Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Det är dags att skippa detta snack om "spelare" med sthlm anknytning nu. Det kommer inte funka. ser gärna legoknektar bara dom gör sitt jobb.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Starkt av Jimmie att ställa upp på intervjun, likt Otto förra året är det någon som går fram och tar det. All heder.
Hoppas verkligen det kan lösa sig så att #19 är kvar en säsong till. SNÄLLA?
Hoppas verkligen det kan lösa sig så att #19 är kvar en säsong till. SNÄLLA?
Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Legoknektar kostar ofta pengar, pengar är något vi kommer ha ont om nästa säsong. OM vi inte får in en stark sponsor, funkar inte att önska spelare hit och dit. Dags att vakna upp hur vi ligger till ekonomiskt.Hawk skrev:Det är dags att skippa detta snack om "spelare" med sthlm anknytning nu. Det kommer inte funka. ser gärna legoknektar bara dom gör sitt jobb.
2014-04-07, vad hände?
- DIF_Soldier
De spelare som kritar på ska hata oss fans och visa röven efter vunnen match.
De ska skita fullständigt i DIF som förening. Torka sulorna på klubbmärket i omklädningsrummet (inte gå på klubbmärket är sånt jävla trams, helt ärligt).
Men de ska fan göra allt för att vinna för egen del.
De ska skita fullständigt i DIF som förening. Torka sulorna på klubbmärket i omklädningsrummet (inte gå på klubbmärket är sånt jävla trams, helt ärligt).
Men de ska fan göra allt för att vinna för egen del.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2013-03-13 23:45:25, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
I grund och botten håller jag med. Men tycker inte direkt vi har sysslat med någon stockholmssatsning i år. Bara kolla på vilka spelare vi värvat. Typ inte en enda 08. Och de är ju dom som varit usla. Så skadar väl inte om man vet vilka miljö man ska spela i.Hawk skrev:Det är dags att skippa detta snack om "spelare" med sthlm anknytning nu. Det kommer inte funka. ser gärna legoknektar bara dom gör sitt jobb.
Men nu när icke-EU regel slopas så signa gärna en hel första lina med kanadensare för min del. Kör bara. Så länge de är välscoutat så vi vet vad vi får in och inga Tingsryd-värvningar.
Expert.
Nu måste bara en ansenlig mängd spelarhuvuden rulla!
Folk kan väl inte på allvar vara missnöjda med Dustin Johner?
Jag tycker att han är bästa värvningen på flera år.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jo jag förstår att det kostar oss pengar naturligtvis. Men vi måste skita i tanken om sthlm anknytning. Det funkar ju uppebarligen inte, även fast jag gillar det.Jepe skrev:Legoknektar kostar ofta pengar, pengar är något vi kommer ha ont om nästa säsong. OM vi inte får in en stark sponsor, funkar inte att önska spelare hit och dit. Dags att vakna upp hur vi ligger till ekonomiskt.Hawk skrev:Det är dags att skippa detta snack om "spelare" med sthlm anknytning nu. Det kommer inte funka. ser gärna legoknektar bara dom gör sitt jobb.
- -daniel-
Tyckte han var riktigt usel första tredjedelen av säsongen, men det tog sig liksom. Jag gillar också honom skarpt och vill väldigt gärna se en säsong till.Mäklaren skrev:Folk kan väl inte på allvar vara missnöjda med Dustin Johner?
- SirDIFalot
För min del är det väl bara för att jag förväntade mig något annat. En förstacenter som leder sin kedja och göra sin lagkamrater bättre.Mäklaren skrev:Folk kan väl inte på allvar vara missnöjda med Dustin Johner?
Nu känns han mer som komplettet eller målskytten som ska spela bredvid den bästa spelaren. Riktigt bra spelare och bra målskytt som jag gärna har kvar.
Jag trodde dock att han skulle vara bättre spelmässigt. Nu var han mer den som dyker upp och gör målen då och då men är rätt osynlig och skapar sällan något på egen hand.
Expert.
Känslorna har verkligen pendlat men just nu är jag på ett sånt humör att jag bara känner en enorm jävla revanschlust fy fan vad jag längtar efter nästa säsong endå, vill spöa allt
- -daniel-
Jag hade också förväntat mig en liten annorlunda spelartyp, men det är befriande med en spelare som nästan alltid väljer rätt läge att skjuta samt värderar lägena så pass bra.SirDIFalot skrev:För min del är det väl bara för att jag förväntade mig något annat. En förstacenter som leder sin kedja och göra sin lagkamrater bättre.Mäklaren skrev:Folk kan väl inte på allvar vara missnöjda med Dustin Johner?
Nu känns han mer som komplettet eller målskytten som ska spela bredvid den bästa spelaren. Riktigt bra spelare och bra målskytt som jag gärna har kvar.
Jag trodde dock att han skulle vara bättre spelmässigt. Nu var han mer den som dyker upp och gör målen då och då men är rätt osynlig och skapar sällan något på egen hand.
Känslorna har verkligen pendlat men just nu är jag på ett sånt humör att jag bara känner en enorm jävla revanschlust fy fan vad jag längtar efter nästa säsong endå, vill spöa allt
Och förvandlas till Linköping, eller Malmö? Brrr...Hawk skrev:Det är dags att skippa detta snack om "spelare" med sthlm anknytning nu. Det kommer inte funka. ser gärna legoknektar bara dom gör sitt jobb.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nej inte så jag menar, men vi kommer aldrig komma att komma någonstans om vi bara kör på detta koncept.Praetori skrev:Och förvandlas till Linköping, eller Malmö? Brrr...Hawk skrev:Det är dags att skippa detta snack om "spelare" med sthlm anknytning nu. Det kommer inte funka. ser gärna legoknektar bara dom gör sitt jobb.
Tyvärr det är så verkligeheten ser ut. Och nästa säsong kommer det att krylla av utlänningar i hockeyn, vilket jag är emot.