Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DIFVästertorp
Säsongskort: Ja

Re: Challe Berglund

Inlägg av DIFVästertorp »

Han kan ta sitt V75 och svenskaspel och dra...
Djurgårdens IF
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Här ligger fokus på rätt saker märker man..

Att 20 spelare totalt förnedrar sig själva och alla sina fans i en kvalserie spelar inte så stor roll, men om en sportchef spelar på trav då jävlar.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Vem har värvat dessa spelare?
Djurgårdens IF
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

DIFVästertorp skrev:Vem har värvat dessa spelare?
Sant, men jag vet inte varför fullt normala hockeyspelare förvandlas till eländiga pet-medelmåttor i DIF. DIF saknar spelidé, tanke, vision och tydligt starkt ledarskap. Troligtvis en faktor i det hela.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Husmusen
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Husmusen »

Challe ska bort!
puttedif2

Inlägg av puttedif2 »

Challe kan dra. Man sitter inte som chef och säger att gruppens insats inte spelar någon roll samma dag som ett stort avgörande.

Sån jävla inkompetens och omdömeslöshet. Säcken som sportchef?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hur många av Challes värvningar levererade egentligen på förväntad nivå när det kom till kritan?

Honken? Guter? Kalus? Det är typ dom.

Inte Ljungh, Hank, Lidström, Granath, Timmy, Linkan, Johner, Pickard. Hur låg det egentligen till med scoutingen Challe?
Expert.
Användarvisningsbild
Don66-2
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Don66-2 »

SirDIFalot skrev:Hur många av Challes värvningar levererade egentligen på förväntad nivå när det kom till kritan?

Inte Ljungh, Hank, Lidström, Granath, Timmy, Linkan, Johner, Pickard. Hur låg det egentligen till med scoutingen Challe?
Nu får du väl ge dig? Samtliga du räknade upp HAR ju presterat innan de kom till oss, så scoutingen var det knappast nåt fel på!
Användarvisningsbild
David1891

Sv: Challe Berglund

Inlägg av David1891 »

Att klaga på det jobb Challe gjorde som sportchef tycker jag är helt fel. Som tränare gjorde han ett uselt jobb men inte som sportchef. På förhand hade vi ett riktigt bra lag för att spela i AS. Både forwardssidan och backsidan såg bra ut på AS nivå. Tyvärr så presterade inte alla på den nivån de förväntades.. Kan man klandra Challe för det? Ja, till viss del men inte det han gjorde som sportchef utan snarare som tränare. Min åsikt.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Det är riktigt illa att han sitter och tippar emot DIF en dag som denna. Han ska inte tippa alls. Det är så oprossigt. Sånt här måste vi få bort från vår klubb. Vi måste ha en fläckfri organisation. Punkt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Hajduk skrev:Det är riktigt illa att han sitter och tippar emot DIF en dag som denna. Han ska inte tippa alls. Det är så oprossigt. Sånt här måste vi få bort från vår klubb. Vi måste ha en fläckfri organisation. Punkt.
Tippar emot DIF? Vad har jag missat?

EDIT: Okej, nu såg jag. Vilken jävla stolle. Bort med skiten.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2013-03-13 22:15:56, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Don66-2 skrev:
SirDIFalot skrev:Hur många av Challes värvningar levererade egentligen på förväntad nivå när det kom till kritan?

Nu får du väl ge dig? Samtliga du räknade upp HAR ju presterat innan de kom till oss, så scoutingen var det knappast nåt fel på!
Ja, det har jag också sagt hela säsongen. Men nu när vi summerar säsongen så är det väl ändå resultat som räknas.

Hur bra kände Challe till Timmy, Granath, Lidström? Ingen av dom hade väl spelat i Topp 4 på backsidan under hela sin karriär och nu skulle det helt plötsligt ta roller som ledande backar när de aldrig hade gjort det förut?
Expert.
Användarvisningsbild
Don66-2
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Don66-2 »

SirDIFalot skrev:
Don66-2 skrev:

Ja, det har jag också sagt hela säsongen. Men nu när vi summerar säsongen så är det väl ändå resultat som räknas.

Hur bra kände Challe till Timmy, Granath, Lidström? Ingen av dom hade väl spelat i Topp 4 på backsidan under hela sin karriär och nu skulle det helt plötsligt ta roller som ledande backar när de aldrig hade gjort det förut?
Jag hade ingen koll på vare sig Lidström eller Granath innan denna säsong men Timmy var det knappast någon som tvivlade på, eller hur?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Don66-2 skrev:
SirDIFalot skrev:
Don66-2 skrev:

Jag hade ingen koll på vare sig Lidström eller Granath innan denna säsong men Timmy var det knappast någon som tvivlade på, eller hur?
Jag hade också värvat honom. Men kanske som som 1:a back och lagkapten osv, tusen gånger större ansvar än vad han någonsin spelat med.
Expert.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Nu snackar du skit. Hank har visst levererat PRECIS det man hade kunnat förvänta sig. Pickard har varit över förväntan. Johner har varit ungefär som förväntat, Granath likaså. Skärp dig nu!
Skriv svar