Tomasm skrev:"Kul" att allt började med att Hardy fick kicken medan vi låg kvar på Elitserieplats.....bravo!
Vi låg till och med på slutspelsplats om jag inte minns helt fel.
Det gjorde vi verkligen inte. Och han är fan den största syndaren av dom alla. Snubben var ju extremt oengagerad och det är ju inte bara något "rykte" direkt.
Faktum kvarstår dock att vi tog betydligt fler poäng med Hardy än med någon annan.
Sedan gnällde spelarna som små barn om att de inte hade roligt på sin arbetsplats och Hardy fick foten. Sedan vet alla hur det gick.
Hardy är en legend och betydligt större än många andra DIF-spelare och ledare.
Jag köper att han fick kicken i det läget som var, men tror med facit i hand att vi hade klarat kvalserien med honom.
Hade dom vågat gjort sig av med den pajasen lite tidigare hade vi förmodligen spelat i Elitserien. Han ville ju till och med sluta själv med övertygades att fortsätta.
Vad fan är det för föreningen som övertygar en omotiverad tränare att fortsätta? Pajasar med Ola Josefsson i spetsen. Visar en tränare bara 99% engagemang ska han ryka direkt. Vill han säga upp sig ska han ha lämnat före dagen är slut.
Ja, absolut och detsamma borde gälla för spelare men lite svårt att lira matcher med 4-5 man.
Tomasm skrev:"Kul" att allt började med att Hardy fick kicken medan vi låg kvar på Elitserieplats.....bravo!
För det var ju verkligen DET som avgjorde allting. Idiot...
Mår du bättre av att hoppa på mig personligen så visst, jag bjuder på det.
Detta är ett forum där man får tycka, säga och ha olika åsikter...köp det eller gå och nanna!
DET gjorde att det gick nedför ja, helt klart, då laget faktiskt tog avsevärt mer poäng MED Hardy än det som sedan följde.
Visst, vi vet inte om Hardy hade hållit hela vägen ut men det är, som sagt, fritt att spekulera i ett öppet forum.
Ja, men du har helt enkelt fel och det talar jag om för dig. Lägg ner.
Matematiskt har jag rätt och nu uppför du dig exakt som en hybris-gnagare....lägg ner själv eller åtminstone tagga ner och uppför dig för vi är alla på samma sida här.
Pajasen Hardy som har vunnit fler titlar än Erik Gustafsson är år fyllda, som tog ett på pappret uselt lag till final 2010. Han som lyckades med det osannolika att vinna guld två säsonger i rad med samma klubb.
Klart som fan att Ola litade på att Hardy skulle lösa situationen.
För det var ju verkligen DET som avgjorde allting. Idiot...
Mår du bättre av att hoppa på mig personligen så visst, jag bjuder på det.
Detta är ett forum där man får tycka, säga och ha olika åsikter...köp det eller gå och nanna!
DET gjorde att det gick nedför ja, helt klart, då laget faktiskt tog avsevärt mer poäng MED Hardy än det som sedan följde.
Visst, vi vet inte om Hardy hade hållit hela vägen ut men det är, som sagt, fritt att spekulera i ett öppet forum.
Ja, men du har helt enkelt fel och det talar jag om för dig. Lägg ner.
Matematiskt har jag rätt och nu uppför du dig exakt som en hybris-gnagare....lägg ner själv eller åtminstone tagga ner och uppför dig för vi är alla på samma sida här.
Matematik funkar inte i hockey. Börja grina istället.
Pajasen Hardy som har vunnit fler titlar än Erik Gustafsson är år fyllda, som tog ett på pappret uselt lag till final 2010. Han som lyckades med det osannolika att vinna guld två säsonger i rad med samma klubb.
Han har varit en fruktansvärt bra tränare och jag älskar honom för allt han har gjort. Men han hade inte kvar motivationen det sista året när allt gick åt helvete. Det var ett misstag att ha kvar honom/inte sparka honom tidigare, och så är det bara.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Men allvarligt talat den gode Mäklaren.
Hardy gjorde saker som att inte ens vara på alla träningar, dyka upp på en match 15 minuter före nedsläpp så till och med spelarna frågade honom vad fan han höll på med. Det var han som satte igång den negativa spiralen.
Vad han lyckats med tidigare spelar ingen som helst roll, precis som med Linkan nu.
Han har varit en fruktansvärt bra tränare och jag älskar honom för allt han har gjort. Men han hade inte kvar motivationen det sista året när allt gick åt helvete. Det var ett misstag att ha kvar honom/inte sparka honom tidigare, och så är det bara.
Han tog ändå fler poäng i snitt per match än Challe och Zabel.
SirDIFalot skrev:Ska verkligen detta mynna ut i en diskussion om att vi INTE skulle sparkat Hardy....? HARDY?!
Ser din poäng men låt de som vill prata om vad de vill så kan du skippa de trådar som inte passar dig för inte är du någon allöverseende moral-moderator?
OBS! Sagt med vänlighet och stor glimt i ögat så inte du också börjar kalla mig saker.
Vi är alla på samma sida, har olika grader av frustration och olika värderingar....hoppas det får fortsätta så.
Hardy var slut, ja, men en "slut" Hardy hade oss på säkrare mark än vad som sedan kom....påpekade bara det.
Men allvarligt talat den gode Mäklaren.
Hardy gjorde saker som att inte ens vara på alla träningar, dyka upp på en match 15 minuter före nedsläpp så till och med spelarna frågade honom vad fan han höll på med. Det var han som satte igång den negativa spiralen.
Vad han lyckats med tidigare spelar ingen som helst roll, precis som med Linkan nu.
Allt är vinklat. Jag har hört från andra håll att Hardy var mycket bra och verkligen ville vända trenden.
Han tog ändå fler poäng i snitt per match än Challe och Zabel.
Men jag håller med om att han var trött ifjol.
Det väger in så många olika aspekter i det där. Hardy fick ett nytt fräscht lag och många omgångar på sig att skrapa ihop poäng. Zabel fick ett trasigt, sargat och nedslaget gäng att försöka lyfta upp på några enstaka omgångar i sitt första år som tränare. Vad hade du förväntat dig? Det var Hardy som sabbade spelarna först och främst, sedan fick Tony försöka bygga upp det igen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.