Playoffserien

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: En ursäkt, tack!

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
SirDIFalot skrev:Gabriel Landeskog ?@GabeLandeskog92
Men däremot att så kallade "supportrar" tar kontakt med spelare och fullkomligt sågar dom via social media är så pinsamt.

-
Verkar som Gabbe har fått höra om Siffer-Daniels twittringar till Erik Gustafsson.
Pinsamma Landeskog.
Jag tycker mycket av det som skrivs på twitter till spelarna är rätt pinsamt också.

Grym reklam för DIF hockey och dess underbara supportrar... Och nej, man har inte "rätt" att bete sig hur som helst bara för att man typ har säsongskort.
Expert.
Tomasm
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Tomasm »

Metal Machine skrev:
Tomasm skrev:
Matematik funkar inte i hockey. Börja grina istället.
Hahaha, känner mig avsevärt mer sansad och längre från gråten än dig faktiskt och det var ju ett sällsynt dåligt sakargument. Vad vill du, varför får jag inte ha en åsikt som ju faktiskt också stöds av fler? Varför är detta en sådan het potatis?

Kan vi lägga ner tjafset nu?
Du får tycka vad fan du vill. Jag skiter i vilket.
Tack!
Jacke12

Inlägg av Jacke12 »

Mahone skrev:
Buford skrev:Bättre de lägger pengarna på spelare istället, eller hur?
Vad får du för korplirare för 60k? Nån avdank från Bajen kanske.
Du säger alltså att vi har 60 medlemmar i DIF Hockey?
Användarvisningsbild
Mahone

Inlägg av Mahone »

Jacke12 skrev:
Mahone skrev:
Buford skrev:Bättre de lägger pengarna på spelare istället, eller hur?
Vad får du för korplirare för 60k? Nån avdank från Bajen kanske.
Du säger alltså att vi har 60 medlemmar i DIF Hockey?
Ja efter denna korpen insatsen så ska vi vara glada om vi ens har 1.
Håll DIF rent, släng alla under 25.
Martin89

Inlägg av Martin89 »

Nu får det vara nog!
Jag har tröttnat på detta negativa gnäll och kommentarer från ”Djurgårdare” både här på forumet och på Hovet.

Överlag så har säsongen inte bjudit på det som utlovades av Djurgården och förväntades av oss supportrar men det beteende som vissa supportrar uppvisar är inte acceptabelt.

Vi hade målet att gå upp direkt, det sket sig totalt!
Min fråga till er är vad ni tror att ni håller på med?

Att stå i klacken och först sjunga ” Alltid oavsett i alla år” för att sedan lite senare lämna matchen i protest för att det går dåligt! Var det inte ALLTID OAVSETT?
Jag förstår att det är jobbigt att se laget i hjärtat spela krampaktigt, dåligt och rent av värdelöst ibland. Det är säsongens viktigaste match, spelarna är redan spända och nervösa, men tror ni på fullaste allvar att det blir bättre om ni skriker svordomar eller negativa saker?

Spelare som Otto, Ölvestad, Fimpen och alla som hänger uppe i taket, är de värda att bli kallade för hora, fitta, svikare m.m. bara för att det går dåligt? Går ni även på jobbet, i skolan eller hemma och kallar chefen/medarbetare, lärarna/klasskamrater eller era familjemedlemmar för samma saker?

Många undrar varför det är svårt att rekrytera nya "bra" spelare som kan föra kulturen vidare. men vem vill komma till en arbetsplats där man blir verbalt nedtryckt av 6000st personer. Vem vill spela inför en publik som väljer att gå hem efter två perioder bara för att det går dåligt?

För några säsonger sedan var Hovet ”våran” borg och lag tyckte att det var obehagligt att komma hit och spela, idag har vi fått bevis på att lagen tycker att det är lätt. DIFs egna supportrar vänder ju laget ryggen istället för att vara den 6:e utespelaren. Så fort det går dåligt så hörs bara negativa kommentarer och svordomar, det ger bara bortalaget mer energi!

Det läggs för mycket energi på det negativa.
T.ex. om ni vill få motståndarspelarna ur balans, gå då ner och ställ er bakom deras bås och psyka dom...

