i tredje. Skanfal
Många spelare gjorde förmodligen sin sista match i djurgårdströjan: Otto, Fimpen, Linkan, Ölvestad etc. Klart de ska applåderas ändå.

Dessutom börjar kontraktsskrivningarna nästa vecka och de finns på forwardsidan flera spelare vi vill ha kvar och då är det bättre att lämna ett positivt avslut. Backsidan ska alla bort.

Förövrigt alla som är så jäkla kåta på att bua. Tror ni inte spelarna vet att det är skit? Tror ni inte de mår dåligt? På vilket sätt blir något bättre av att skrika fula ord? Anledningen till att vi viker ner oss så fort det blir viktigt är förmodligen för att spelarna har för mycket djurgårdshjärta.
Holm och Andersson får stanna!
Användarvisningsbild
DIFference

Re: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av DIFference »

Men applåderade de som var värda det och de vet själva med sig vilka de är och inte är.
Man applåderade de som ev slutar nu.
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Holm

Inlägg av Holm »

Jag vill skicka en känga till dom som "hyllade" spelarna efter matchen. Vi hamnar på en femteplats och missar kvalserien i Hockeyallsvenskan, det är allt annat än godkänt. Vi är Mesta Mästarna Djurgårdens IF, är vi nöjda med en femteplats i Hockeyallsvenskan?? Vi torskar med 3-5 i säsongens viktigaste match, då om någon gång anser jag att burop kan vara på sin plats, dock inget jag själv skulle göra åt någon som spelar i DIF. Men man måste även visa för spelarna att det inte är okej att skämma ut sig hur som helst, för ni representerar Djurgår'n, och det medför större krav än om man spelar för Karlskoga till exempel.
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Skywalker

Re: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Skywalker »

DIFference skrev:
Men applåderade de som var värda det och de vet själva med sig vilka de är och inte är.
Man applåderade de som ev slutar nu.
Precis. Det var sjukt blandade känslor. Man ville bara be alla dra åt helvete för precis som personen ovan mig skriver så är inte detta värdigt DIF. Men samtidigt var det sorgligt att se en spelare som t.ex. Ottosson lämna Hovet för sista gången kanske.

Aja vi ses i klacken nästa säsong!
Martin89

Inlägg av Martin89 »

Holm skrev:Jag vill skicka en känga till dom som "hyllade" spelarna efter matchen. Vi hamnar på en femteplats och missar kvalserien i Hockeyallsvenskan, det är allt annat än godkänt. Vi är Mesta Mästarna Djurgårdens IF, är vi nöjda med en femteplats i Hockeyallsvenskan?? Vi torskar med 3-5 i säsongens viktigaste match, då om någon gång anser jag att burop kan vara på sin plats, dock inget jag själv skulle göra åt någon som spelar i DIF. Men man måste även visa för spelarna att det inte är okej att skämma ut sig hur som helst, för ni representerar Djurgår'n, och det medför större krav än om man spelar för Karlskoga till exempel.
Man har precis förlorat årets sista match på ett riktigt dåligt sätt.
Spelare och ledare vet att de underpresterat och till råge på det så ska vi alltså bua ut dom så att de verkligen går under isen? Kanske inte det bästa sista intrycket man vill ge en spelare som ev. ska förhandla om sitt kontrakt med klubben.

Visst, historiskt sett kan vi ställa hur höga krav som helst. Vi är trots allt mesta mästarna men det betyder inte att vi kan ställa omänskliga krav på truppen och ledarna. Spelarna skämmer ju inte ut sig medvetet utan ibland fungerar det helt enkelt inte. Kravet måste ju ändå ligga i realitet med truppens förmåga att nå resultat för man kan inte begära att många spelare ska överprestera och kompensera för andra spelare hela tiden.
Livet är som en kontorsstol, det gäller att ha rätt inställning!
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

När vi tvingade ut laget för att ta emot applåder efter matchen så skämdes de så inihelvete.
Alla förstod att vi hyllade Djurgården när vi applåderade. Ingen i laget trodde att vi hyllade dem, utan de visste att vi hyllade skölden på deras tröjor.

Jag tycker att applåderna efter matchens slut var ett bra sätt att kräva en bättre insats av laget Djurgården nästa säsong och en vink till de som var på isen att fundera på om de är beredda att lägga ner vad som krävs för att förtjäna våra hyllningar. De förstod att de inte var värda våra applåder och skämdes där på isen. Det hade varit värre om de fått som de först tänkte och helst ville, smitit in i omklädningsrummet direkt.

Som sagt, jag applåderade för Djurgården, inte för tomtarna med våra tröjor på isen. Jag applåderade också för det som några av legenderna i laget gjort förr, för det var sista gången jag hade chansen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar