Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
nevyn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av nevyn »

Nyberabb skrev:ni som beskrev oss som Titanic, jag tror vi precis nådde botten, och som känt så är titanic omöjligt att bärga, vi är fast
"Alltid oavsett" står det i din signatur. Hmm...?
Användarvisningsbild
Nyberabb
Säsongskort: Ja

Inlägg av Nyberabb »

nevyn skrev:
Nyberabb skrev:ni som beskrev oss som Titanic, jag tror vi precis nådde botten, och som känt så är titanic omöjligt att bärga, vi är fast
jag kommer stödja DIF alltid oavsett, men kan erkänna att vi sitter fast i skiten ...
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
nevyn

Inlägg av nevyn »

Nyberabb skrev:
nevyn skrev:
jag kommer stödja DIF alltid oavsett, men kan erkänna att vi sitter fast i skiten ...
Önskar konstruktiva förslag till bättring för att uppväga det som jag läser som annars enbart icke-konstruktiv och defaitistisk kritik.
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

nevyn skrev:
Nyberabb skrev:
nevyn skrev:
Önskar konstruktiva förslag till bättring för att uppväga det som jag läser som annars enbart icke-konstruktiv och defaitistisk kritik.
Då får du nog vänta några dar.
bubba

Inlägg av bubba »

DIF är inne i en mkt dålig spiral. Vi kan inte leverera på juniorsidan samtidigt som vårt seniorlag inte ens kommer till kvalserien. Det är ett bedrövligt resultat för en förening med så bra publiksnitt samt att man är Stockholms historiskt "största" hockeyförening.

Några saker är jag undrande över vad det gäller dif:

- Hur är det möjligt att man inte får ihop bättre juniorlag? Stockholm och DIF har det överlägset största upptagningsområdet för hockeytalanger. Stockholm är överlägsen tom pojklagen, men vad händer sedan? Varför väljer spelare att åka ut i landet för att gå på hockeygymnasium och inte DIF? Hur ska man hantera detta?

- Hur är det möjligt att DIF inte har största budgeten för sponsring? DIF borde ha flera gånger större sponring budget varje år jämfört med lagen i serien. Jag misstänker att vi inte har säljare i dessa positioner utan gamla hockeyspelare, vilket är helt fel. Trots att man är i HA borde man ha Sveriges överlägset största sponsor budget. Hur har utvecklingen sett ut senaste 10 åren? Här borde vi sätta upp en riktig säljorganisation.

- Varför ger vi Challe och Zabel chansen? Challe var en duktig tränare, men har aldrig lyckats som tränare eller som GM. Zabel har som jag ser det inga framgångar att luta sig tillbaka på. Jag vill se att vi premierar resultat på dessa mycket vitala positioner i framtiden.

För att knyta iop allt detta är jag mycket funderasm rörande DIFs hockey orgatisation. Känns inte som att den bedrivs på ett professionellt sätt. Snarare ddrivs den av gamla hockeyspelare på en amatör basis. Ska vi få ordning på detta krävs erfarna ledare och inte gamla hockeyspelare.

my two cents...
Användarvisningsbild
Zephyrox

Inlägg av Zephyrox »

bubba skrev:DIF är inne i en mkt dålig spiral. Vi kan inte leverera på juniorsidan samtidigt som vårt seniorlag inte ens kommer till kvalserien. Det är ett bedrövligt resultat för en förening med så bra publiksnitt samt att man är Stockholms historiskt "största" hockeyförening.

- Hur är det möjligt att man inte får ihop bättre juniorlag? Stockholm och DIF har det överlägset största upptagningsområdet för hockeytalanger. Stockholm är överlägsen tom pojklagen, men vad händer sedan? Varför väljer spelare att åka ut i landet för att gå på hockeygymnasium och inte DIF? Hur ska man hantera detta?

- Hur är det möjligt att DIF inte har största budgeten för sponsring? DIF borde ha flera gånger större sponring budget varje år jämfört med lagen i serien. Jag misstänker att vi inte har säljare i dessa positioner utan gamla hockeyspelare, vilket är helt fel. Trots att man är i HA borde man ha Sveriges överlägset största sponsor budget. Hur har utvecklingen sett ut senaste 10 åren? Här borde vi sätta upp en riktig säljorganisation.

- Varför ger vi Challe och Zabel chansen? Challe var en duktig tränare, men har aldrig lyckats som tränare eller som GM. Zabel har som jag ser det inga framgångar att luta sig tillbaka på. Jag vill se att vi premierar resultat på dessa mycket vitala positioner i framtiden.

För att knyta iop allt detta är jag mycket funderasm rörande DIFs hockey orgatisation. Känns inte som att den bedrivs på ett professionellt sätt. Snarare ddrivs den av gamla hockeyspelare på en amatör basis. Ska vi få ordning på detta krävs erfarna ledare och inte gamla hockeyspelare.

my two cents...
Hur ser stegen ut från att vara en glad junior som tränar för det är kul till att få lira professionellt? Vad är dessa killars största hinder? Är det brist på stålar så de tvingas vända burgare långt längre än de egentligen är värda? Eller är det svårt att få synas och visa vad man går för? Om vi skulle ha den perfekta junior inkubatorn, hur skulle den se ut?
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Praetori

Inlägg av Praetori »

bubba skrev:DIF är inne i en mkt dålig spiral. Vi kan inte leverera på juniorsidan samtidigt som vårt seniorlag inte ens kommer till kvalserien. Det är ett bedrövligt resultat för en förening med så bra publiksnitt samt att man är Stockholms historiskt "största" hockeyförening.