Det är dags att ta nya tag, låta andra vara med och bära kulturen på isen och läktarna framåt.
Jag vill se en enad förening där laget och supportrarna går mot samma gemensamma mål och på vägen stöttar varandra oavsett vad som sker.

Var finns stödet i ur och skur av alla Djurgårdare?
Var finns passionen hos supportrarna när det går dåligt?
Varför slängs det bara negativet på spelare, ledare, sportchef?
Kanske ska vi supportrar rannsaka oss själv för vi är långt ifrån perfekta många av oss.

Vi är och ska förbli en familj, alltid oavsett!
Livet är som en kontorsstol, det gäller att ha rätt inställning!
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Re: Sv: Sämst när det gäller?

Inlägg av minalman »

Mahone skrev:
minalman skrev:Vi är hockeyns bajen....
Jaha? Sista jag kollade hade bajen ett hockeylag.
Hur många år i superettan har bajen varit sämst när det gäller nu? Vi har börjat likadant i vår hockeyallsvenska. Därför mitt påstående. Lyxfällan går upp i år och vi tar över rollen som sämst när det gällde.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Sämst när det gäller?

Inlägg av Jim Morrison »

Sämst när det gäller? Visst, dom senaste två säsongerna kanske. Men det är tillfälligheter. Vi är mesta mästarna som alltid har varit bäst när det gäller. Senast 09/10.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jim Morrison skrev:Sämst när det gäller? Visst, dom senaste två säsongerna kanske. Men det är tillfälligheter. Vi är mesta mästarna som alltid har varit bäst när det gäller. Senast 09/10.
Genom att förlora finalserien, haha.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

Martin89 skrev:Nu får det vara nog!
Jag har tröttnat på detta negativa gnäll och kommentarer från ”Djurgårdare” både här på forumet och på Hovet.

Överlag så har säsongen inte bjudit på det som utlovades av Djurgården och förväntades av oss supportrar men det beteende som vissa supportrar uppvisar är inte acceptabelt.

Vi hade målet att gå upp direkt, det sket sig totalt!
Min fråga till er är vad ni tror att ni håller på med?

Att stå i klacken och först sjunga ” Alltid oavsett i alla år” för att sedan lite senare lämna matchen i protest för att det går dåligt! Var det inte ALLTID OAVSETT?
Jag förstår att det är jobbigt att se laget i hjärtat spela krampaktigt, dåligt och rent av värdelöst ibland. Det är säsongens viktigaste match, spelarna är redan spända och nervösa, men tror ni på fullaste allvar att det blir bättre om ni skriker svordomar eller negativa saker?

Spelare som Otto, Ölvestad, Fimpen och alla som hänger uppe i taket, är de värda att bli kallade för hora, fitta, svikare m.m. bara för att det går dåligt? Går ni även på jobbet, i skolan eller hemma och kallar chefen/medarbetare, lärarna/klasskamrater eller era familjemedlemmar för samma saker?

Många undrar varför det är svårt att rekrytera nya "bra" spelare som kan föra kulturen vidare. men vem vill komma till en arbetsplats där man blir verbalt nedtryckt av 6000st personer. Vem vill spela inför en publik som väljer att gå hem efter två perioder bara för att det går dåligt?

För några säsonger sedan var Hovet ”våran” borg och lag tyckte att det var obehagligt att komma hit och spela, idag har vi fått bevis på att lagen tycker att det är lätt. DIFs egna supportrar vänder ju laget ryggen istället för att vara den 6:e utespelaren. Så fort det går dåligt så hörs bara negativa kommentarer och svordomar, det ger bara bortalaget mer energi!

Det läggs för mycket energi på det negativa.
T.ex. om ni vill få motståndarspelarna ur balans, gå då ner och ställ er bakom deras bås och psyka dom...

Det är dags att ta nya tag, låta andra vara med och bära kulturen på isen och läktarna framåt.
Jag vill se en enad förening där laget och supportrarna går mot samma gemensamma mål och på vägen stöttar varandra oavsett vad som sker.

