Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Donkels »

seppuko skrev:
supreme skrev:
seppuko skrev: Sist men inte minst. Skulle det verkligen krisa, så bör det finnas ett par företag som kan trycka på den stora gröna knappen och allt skulle lösa sig. Men tror och faktiskt hoppas på att man håller sig borta så att vi kan reda ut allt själva och få en bra värdegrund över hela vägen från styrelse och ledning och nedåt. (http://dif.se/foretag/affarsnatverket/)
I DNA finns en hel del starka namn, men är inte denna grupp endast verksam inom fotbollen? Och om så är fallet, varför finns det ingen motsvarande inom hockeyn?

Just idag är det ju så. Men en Djurgårdare är ju Djurgårdare, och hockeyn är ett minst lika starkt varumärke inom DIF som fotbollen. Men styrelsen genom åren har ju inte lyckats visa upp goda resultat även med säsonger som 09/10 bakom sig. Pumpar du in pengar i något som sköts lite fel blir det ju som ett dalalag vi alla hatar.
Absolut inte, det är en oerhörd skev jämförelse att jämföra sponsorpengar från det privata näringslivet och skattepengar från kommunen ska vi hävda oss i framtiden så vill det till att vi får in pengar för ett sådant här jävla sopgäng vill jag slippa se ikläda sig Djurgårdens tröjor
Senast redigerad av Donkels den 2013-03-11 09:42:42, redigerad totalt 1 gånger.
Praetori

Inlägg av Praetori »

seppuko skrev: Just idag är det ju så. Men en Djurgårdare är ju Djurgårdare, och hockeyn är ett minst lika starkt varumärke inom DIF som fotbollen. Men styrelsen genom åren har ju inte lyckats visa upp goda resultat även med säsonger som 09/10 bakom sig. Pumpar du in pengar i något som sköts lite fel blir det ju som ett dalalag vi alla hatar.
Förra året så gjorde Styrelsen ändå ett ok ekonomiskt resultat, det såg faktiskt bättre ut än 09/10. Årets säsong vet vi inte hur det ligger till än men det lär visa sig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tobbe_Gotland

Inlägg av Tobbe_Gotland »

Praetori skrev:
seppuko skrev: Just idag är det ju så. Men en Djurgårdare är ju Djurgårdare, och hockeyn är ett minst lika starkt varumärke inom DIF som fotbollen. Men styrelsen genom åren har ju inte lyckats visa upp goda resultat även med säsonger som 09/10 bakom sig. Pumpar du in pengar i något som sköts lite fel blir det ju som ett dalalag vi alla hatar.
Förra året så gjorde Styrelsen ändå ett ok ekonomiskt resultat, det såg faktiskt bättre ut än 09/10. Årets säsong vet vi inte hur det ligger till än men det lär visa sig.
Jag skulle vara beredd att prenumerera på DIF hockey.
Kasta in en hundring eller två i månaden för att få se mitt lag i sin forna glans.
Utöver medlems avgiften.

Det blir ju bara 1200-2400kr om året men många bäckar små....
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av pulverapa »

Ärligt talat, vilket lag kommer ha högre budget än oss nästa säsong?
Staten

Inlägg av Staten »

Ja, inte Leksand i alla fall. :lol:
Användarvisningsbild
DIF#1

Re: Sv: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av DIF#1 »

pulverapa skrev:Ärligt talat, vilket lag kommer ha högre budget än oss nästa säsong?
De elitserielaget vi får möta i en eventuell kvalserie. Sen har väl SSK ganska hög spelarbudget?
Skönt är ifall Leksand missar ES, då kommer de vara tvungna att skära ner rejält! :D
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Frågan är, vilka är bäst för oss att dom går upp i ES? Jag skulle nog tro att det är bäst om SSK och Timrå är dom som spelar i ES i höst. Då blir det en mycket mindre konkurrens i HA nästa år. Budgetmässigt iallafall.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev:Ärligt talat, vilket lag kommer ha högre budget än oss nästa säsong?
Jag tror inte det är så många faktiskt, även om vi behöver skära ner. Antagligen är Örebro det enda om de inte går upp. Timrå kommer typ konka om de åker ur, RBK kommer inte ha en högre budget. LIF kommer ha en betydligt lägre budget om de inte lyckas ta sig upp (hemska tanke).
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av pulverapa »

Då är målet självklart. Elitserien nästa säsong - speciellt eftersom magkänslan säger att Elitserien utökas till 14 lag.
Praetori

Inlägg av Praetori »

pulverapa skrev:Då är målet självklart. Elitserien nästa säsong - speciellt eftersom magkänslan säger att Elitserien utökas till 14 lag.
Nog för att jag tycker att serien skall utökas men fy fan om det blev så och vi inte tog oss upp dit för egen maskin. Gnället från konkurrenterna (och då speciellt råttorna i Solna) skulle aldrig upphöra, någonsin.
Jag harvar då hellre kvar i AS ytterligare en säsong än åker snålskjuts på ett nytt regelverk.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman

Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av minalman »

Praetori skrev:
pulverapa skrev:Då är målet självklart. Elitserien nästa säsong - speciellt eftersom magkänslan säger att Elitserien utökas till 14 lag.
Nog för att jag tycker att serien skall utökas men fy fan om det blev så och vi inte tog oss upp dit för egen maskin. Gnället från konkurrenterna (och då speciellt råttorna i Solna) skulle aldrig upphöra, någonsin.
Jag harvar då hellre kvar i AS ytterligare en säsong än åker snålskjuts på ett nytt regelverk.
Du tackar alltså nej om vi kommer trea i KS nästa vår på sämre målskillnad? Vilken gentleman!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Husmusen
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Husmusen »

Jag hoppas att man kan satsa långsiktigt och på kontinuitet. Personligen vill jag inte se några enstaka storsatsningar utan hoppas man kan hålla en jämt nivå över flera år och hålla ekonomin i balans. Kan man få ihop en grupp som håller längre än en säsong så kommer framgångarna tids nog.

Storsatsningar är ingen garanti för avancemang. Däremot är en trolig påföljd vid ett misslyckande att ekonomin drabbas hårt. Det har vi sett i tex Malmö.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Bara jag som skulle njuta av alla bönders gnäll? Skulle vara så jävla härligt att gå upp så och sen se Leksand harva kvar i AS gnällandes.
Användarvisningsbild
pege

Inlägg av pege »

Vi får hoppas att 51-procentsregeln slopas vilket i sin tur kan attrahera någon riskkapitalist (lite färska H&M-miljoner?). Köpa loss Hovet alternativt bygga ny arena är helt avgörande för att få en stark ekonomi och över tid ett slagkraftigt lag. Alternativt KHL som någon nämnde här, även om det inte är något som jag är särskilt förtjust i.
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

ni som beskrev oss som Titanic, jag tror vi precis nådde botten, och som känt så är titanic omöjligt att bärga, vi är fast
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Skriv svar