Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Valdix i Orskarshamn tycker jag också är intressant. En smart tvåvägscenter med riktigt bra skridskoåkning!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=514
Dock ingen trolig värvning men ändå.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=514
Dock ingen trolig värvning men ändå.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... a-klubben/
Hoppas verkligen att vi är med och hugger på Victor, pucksäker och ett stort lugn.
Kan han slipa lite på sitt försvarsspel så är det ett jättekap enligt min mening.
Är nästan helt säker på att vi kommer göra ett försök på honom.
Hoppas verkligen att vi är med och hugger på Victor, pucksäker och ett stort lugn.
Kan han slipa lite på sitt försvarsspel så är det ett jättekap enligt min mening.
Jag håller med, dessutom tror jag Victor kan ta stora kliv nere i AS. Men han blandade och gav sist, så han måste slipa på jämheten,Harold Camping skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... a-klubben/
Tyckte han var fantastiskt duktig första matchen och gjorde allt rätt, sen var han bedrövlig match 2 och sista matchen var han okej typ. Så han har ju fin ishockey i sig, men måste bli jämn över en hel säsong.
Men att DIF kommer hugga på Victor tror jag vi alla kan räkna med. Får bara hoppas att ingen av ES lagen hugger före, för då kan vi glömma honom.
Något som kanske talar för oss i en ev. Berglind-affär är att vi (väl?) har Bäcklin även nästa år. Bäcklin som tränat Berglind i juniorlag o.s.v.Rix skrev:Jag håller med, dessutom tror jag Victor kan ta stora kliv nere i AS. Men han blandade och gav sist, så han måste slipa på jämheten,Harold Camping skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... a-klubben/
Tyckte han var fantastiskt duktig första matchen och gjorde allt rätt, sen var han bedrövlig match 2 och sista matchen var han okej typ. Så han har ju fin ishockey i sig, men måste bli jämn över en hel säsong.
Men att DIF kommer hugga på Victor tror jag vi alla kan räkna med. Får bara hoppas att ingen av ES lagen hugger före, för då kan vi glömma honom.
-
DIF verkar visa intresse för Victor Berglind (brynäs)
Sv: Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
EG ut Berglind in, snacka om uppköp#87 skrev:Något som kanske talar för oss i en ev. Berglind-affär är att vi (väl?) har Bäcklin även nästa år. Bäcklin som tränat Berglind i juniorlag o.s.v.Rix skrev:Jag håller med, dessutom tror jag Victor kan ta stora kliv nere i AS. Men han blandade och gav sist, så han måste slipa på jämheten,Harold Camping skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... a-klubben/
Skickat från min Xperia arc S via Tapatalk 2
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Förhoppningsvis är Berglind ett år mognare då. Han gjorde en grym match och sedan en katastrofmatch uppe i Leksand. Men det finns potential där. Skulle inte ha något emot honom i DIF. Även om det kanske blir lite kaka på kaka när vi får tillbaka Nils?
Expert.
-
Tror betydligt mer på Berglind än Nils det man sett av dom två. Men Nils är ju under kontrakt så där är väl inte mycket att göra. Men behöver ju inte vara fel med två högerskjutande backar.
Tänkbar backuppsättning:
B1:Holm - Viktig behålla.
B2:Berglind - Mycket bra i PP
B3:Lidström - spelat upp sig och vet nu vad det innebär spela i DIF.
B4:Arnesson - Viktig behålla. Kommer få mycket större roll nästa år.
B5:Granath - tyvärr kontrakterad
B6:Nils Andersson - Hoppas han kan komma igång bra efter skadan.
B7:Billig "sarg ut-back"
B8:Falk
Tänkbar backuppsättning:
- SirDIFalot
Det där vore förödande men tyvärr är det väl en högst trolig uppställning. Fan vi behöver verkligen ett riktigt första backpar.jensa öhling skrev:Tror betydligt mer på Berglind än Nils det man sett av dom två. Men Nils är ju under kontrakt så där är väl inte mycket att göra. Men behöver ju inte vara fel med två högerskjutande backar.
Tänkbar backuppsättning:
Expert.
Givetvis måste utgångspunkten vara att samtliga spelare skal bytas ut, med tanke på hur de har presterat.
Jag menar, ska vi bli förvånade nästa år också över det ängsliga petandet?
Man kanske kan hitta någon enstaka spelare som kan undantas för grundregeln. Sörensen har vi ju redan förlängt med. Kalus.
Jag menar, ska vi bli förvånade nästa år också över det ängsliga petandet?
Man kanske kan hitta någon enstaka spelare som kan undantas för grundregeln. Sörensen har vi ju redan förlängt med. Kalus.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Sörensen måste väl sägas vara en bra förlängning.
Det är dock ytterst tragiskt att vår absolut spinkigaste spelare tacklas och fullföljer mest i hela laget...
Det är dock ytterst tragiskt att vår absolut spinkigaste spelare tacklas och fullföljer mest i hela laget...
- minalman
Sv: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Tror ingen vill signa med oss om vi inte presenterar en spelidé och en plan för att klara av hockeyallsvenskan först. Att spela med DIF är numera en förstörd karriär.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vad som är än värre kanske, är att även vi fans är förvirrade. Ordet "järnkamin" har inte längre någon betydelse, nu är det petkaniner med Tim Erikssons i täten som gäller. Det är klart att det blir en stor omställning för fansen, jag tror inte jag är ensam om att ta en rejäl funderare över vad man skall lägga sin värdefulla fritid på nästa vinter.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Ja, det är ingen bra backbesättning. Men utan pengar är inte mycket att göra. Möjligen att strunta i Lidström och försöka få in någon annan spelartyp - mer fysisk back - för samma lilla slant.
Vi behöver en ny coach med tydlig spelidé och som står stadigt. Offensivt vore det bra om vi kunde behålla Wennberg, Åberg, Guter, Sörensson och Johner, ev. även Kalus. Ljung och H. Eriksson har kontrakt, så jag antar de blir kvar. Övriga bör lämna. Spelare som Ölvestad, Fimpen, Eriksson m.fl. har gjort sitt i föreningen och bör lämna plats för att bygga en ny stomme. Plocka in ytterligare en transalant med spets. Satsa på stabila backar och en riktigt bra målvakt. Låna in spelare från andra lag för att fylla ut laget utan att spräcka budgeten.