Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Gustafsson är klar för Frölunda,saknas endast underskrivt.
Det är ingen tyngre förlust i min mening.
Däremot kan de mycket väl förklara hans loja och oangaerade inställning,
Och det gör mig förbannad. Åka och tänka på Frölunda när man deltar i Dif,s kanske viktigaste Säsong får mig att vilja spöa killen.
Och det gör mig förbannad. Åka och tänka på Frölunda när man deltar i Dif,s kanske viktigaste Säsong får mig att vilja spöa killen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Trist. Men vi bör inte låtsas att det är något ovanligt direkt. Det är säkerligen 4-5 spelare i varje lag som vid den här tidpunkten på säsongen gjort klart med andra klubbar inför nästa säsong.Boeman skrev:Gustafsson är klar för Frölunda,saknas endast underskrivt.
Expert.
SirDIFalot skrev:Trist. Men vi bör inte låtsas att det är något ovanligt direkt. Det är säkerligen 4-5 spelare i varje lag som vid den här tidpunkten på säsongen gjort klart med andra klubbar inför nästa säsong.Boeman skrev:Gustafsson är klar för Frölunda,saknas endast underskrivt.
Nej visst har du rätt i det.
Men när det gäller MITT lag så blir jag besviken,
Jag tror alltid bra om någon till motsatsen är bevisad,
Där av min besvikelse och vändning mot EG.
Är det så att han (nästan) signat med Frölunda så är det tråkigt, men jag förstår honom. Han skulle må otroligt bra av en flytt dit, där han kan få lite lugn och ro bakom några bra backar.
Hur som helst, Erik är den han är. Han kan inte ändra på sig, hans spelstil kan faktiskt ta honom långt en vacker dag - och Frölunda är det perfekta avstampet.
Jag säger som SirDIF, det är inte Eriks fel att Timmy, Lidas och Granath svikit i år.
Hur som helst, Erik är den han är. Han kan inte ändra på sig, hans spelstil kan faktiskt ta honom långt en vacker dag - och Frölunda är det perfekta avstampet.
Jag säger som SirDIF, det är inte Eriks fel att Timmy, Lidas och Granath svikit i år.
Är väl en av få på detta forum som gillar Erik och ser stor potential i honom. Så det är synd att Frölunda rycker honom. Men sånt är livet och det är bara att acceptera. Bara de gör honom till en riktigt bra spelare så kan han komma tillbaka så fort han bara vill.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Att spelare lämnar är ju ingen skräll i sig, det fula är att det är tillåtet att förhandla med andra klubbar under slutspel/kvalserie/playoff eller avgörande skede i seriespelet. Är helt för att införa nån slags "tampering-rule" även inom svenskhockey.
Går ju inte att sätta regler mot KHL gällande detta och mot NHL finns det ju redan regler som styr sånt här. Men att förhandla inom det svenska seriesystemet bör man kunna kontrollera.
Går ju inte att sätta regler mot KHL gällande detta och mot NHL finns det ju redan regler som styr sånt här. Men att förhandla inom det svenska seriesystemet bör man kunna kontrollera.
2014-04-07, vad hände?
-
Tycker att det är dåligt av Gustafsson eftersom han, i ärlighetens namn, har spelat som skit den senaste tiden. Tack för 1-2-målet mot BIK, Erik! För det ska vi evigt minnas dig. Spiken i den allsvenska DIF-kistan! Precis som Wesslau förra året. Ohängda jävla snorunge!
Tycker inte att man ska gnälla på Erik hela tiden, anledningen till att han återigen stod för en groda beror på att Timmy, Granath & Lidström har vart så dåliga, sen får man inte glömma att han BARA är 20-år samt att han var tänkt som 4,5-6:e back. Med den bakgrunden så förstår man att han spelat nonchalant, slarvigt, oinspirerat.Metal Machine skrev:Tycker att det är dåligt av Gustafsson eftersom han, i ärlighetens namn, har spelat som skit den senaste tiden. Tack för 1-2-målet mot BIK, Erik! För det ska vi evigt minnas dig. Spiken i den allsvenska DIF-kistan! Precis som Wesslau förra året. Ohängda jävla snorunge!
-
Fast du är väl åtminstone sarkastisk nu? I vanliga fall hade jag skrattat gott åt ditt inlägg, men med det här forumet så vet man ju fan aldrig.Caveman skrev:Tycker inte att man ska gnälla på Erik hela tiden, anledningen till att han återigen stod för en groda beror på att Timmy, Granath & Lidström har vart så dåliga, sen får man inte glömma att han BARA är 20-år samt att han var tänkt som 4,5-6:e back. Med den bakgrunden så förstår man att han spelat nonchalant, slarvigt, oinspirerat.Metal Machine skrev:Tycker att det är dåligt av Gustafsson eftersom han, i ärlighetens namn, har spelat som skit den senaste tiden. Tack för 1-2-målet mot BIK, Erik! För det ska vi evigt minnas dig. Spiken i den allsvenska DIF-kistan! Precis som Wesslau förra året. Ohängda jävla snorunge!
Martin Strandefeldt går som tåget i Stavanger i år igen. Tycker att DIF borde kolla in honom nästa sässe, oavsett om det gäller för Elitserien eller AS.
En annan spelare är Alexander Deilert. Verkar ha haft en solid säsong i Asplöven och är väl i rätt ålder.
En annan spelare är Alexander Deilert. Verkar ha haft en solid säsong i Asplöven och är väl i rätt ålder.
strandfelt är redan klar för djurgårdenZamboni99 skrev:Martin Strandefeldt går som tåget i Stavanger i år igen. Tycker att DIF borde kolla in honom nästa sässe, oavsett om det gäller för Elitserien eller AS.
Donati tvillingarna med. Eller ja då tänker jag inte oavsett serie utan för HA.Zamboni99 skrev:Martin Strandefeldt går som tåget i Stavanger i år igen. Tycker att DIF borde kolla in honom nästa sässe, oavsett om det gäller för Elitserien eller AS.
Here we go again... Källa?Estranged skrev:strandfelt är redan klar för djurgårdenZamboni99 skrev:Martin Strandefeldt går som tåget i Stavanger i år igen. Tycker att DIF borde kolla in honom nästa sässe, oavsett om det gäller för Elitserien eller AS.
Joakim Hagelin i Oskarshamn kanske redan diskuterats i tråden, men en intressant spelare enligt mig!
Skulle inte förvåna mig om han fått förslag från någon ES-klubb, men annars är det kanske värt att ge honom en chans?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5020
Skulle inte förvåna mig om han fått förslag från någon ES-klubb, men annars är det kanske värt att ge honom en chans?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5020
Ska vi ta tillbaka Lassen? http://mrmadhawk.se/2013/march/besked-f ... -idag.html