Var finns stödet i ur och skur av alla Djurgårdare?
Var finns passionen hos supportrarna när det går dåligt?
Varför slängs det bara negativet på spelare, ledare, sportchef?
Kanske ska vi supportrar rannsaka oss själv för vi är långt ifrån perfekta många av oss.

Vi är och ska förbli en familj, alltid oavsett!
om du dag efter dag gör bort dig på jobbet, gör fel, slarvar med dina uppgifter, står din chef och berömmer dig då, står VD:N och berömmer dig då, står aktieägarna och tackar dig för trogen tjänst, NEJ, det skulle bli reprimander, samtal och om det inte blir bättre får du sparken...
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mäklaren skrev:
Jim Morrison skrev:Sämst när det gäller? Visst, dom senaste två säsongerna kanske. Men det är tillfälligheter. Vi är mesta mästarna som alltid har varit bäst när det gäller. Senast 09/10.
Ja men vad fan, det var den jämnaste finalserien någonsin. Vi gjorde ALLT vi kunde för att vinna den. Hv71 var ett bättre lag med bättre spelare i slutändan bara. Som Stefan Liv sa "det är synd att man inte kan dela ut två guldmedaljer"
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:
Men det är ju tillfälligheter. Hade Ottos ribbskott gått in och Antes på hovet så hade vi vunnit. Det hade ju inte ändrat "insatsen" överlag.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Mäklaren skrev:
Men det är ju tillfälligheter. Hade Ottos ribbskott gått in och Antes på hovet så hade vi vunnit. Det hade ju inte ändrat "insatsen" överlag.
Vad är det med Otto och ramträffar egentligen?
Användarvisningsbild
-daniel-

Re: Playoffserien

Inlägg av -daniel- »

Vi spelar alltså in 8 poäng på 6 matcher när det gäller som mest, 6 av dessa 8 poäng kommer mot det "sämsta" laget.

Kändes tyvärr som något hände det sista uppehållet när vi kom ut inför avslutningen av grundserien...jag kände inte riktigt igen DIF där i matcherna mot Malmö och Västerås. Kändes som vi var inne i en riktigt jävla bra period innan där, och under uppehållet hände något.

Skall jag försöka analysera tror jag spelarna drog en lättnades suck över att ha varit ett jagat villebråd under hela jävla grundserien, för att sen ha spelat upp sig och t.om varit med och huggigt på allvar på en top-3 placering. Man orkade inte riktigt ladda om när man fick chans att andas ut. När vi sen efter uppehållet kom ut och spelade som ett gäng krattor på Hovet i två matcher i rad mot Malmö och VIK så vart vi återigen stressade (likt i början av serien) och jag tyckte faktiskt aldrig vi hämtade oss efter det. Gjorde vi egentligen en enda bra match efter det uppehållet? Inte vad jag kan minnas.

Nä vi gick in i den här playoff serien med en ruggigt dålig form, och det var också det som fällde oss till slut. Så jävla tråkigt att återigen vara sämst när det gäller, men någonstans så insåg man ju så klart redan i början på säsongen att det här inte kunde ha en enda reell chans att lyckas. Det jobbiga är att det här laget i sina bästa stunder var riktigt bra offensivt. Men det räcker liksom inte att vara "riktigt bra offensivt" lite då & då... Nä usch mina vänner. Slut för den här säsongen, och man kan inte annat än gråta sig till sömns även fast det varit känt länge det inte skulle räcka.

God natt!
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Playoffserien

Inlägg av minalman »

Håller med streckdaniel här ovan. Från och med att Challe avgick som tränare hade vi tre-fyra månader med enbart måstematcher. När vi sedan blev klara för playoff tappade vi farten. Vi måste hänga med i toppen från start nästa år så att vi orkar mentalt hela vägen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Donkels

Inlägg av Donkels »

Det var oerhörda gnagetfasoner från snorungarna som fått för lite stryk av sina föräldrar när dom började håna EG i tredje perioden. Om jag hade någon respekt för dom där wannabee/fabriken/pubertala horungarna så dog den efter detta utspel. ALDRIG ATT MAN PINPOINTAR EN ENSKILD SPELARE PÅ DET SÄTTET!!!
Skriv svar