Djurgårdens IF - Örebro HK 13/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
20002001

Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 13/3 2013

Inlägg av 20002001 »

Dagen D.

Har knappt kunnat sova inatt; känner en helt sjuk nervositet. Ikväll avgörs allt.

Antingen spelar vi mot Timrå imorgon kväll eller så tar säsongen slut här och nu.

Kämpa Riddarn! Kämpa DIF!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

20002001 skrev:Dagen D.

Har knappt kunnat sova inatt; känner en helt sjuk nervositet. Ikväll avgörs allt.

Antingen spelar vi mot Timrå imorgon kväll eller så tar säsongen slut här och nu.

Kämpa Riddarn! Kämpa DIF!
Fan vad jobbigt det låter.....
Staten

Inlägg av Staten »

Jag har fått lite distans från den strimma hopp jag fick i måndags. Örebro var ju om möjligt darrigare och svagare än oss när de skulle knyta ihop säcken, så jag tror inte de blir stora problem idag. Karlskoga däremot, hur FAN ska ett avsågat Oskarshamn lyckas slå dem? Där har vi ett lag som kan grisa sig till segrar och kommer gå över lik för att ro hem det här. Det man kan hoppas på är att orken helt enkelt tryter för truppen som gått kort om folk en längre tid nu.

Hur som helst har vi fått en chans vi knappast är värda, så det är väl bara att tacka att vi slapp betydelselösa matcher.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Men nej. Sluta.

Om vi hade haft allting i egna händer och det hade räckt med att tvåla dit Örebro kunde laddningen och nervositeten vara lika enorm som den verkar vara hos folk här inne nu.

Vi slarvade bort den här skiten i dubbelmöten med Karlskoga och det finns ingen chans till avancemang. Sluta intala er det. Karlskoga kommer att spöa IKO enkelt, kan verkligen inte se något annat scenario.

DIF-spelarna har slarvat bort detta och det är en skandal.

Ledsen om jag förstör ert humör, men att intala sig att vi har stor chans i det här läget är befängt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Jag drömde inatt att BIK - Oskarshamn slutade 3-3, men vad som hände i förlängningen eller i våran match vette fan :/

Fan asså, varför har man något hopp över huvud taget?! Man blir bara än mer besviken sen när det skiter sig..

KÄMPA DIF!!! KÄMPA IKO!!!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Att vi slår Örebro = 33% (exkl. OT)
Att IKO slår BIK = 10% (inkl. OT)
Att vi går till KS = 3,3%

Det är min bedömning.
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

pulverapa skrev:Att vi slår Örebro = 33% (exkl. OT)
Att IKO slår BIK = 10% (inkl. OT)
Att vi går till KS = 3,3%

Det är min bedömning.
www.youtube.com/watch?v=KX5jNnDMfxA
squee
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av squee »

Jag drömde att vi vann vår match med 1-0 och att förlängningen slutet den i andra matchen visades på jumbotronen. IKO pressades tillbaka i drygt fyra minuter men när allt såg som mörkast ut studsade pucken konstigt i sargen, ut ur zon och friställer en IKO-spelare som på något vänster lyckas kontra in segermålet, varpå ett övernervöst Hovet brister ut i ett majestätiskt glädjevrål.

En vacker dramaturgi och en fantastisk dröm.
Användarvisningsbild
Daniel08
Medlem: Ja, ständig medlem

Djurgårdens IF - Örebro HK 13/3 2013

Inlägg av Daniel08 »

Idag är det svårt att hålla fokus på jobbet. Hade en bra känsla i fredags mot Karlskoga idag är jag helt splittrad. Det enda jag vågar hoppas på är att vi slår Örebro och får ändå "hylla" fimpen, Otto och Jimmie känns inte helt säkert att de förlänger eller får förlängt. Bara en bonus om liket IKO skulle slå Karlskoga. Pallar inte höja förhoppningen mer än så.
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Mäklaren skrev:Men nej. Sluta.

Om vi hade haft allting i egna händer och det hade räckt med att tvåla dit Örebro kunde laddningen och nervositeten vara lika enorm som den verkar vara hos folk här inne nu.

Vi slarvade bort den här skiten i dubbelmöten med Karlskoga och det finns ingen chans till avancemang. Sluta intala er det. Karlskoga kommer att spöa IKO enkelt, kan verkligen inte se något annat scenario.

Ledsen om jag förstör ert humör, men att intala sig att vi har stor chans i det här läget är befängt.
Tack för dina visa ord, du har så rätt i det du skriver. Vi slarvade själva bort kvalserieplatsen i helgen och kommer absolut inte möta Timrå imorgon.
Tobbe_Gotland

Inlägg av Tobbe_Gotland »

Sjöwall skrev:
Mäklaren skrev:Men nej. Sluta.

Tack för dina visa ord, du har så rätt i det du skriver. Vi slarvade själva bort kvalserieplatsen i helgen och kommer absolut inte möta Timrå imorgon.
Men samtidigt så vet man ju att inget är över förrän efter slutsignal.
Det kan gå åt helvete och det har man ju ställt in sej på redan.
Tänk då glädjen om det skulle gå vägen :D

Inget är över förrän den feta lexingen med bonga trumman tystnar
Det är den dagen lexand missar ES
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:
Det roliga är dock att vi GARANTERAT inte hade gått vidare om vi hade haft allt i egna händer inför sista omgången, då hade vi uppenbarligen sjabblat bort det.

Nu tror jag inte det spelar någon roll heller, BIK är ett för starkt lag för att missa den här chansen men även de bästa kan börja darra när det gäller så pass mycket som det här faktiskt gör...
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Satsade dom pengarna jag hade kvar på Svenska Spel-kontot på Oskarshamn, närmare bestämt 886kr. Lycka tilL!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Det som ger mig duktig ångest är ju att IKO kanske lyckas göra vad vi hoppas dom ska göra men att vi torskar.

Ska nog egentligen bara skita i att hålla mig uppdaterad ikväll och kolla hur det gick om några veckor när även kvalserien är klar.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Det kommer bli sjukt jobbigt om IKO tar ledningen mot BIK...

Nästan så man ska ignorera resultatet i den andra matchen och förutsätta att BIK vinner enkelt för att hålla nerverna i styr.
i
Skriv svar