ANTECKNINGSBLOCK skrev:Bor ens hälften av alla här i stockholmsområdet?
Ger lite bajenvibbar..
Du och dina efterblivna damp-inlägg. För något år sedan när du kom hit med ditt roliga nick kändes det lite skoj, men herregud vad du har tappat allt. Du är en nolla med din nedlåtande attityd, lägg ner den.
Sa han något märkligt som jag missade eller?
Kanske att han rackar ned på supportrar utanför Stockholm, som är en stor bidragande orsak till att Djurgården Hockey är vid liv, beror och representeras landet över. Men det är ju ingen ovanlighet från dig heller så jag förstår att du inte förstår.
Jo, men tyckte inte att han "rackade ner" på det sättet. Självklart är det viktigt med personer utifrån Stockholm som håller på DIF. Det är bara när de ska tycka för mycket om saker och ting som de inte har så mycket kunskap om av geografiska skäl som jag blir rätt trött.
Jag tolkade i alla fall inte hans inlägg som att han rackade ner, det är ju givetvis något som kan missförstås över ett forum, hade han sagt det in real life så hade det säkert varit med relativt skämtsamt tonläge. Aja. Spelar väl inte så stor roll.
...inte har så mycket kunskap om av geografiska skäl
Haha, låter som du sätter boende i Stockholm i samma kategori som inuiter, sherpas och aboriginer.
Nejrå, menade mer att man kanske inte har kunskap om hur så mycket funkar med vissa ramsor och sånt på våra läktare om man inte bor här och går på matcherna utan bara följer på TV.
Kom igen nu DIF Hockey! Upp med lite hets här på hemsidan. Riktigt fint med bildartiklar och så vidare, men saknar den där riktiga hetsen som gör att folk köper biljetter. Publiksiffran igår var inte acceptabel och allt under 7000 imorgon är kraftigt underkänt.
Enbom skrev:Jag tror att vi klarar oss till KS om vi tar 6p på dom fyra avslutande matcherna, om resultaten i dom andra matcherna går våran väg.
Det vore fantastiskt om det hela var klart redan på måndag, så kan vi börja ladda för KS-torsdagen redan då. Ett energislukande möte mot örebro på onsdag kväll är inget att längta efter.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Enbom skrev:Jag tror att vi klarar oss till KS om vi tar 6p på dom fyra avslutande matcherna, om resultaten i dom andra matcherna går våran väg.
Det vore fantastiskt om det hela var klart redan på måndag, så kan vi börja ladda för KS-torsdagen redan då. Ett energislukande möte mot örebro på onsdag kväll är inget att längta efter.
Nej, det blir väl Timrå borta på torsdagen i så fall. Väldigt tufft att ha en hård ödesmatch färskt i benen i ett sånt läge.
Mäklaren skrev:Kom igen nu DIF Hockey! Upp med lite hets här på hemsidan. Riktigt fint med bildartiklar och så vidare, men saknar den där riktiga hetsen som gör att folk köper biljetter. Publiksiffran igår var inte acceptabel och allt under 7000 imorgon är kraftigt underkänt.
Verkar vara måttligt intresse till playoffmatcherna, biljetterna säljer inte direkt sig själva just nu. Ser rätt fattigt ut med sålda biljetter till matchen imorgon också tyvärr om man kollar ticnet.
Både i år och förra året känns det som att Djurgården presterar som sämst när det gäller.
Vad beror detta på?
För dåliga spelare? Nej, jag tror inte på det. Jag tycker vi borde klarat oss kvar förra säsongen och spelat i kvalserien i år sett till spelarmaterialet.
Jag tror allt sitter i psyket. Spelarna och laget kan inte hantera pressen. Jag vet att andra lag använder sig av en mental coach. Hur ser det ut i Djurgården? Vad jag kan minnas har det slagits bort förut med orden "vi behöver inte det". Men kan det inte vara så att det är just det vi behöver?
Något måste i alla fall göras så vi inte gör om samma sak nästa år igen... Det klarar inte jag. Vad tror ni?
isolerad skrev:Både i år och förra året känns det som att Djurgården presterar som sämst när det gäller.
Vad beror detta på?
För dåliga spelare? Nej, jag tror inte på det. Jag tycker vi borde klarat oss kvar förra säsongen och spelat i kvalserien i år sett till spelarmaterialet.
Jag tror allt sitter i psyket. Spelarna och laget kan inte hantera pressen. Jag vet att andra lag använder sig av en mental coach. Hur ser det ut i Djurgården? Vad jag kan minnas har det slagits bort förut med orden "vi behöver inte det". Men kan det inte vara så att det är just det vi behöver?
Något måste i alla fall göras så vi inte gör om samma sak nästa år igen... Det klarar inte jag. Vad tror ni?
Challe hade väl tittat på några mentala coacher, men ingen föll honom i smaken.
isolerad skrev:Både i år och förra året känns det som att Djurgården presterar som sämst när det gäller.
Vad beror detta på?
Ja, EXAKT så är det....så tydligt och så pinsamt! Var är Järnkamin-andan?
Vad beror detta på?
Jag håller med dig, jag har tjatat om mentala coacher länge, hade man tagit in en sådan så kanske vi hade sluppit kvalserien förra året. Man har läkare, tandläkare, naprapater och fan vet vad, men ingen mental coach, undrar varför... Jag tror att det är dags för DIF att släppa limtuben och komma in i matchen, vi leder inte utvecklingen och har inte gjort det på länge, än värre är att vi inte följer den heller!
Förra säsongen lyckades man sopa problemen under mattan. Ingen ur laget kommenterade den fullständigt makabert usla insatsen som DIF stod för under säsongen. # 4 sprang iväg och gömde sig i ett hörn. Janne Järlefelt sa inte ett skit.
I år vill vi ha en ursäkt på hemsidan, alternativt en text där man understryker vilket enormt misslyckande detta är.
Dessutom ska man tacka fansen för ett fantastiskt stöttande och tamejfan be på sina bara knän till Järnkaminerna att fortsätta stötta, trots misshandeln som DIF Hockey utövar på sina fans.