Spelarna ska ha cred för att de höll enad front utåt. Till och med Mackan Nilson sa ju att Hardy var ES bästa tränare till media. När det blåste som allra hårdast i omklädningsrummet. Och det gjorde det verkligen, på riktigt.Mäklaren skrev:Allt är vinklat. Jag har hört från andra håll att Hardy var mycket bra och verkligen ville vända trenden.SirDIFalot skrev:Men allvarligt talat den gode Mäklaren.Mäklaren skrev:Jo.
Pajasen Hardy som har vunnit fler titlar än Erik Gustafsson är år fyllda, som tog ett på pappret uselt lag till final 2010. Han som lyckades med det osannolika att vinna guld två säsonger i rad med samma klubb.
Klart som fan att Ola litade på att Hardy skulle lösa situationen.
Hardy gjorde saker som att inte ens vara på alla träningar, dyka upp på en match 15 minuter före nedsläpp så till och med spelarna frågade honom vad fan han höll på med. Det var han som satte igång den negativa spiralen.
Vad han lyckats med tidigare spelar ingen som helst roll, precis som med Linkan nu.
Fråga typ Fimpen vad han tycker.
Playoffserien
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: En ursäkt, tack!
Expert.
Micke J borde aldrig lagt av. Han hade dominerat om han spelat idag.android skrev:Vi borde aldrig kickat Micke Johansson. När han skötte vårat PP låg vi på över 25%.
Håll DIF rent, släng alla under 25.
Jo, men det faktum att vi tog betydligt färre poäng efter tränarbytet måste ju innebära att det var ett felbeslut att byta tränare vid det tillfället.Jim Morrison skrev:Det väger in så många olika aspekter i det där. Hardy fick ett nytt fräscht lag och många omgångar på sig att skrapa ihop poäng. Zabel fick ett trasigt, sargat och nedslaget gäng att försöka lyfta upp på några enstaka omgångar i sitt första år som tränare. Vad hade du förväntat dig? Det var Hardy som sabbade spelarna först och främst, sedan fick Tony försöka bygga upp det igen.Mäklaren skrev:Han tog ändå fler poäng i snitt per match än Challe och Zabel.Jim Morrison skrev:Han har varit en fruktansvärt bra tränare och jag älskar honom för allt han har gjort. Men han hade inte kvar motivationen det sista året när allt gick åt helvete. Det var ett misstag att ha kvar honom/inte sparka honom tidigare, och så är det bara.Mäklaren skrev:Jo.
Pajasen Hardy som har vunnit fler titlar än Erik Gustafsson är år fyllda, som tog ett på pappret uselt lag till final 2010. Han som lyckades med det osannolika att vinna guld två säsonger i rad med samma klubb.
Men jag håller med om att han var trött ifjol.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Hahaha, känner mig avsevärt mer sansad och längre från gråten än dig faktiskt och det var ju ett sällsynt dåligt sakargument. Vad vill du, varför får jag inte ha en åsikt som ju faktiskt också stöds av fler? Varför är detta en sådan het potatis?Matematik funkar inte i hockey. Börja grina istället.
Kan vi lägga ner tjafset nu?
- Jim Morrison
Det första felbeslutet var att överhuvudtaget låta Hardy träna den säsongen. Det andra felbeslutet var att sparka honom så pass sent. Han sabbade spelarna så pass mycket att vilken tränare som helst hade inte kunna vända på den negativa trenden som pågick då. Tro mig, även om vi inte hade sparkat Hardy så hade vi fortfarande spelat här den här säsongen. För fan, vi var en sekund ifrån att vara kvar i Elitserien med Zabel i båset.Mäklaren skrev: Jo, men det faktum att vi tog betydligt färre poäng efter tränarbytet måste ju innebära att det var ett felbeslut att byta tränare vid det tillfället.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vad f-n har Hardy med säsongen 12/13 att göra? Här kan vi snacka kontraproduktivitet.
Konstruktiva förslag på vad som behöver åtgärdas, tack. Vad var det som borde gjorts efter förra säsongen som vi kan kräva görs efter denna?
Konstruktiva förslag på vad som behöver åtgärdas, tack. Vad var det som borde gjorts efter förra säsongen som vi kan kräva görs efter denna?
- SirDIFalot
Gabriel Landeskog ?@GabeLandeskog92
Men däremot att så kallade "supportrar" tar kontakt med spelare och fullkomligt sågar dom via social media är så pinsamt.
-
Verkar som Gabbe har fått höra om Siffer-Daniels twittringar till Erik Gustafsson.
Men däremot att så kallade "supportrar" tar kontakt med spelare och fullkomligt sågar dom via social media är så pinsamt.
