De vackraste klubbmärkena i Elitserien?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
DrAlban

Inlägg av DrAlban »

Säga vad man vill om Bajenblasket men detta är sjukt dålig nivå. Vilka pajaser! Frölundas märke är för mig den solkart fulaste av dom alla därefter skellefteå.
-Inget guld för aik
-För det tackar vi Arnefjord
-Han gjorde ett jävligt snyggt självmål
-Nu är det tyst på Norra Stå
Användarvisningsbild
Bladman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bladman »

Jag tycker att mora märket ser ut som några rester från sovjetunionen, men det matchar ju laget :lol:

Finns inget vackrare än skölden med färgerna GULT, RÖTT och BLÅTT!
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

12. HV71 klubbmärke är fulast, det kan jag hålla med om. Tycker att de kan byta till deras "andralogga", deras Bulls-märke, som är snäppet mindre fulare, till ord. logga.

11. Frölunda borde ligga 11 i Aftonbladets tabell, det gör den i min. Skamligt äcklig indian!

10. Linköping kan lika gärna byta till texten "LHC". Vitt lejon - vilket skämt!

9. SAIK - Är det ett klubbmärke? :shock:

8. Timrå - En halshuggen örn ger knappast positivt intryck.

7. Malmö - Man kan inte säga annat än blä.

6. Mora - För plottrigt, med för mycket gult.

5. FBK - klassiskt, och fult.

4. Modo - Konstiga former, plottrigt, Leksandstjärnor... Färgkombinationen räddar Modologgan.

3. Luleå - Björnen plottrig, men den håller.

2. Brynäs - klar tvåa i min tabell. En klassiker.

1. Djurgården - Lätt finaste loggan. Klassisk, enkel, bästa färgkombinationen, fina former... INGEN annan logga kan mätas med vår!
Säg den glädje som varar
Wilhelm Arwe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wilhelm Arwe »

Cellus skrev:Jag försöker o förstå hur Matte.W tänker..

"4. Brynäs
Klassiskt och stilrent."
- En krans, stilrent? Nej..!

"9. Modo
Det blir bara för mycket."
- Den är väl lika klassisk som Brynäs loga?

"10. Färjestad
Lite för mycket 60-tal."
- En krans där med, liknar därför Brynäs..

Djurgårdens sköld är den stilrenaste i EHL, och där med snyggast.. (punkt)
Skönt med folk som kan sina saker...

1. En krans behöver inte betyda att märket inte är stilrent.
2. Modos logga klassisk? Är du tolv år eller har du bara dåligt minne?
3. EHL? European Hockey League?

Språket tänker jag inte ens kommentera.

Om man ska orka skriva här mer skulle alla gärna få tänka till lite innan inläggen skrivs.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Vill minnas att Gnagarna vid en liknande omröstning (troligtvis Allsvenskan i fotboll) vann för några år sedan...kan man ju ha synpunkter med, jag kan väl sträcka mig så långt att deras emblem i varje fall slår ett flertal moderna på fingrarna. Skall inte rangordna - mitt nr 1 är rätt självklart - men vill iaf roa mig med att kommentera de andras:

Acceptabla: Färjestad (lite fusk eftersom den påminner om vårt, men ändå); Brynäs (klassiskt, inga krusiduller, de spelar väl i samma dräkter sedan Elitserien startade om inte längre bak?); SAIK (tämligen intetsägande egentligen, ser sköldarna ut så i Norrland? Men de har iaf behållt designen); HV71 (faktiskt; emblem och emblem, de har iaf tagit bort den där belgiska blå tjuren - urtöntig - och tycks säg "okej, vi vet att vi inte har så mycket att komma med så vi tänker inte låtsas, vi heter HV71 så vi skriver det". Påminner lite om andra, äldre lag som haft lagnamnet i bokstäver, såsom Timrå, Malmö eller Göta. Kan man ju tycka vad man vill om men en liten poäng för retrokänslan kan de få.)

Resten:

- VF (västkust=indianer tydligen men iaf jag tycker nog ett emblem skall ha någon form av symmentri, de försöker visst trycka in så mycket de kan i emblemet, varför står inte materialarn utskriven med namn också?);

- LHF (tvekar alltid om jag ska säga varg eller björn, tydligen en björn, varför inte en hembränningsapparat om man nu vill signalera sin geografiska härkomst?);

- LHC (lägg av; först, varför vita lejon? Är Linköping känt för det? Nån PR-idiot som knäckt den idén och fått igenom den. Hade dessutom mått bra av att korpa designen från finska landslaget istället);

- Malmö (liksom VF enda lag som riktigt fått igenom anpassningen till ett amerikanskt namn - säg Djurgården Kings och du får spö - och på nåt sätt är det iaf aningen bättre än det gamla urtöntiga "mif" man fortfarande ser i bilrutor här nere och som låter lätet från ett förkylt spädbarn eller ett gnagardjur);

- Timrå (bäst i gänget men ändå intetsägande och vem fan skulle associera emblemet med TIK om inte "Timrå" stod där? genomslagskraft noll)

- MoDo (stödjer teorin kring ungen med kritorna, fast nu har de ju "tuffat till" designen med spetsar iställer för de gamla "bullarna" som fick det att se ut som a) en misslyckad pizza eller b) en slumpartad utspilld klick rödfärg. Focka designern)

- Mora (St. Göran och draken, atnar jag? Grönt och rött = inte snyggt. En halv p för det iaf är symmetriskt, men inget man får ståpäls av direkt)
DIF 4-EVER

De vackraste klubbmärkena i Elitserien?

Inlägg av DIF 4-EVER »

Djurgårdens märke är ju finast :D
Djurgårdare tills jag dör <3
Skriv svar