Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Boeman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av Boeman »

Gustafsson är klar för Frölunda,saknas endast underskrivt.
Det är ingen tyngre förlust i min mening.
Däremot kan de mycket väl förklara hans loja och oangaerade inställning,
Och det gör mig förbannad. Åka och tänka på Frölunda när man deltar i Dif,s kanske viktigaste Säsong får mig att vilja spöa killen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Boeman skrev:Gustafsson är klar för Frölunda,saknas endast underskrivt.
Och det gör mig förbannad. Åka och tänka på Frölunda när man deltar i Dif,s kanske viktigaste Säsong får mig att vilja spöa killen.
Trist. Men vi bör inte låtsas att det är något ovanligt direkt. Det är säkerligen 4-5 spelare i varje lag som vid den här tidpunkten på säsongen gjort klart med andra klubbar inför nästa säsong.
Expert.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

SirDIFalot skrev:
Boeman skrev:Gustafsson är klar för Frölunda,saknas endast underskrivt.
Trist. Men vi bör inte låtsas att det är något ovanligt direkt. Det är säkerligen 4-5 spelare i varje lag som vid den här tidpunkten på säsongen gjort klart med andra klubbar inför nästa säsong.

Nej visst har du rätt i det.
Men när det gäller MITT lag så blir jag besviken,
Jag tror alltid bra om någon till motsatsen är bevisad,
Där av min besvikelse och vändning mot EG.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Är det så att han (nästan) signat med Frölunda så är det tråkigt, men jag förstår honom. Han skulle må otroligt bra av en flytt dit, där han kan få lite lugn och ro bakom några bra backar.

Hur som helst, Erik är den han är. Han kan inte ändra på sig, hans spelstil kan faktiskt ta honom långt en vacker dag - och Frölunda är det perfekta avstampet.

Jag säger som SirDIF, det är inte Eriks fel att Timmy, Lidas och Granath svikit i år.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Är väl en av få på detta forum som gillar Erik och ser stor potential i honom. Så det är synd att Frölunda rycker honom. Men sånt är livet och det är bara att acceptera. Bara de gör honom till en riktigt bra spelare så kan han komma tillbaka så fort han bara vill.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Jepe

Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av Jepe »

Att spelare lämnar är ju ingen skräll i sig, det fula är att det är tillåtet att förhandla med andra klubbar under slutspel/kvalserie/playoff eller avgörande skede i seriespelet. Är helt för att införa nån slags "tampering-rule" även inom svenskhockey.

Går ju inte att sätta regler mot KHL gällande detta och mot NHL finns det ju redan regler som styr sånt här. Men att förhandla inom det svenska seriesystemet bör man kunna kontrollera.
2014-04-07, vad hände?
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Tycker att det är dåligt av Gustafsson eftersom han, i ärlighetens namn, har spelat som skit den senaste tiden. Tack för 1-2-målet mot BIK, Erik! För det ska vi evigt minnas dig. Spiken i den allsvenska DIF-kistan! Precis som Wesslau förra året. Ohängda jävla snorunge!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Metal Machine skrev:Tycker att det är dåligt av Gustafsson eftersom han, i ärlighetens namn, har spelat som skit den senaste tiden. Tack för 1-2-målet mot BIK, Erik! För det ska vi evigt minnas dig. Spiken i den allsvenska DIF-kistan! Precis som Wesslau förra året. Ohängda jävla snorunge!
Tycker inte att man ska gnälla på Erik hela tiden, anledningen till att han återigen stod för en groda beror på att Timmy, Granath & Lidström har vart så dåliga, sen får man inte glömma att han BARA är 20-år samt att han var tänkt som 4,5-6:e back. Med den bakgrunden så förstår man att han spelat nonchalant, slarvigt, oinspirerat.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Caveman skrev:
Metal Machine skrev:Tycker att det är dåligt av Gustafsson eftersom han, i ärlighetens namn, har spelat som skit den senaste tiden. Tack för 1-2-målet mot BIK, Erik! För det ska vi evigt minnas dig. Spiken i den allsvenska DIF-kistan! Precis som Wesslau förra året. Ohängda jävla snorunge!
Tycker inte att man ska gnälla på Erik hela tiden, anledningen till att han återigen stod för en groda beror på att Timmy, Granath & Lidström har vart så dåliga, sen får man inte glömma att han BARA är 20-år samt att han var tänkt som 4,5-6:e back. Med den bakgrunden så förstår man att han spelat nonchalant, slarvigt, oinspirerat.
Fast du är väl åtminstone sarkastisk nu? I vanliga fall hade jag skrattat gott åt ditt inlägg, men med det här forumet så vet man ju fan aldrig.
Zamboni99

Inlägg av Zamboni99 »

Martin Strandefeldt går som tåget i Stavanger i år igen. Tycker att DIF borde kolla in honom nästa sässe, oavsett om det gäller för Elitserien eller AS.

En annan spelare är Alexander Deilert. Verkar ha haft en solid säsong i Asplöven och är väl i rätt ålder.
Estranged

Inlägg av Estranged »

Zamboni99 skrev:Martin Strandefeldt går som tåget i Stavanger i år igen. Tycker att DIF borde kolla in honom nästa sässe, oavsett om det gäller för Elitserien eller AS.

En annan spelare är Alexander Deilert. Verkar ha haft en solid säsong i Asplöven och är väl i rätt ålder.
strandfelt är redan klar för djurgården
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Zamboni99 skrev:Martin Strandefeldt går som tåget i Stavanger i år igen. Tycker att DIF borde kolla in honom nästa sässe, oavsett om det gäller för Elitserien eller AS.

Donati tvillingarna med. Eller ja då tänker jag inte oavsett serie utan för HA.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Estranged skrev:

strandfelt är redan klar för djurgården
Here we go again... Källa?
Användarvisningsbild
SebBrodin

Inlägg av SebBrodin »

Joakim Hagelin i Oskarshamn kanske redan diskuterats i tråden, men en intressant spelare enligt mig!
Skulle inte förvåna mig om han fått förslag från någon ES-klubb, men annars är det kanske värt att ge honom en chans?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5020
Låst