-
Verkar som Gabbe har fått höra om Siffer-Daniels twittringar till Erik Gustafsson.
Expert.
Japp, man borde brutit innan säsongen, eller efter. Tjänstefel att plocka bort Hardy när man gjorde det. Jag kände stark olust då man vet att han är jävligt speciell och säkerligen gnuggat upp ett korthus av betong som rasar ner i huvudet på efterföljande tränare.Mäklaren skrev: Jo, men det faktum att vi tog betydligt färre poäng efter tränarbytet måste ju innebära att det var ett felbeslut att byta tränare vid det tillfället.
Det känns som om kollapsen efter detta inte riktigt avstannat. Jämför med Ryssarna efter Tichonov , det tog mer än ett decennium innan de återhämtat sig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: En ursäkt, tack!
Mer gokart i Frihamnen!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Ja, men det skumma är ju att Zabel ju gjorde bra ifrån sig tills det verkligen gällde....vad gick snett då?Jim Morrison skrev:Det väger in så många olika aspekter i det där. Hardy fick ett nytt fräscht lag och många omgångar på sig att skrapa ihop poäng. Zabel fick ett trasigt, sargat och nedslaget gäng att försöka lyfta upp på några enstaka omgångar i sitt första år som tränare. Vad hade du förväntat dig? Det var Hardy som sabbade spelarna först och främst, sedan fick Tony försöka bygga upp det igen.Mäklaren skrev:Han tog ändå fler poäng i snitt per match än Challe och Zabel.Jim Morrison skrev:Han har varit en fruktansvärt bra tränare och jag älskar honom för allt han har gjort. Men han hade inte kvar motivationen det sista året när allt gick åt helvete. Det var ett misstag att ha kvar honom/inte sparka honom tidigare, och så är det bara.Mäklaren skrev:Jo.
Detta har ju inte med Hardy-debatten att göra....fortsätter liksom.

Det är precis det jag pratat om, Zabel har INTE levererat när det hettat till...Tomasm skrev:Ja, men det skumma är ju att Zabel ju gjorde bra ifrån sig tills det verkligen gällde....vad gick snett då?Jim Morrison skrev:Det väger in så många olika aspekter i det där. Hardy fick ett nytt fräscht lag och många omgångar på sig att skrapa ihop poäng. Zabel fick ett trasigt, sargat och nedslaget gäng att försöka lyfta upp på några enstaka omgångar i sitt första år som tränare. Vad hade du förväntat dig? Det var Hardy som sabbade spelarna först och främst, sedan fick Tony försöka bygga upp det igen.Mäklaren skrev:Han tog ändå fler poäng i snitt per match än Challe och Zabel.Jim Morrison skrev:Han har varit en fruktansvärt bra tränare och jag älskar honom för allt han har gjort. Men han hade inte kvar motivationen det sista året när allt gick åt helvete. Det var ett misstag att ha kvar honom/inte sparka honom tidigare, och så är det bara.Mäklaren skrev:Jo.
Detta har ju inte med Hardy-debatten att göra....fortsätter liksom.
Plocka in en tränare utifrån.
Ja, det där kan jag köpa lite faktiskt. Tror dock Hardy hade lyckats hålls oss kvar men visst, raset kunde ha kommit denna säsong om den nu bedrivits i ES.Jim Morrison skrev:Det första felbeslutet var att överhuvudtaget låta Hardy träna den säsongen. Det andra felbeslutet var att sparka honom så pass sent. Han sabbade spelarna så pass mycket att vilken tränare som helst hade inte kunna vända på den negativa trenden som pågick då. Tro mig, även om vi inte hade sparkat Hardy så hade vi fortfarande spelat här den här säsongen. För fan, vi var en sekund ifrån att vara kvar i Elitserien med Zabel i båset.Mäklaren skrev: Jo, men det faktum att vi tog betydligt färre poäng efter tränarbytet måste ju innebära att det var ett felbeslut att byta tränare vid det tillfället.
Pinsamma Landeskog.SirDIFalot skrev:Gabriel Landeskog ?@GabeLandeskog92
-
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
-
Du får tycka vad fan du vill. Jag skiter i vilket.Tomasm skrev:Hahaha, känner mig avsevärt mer sansad och längre från gråten än dig faktiskt och det var ju ett sällsynt dåligt sakargument. Vad vill du, varför får jag inte ha en åsikt som ju faktiskt också stöds av fler? Varför är detta en sådan het potatis?Matematik funkar inte i hockey. Börja grina istället.
Kan vi lägga ner tjafset nu?
Vi måste rensa jävligt många spelare, halva laget består av korplags spelare förfan