my two cents...
Hockeyn i Stockholm är konkurrensutsatt av precis alla andra aktiviteter du kan tänka dig.
Ungarna vill hellre att mamma och pappa köper Lego eller ett nytt TV spel än att gå på Hovet och titta på DIF och föräldrarna är glada att slippa bestyret med parkering och slippa sitta och lyssna på när nån ADHD yngling skriker könsord över halva läktaren.
Det finns få sporthallar i förhållande till befolkningen vilket gör det svårt för mindre lag att få istid och konkurrera. I en stad där man vill göra det omöjligt att resa annat än "kollektivt" så kan du glömma hockeytrunkar och skrymmande klubbor eftersom knappt en sate orkar konka på T-bana ut till Stora Mossen och mängden aktiva spelare blir därför färre. Kombinera det med det förstnämnda och lägg till konkurrens från andra sporter och aktiviteter i Hufvudstaden så klarnar problemet.
Tre riktigt stora fotbollsklubbar suger upp sponsorer och i och med bolagiseringen har föreningarna inte ett skit med sina hockeyföreningar att göra så synergieffekterna uteblir helt.
Hade DIF hockey varit lika exponerat i Stockholm som SAIK är uppe i Skellefte så hade sponsorerna stått på kö.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Martin89

Inlägg av Martin89 »

Jag tror att det finns goda chanser att behålla den budget vi har idag men att man väljer disponera pengarna annorlunda. Råder nog inga tvivel på att spelare och ledare tar lärdom av denna säsong i rekrytering, spelidé, träning, attityd och upplägg.

Om Djurgården kan lägga fram en genomtänkt plan (gärna tillsammans med oss supportrar) så hoppas och tror jag att vi kan behålla samma publiksnitt. Det som är viktigt är att budgetera belopp per match och inte antal besökare.

Dock tror jag att det absolut viktigaste är att få tillbaka dialogen med oss supportrar.
Tillsammans kan vi göra precis vad som helst, man måste bara våga vara annorlunda för går man i andras fotspår kommer man aldrig först.

Håller med om att hockeyn är otroligt konkurrensutsatt, men vad gör DIF för att förbättra chanserna att få fler nya och återkommande besökare? DIF måste tänka nytt och utanför boxen helt.

Ang. sponsring så tror jag att man helt enkelt är för dåliga på att erbjuda attraktiva marknadsföringsplatser och koncept. Marknadsföringen som sker på en hockeymatch ses till stor del av människor som kanske inte är lika köpstarka som t.ex. affärsresenärer på flygplatser och därefter sätt ju prislappen på marknadsföringen.
Livet är som en kontorsstol, det gäller att ha rätt inställning!
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

Kollade lite på lite nyckeltal och bokslut för DIF Hockey AB. Det känns inte direkt som ekonomin är i balans. Någon mer kunnig som kan yttra sig?

http://www.allabolag.se/5565368734/bokslut

Soliditet på 1,82% 2012 t ex. What the hell?? Det är ju extremt värdelöst? Vad bör soliditeten ligga på för ett hockeylag egentligen? Kan ju knappast vara bra med så litet eget kapital som vi har iaf..

Sen hur kan man tolka att vi hade 47 miljoner i avsättningar?
Användarvisningsbild
Husmusen
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Husmusen »

Jag har beställt årsredovisningen och ska läsa den på lunchen.

Jag vet att man gick på småföretagen i 1891klubben och ville binda upp dom på 3 eller 5 år men att dom skulle betala allt direkt. Pengarna från det upplägget gick förmodligen i årets "satsning". Skulle inte förvåna mig upp man gjort fler liknande uppgörelser vilket leder till förlorade intäkter kommande år.

Det som blir riktigt intressant är ju bokslutet per 130430. Blir förmodligen en rejäl kalldusch.
JorgenO

Ändra från toppen

Inlägg av JorgenO »

Stora förändringar måste genomföras, starta i ledningen.

Challe kan gå tillbaka till trav och kommentator på heltid. Han hade ju inte tid att ta över som tränare förra året och har sedan han "tillförde kompetens" i samband med kvalserien inte lyckats med mycket.

Tony Zabel kan jag ha sympati med men han är på sin höjd en juniortränare. Vi kan räkna med att ekonomin är ansträngd men vi har redan en riktig tränare anställd, Säcken.

Det här var en mycket viktig säsong som slutade med ett fiasko. Kan innebära att vi pratar om 10 år innan vi är tillbaka i ES.
Froppelicious

Inlägg av Froppelicious »

Hej! Det har snackats rätt mycket om ekonomi i media och allt det där på grund av Leksand och det jag har märkt är att en del skriver att vi i Djurgården inte ska "Kasta sten i glashuset" eller vad man ska säga och då till min fråga... Vad hände med Djurgården den perioden vi ska ha gjort samma sak som leksand gjorde nu? Förlåt om jag frågar men jag var inte så gammal på 80-90 talet eller när det nu hände
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

tf vd:n "Vi går inte i konkurs".

Okej, nu blev man ju väldigt lugnad..
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

jensa öhling skrev:tf vd:n "Vi går inte i konkurs".

Vet inte vad man ska tycka om sådant utspel. Hon säger ju att spelarbudgeten blir mindre än i år också. Inte oväntat men det känns piss.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

jensa öhling skrev:tf vd:n "Vi går inte i konkurs".

Jag tolkar det som att de kommer spela extremt säkert på budgeten i höst.

Ingen elitserie-satsning dvs...
Skriv svar