Håller med. Maila Jesper nu och sätt lite tryck.-daniel- skrev:Kan DIF vara så vänliga att sänka biljettpriset (till 100 spänn kanske?) så det blir lite drag? Tack.
Djurgårdens IF - Örebro HK 13/3 2013
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Örebro HK 13/3 2013
DIF!
- Lakrisal
Ja, klart vi vann idag så att den emotionella berg och dalbanan aldrig tar slut. Nu kommer man likväl sitta framför skärmen och skaka i 3 timmar... Samtidigt som man sitter och intalar sig själv att visst fan går det, vi är DIF och att Oskarshamn kommer göra en bragdmatch. Det är önsketänkade på hög nivå, men det är det enda som finns kvar.
KÖR ÖVER ÖÖÖÖÖÖÖREBROOO
KÖR ÖVER ÖÖÖÖÖÖÖREBROOO
Såattehhh.. Ridderwall, du har alltid varit en favorit för mig och jag önskar att Djurgårn signar dig nästa säsong.
(Stå upp för Djurgårn nu!)
Garanterat scenario för morgondagen (varning för spoiler):
IKO tar en tung seger mot Bobcats (4-3), Ridderwall spelar som i trans och stoppar 49 skott. Vi har allt i egna händer, Philip Holm ger oss hopp med ett tidigt ledningsmål för att sedan se Erik Gustafsson göra 2 mål i egen kasse inom loppet av tre minuter i den andra perioden. Örebro spelar på sin ledning och ridån går ner till slut.
IKO tar en tung seger mot Bobcats (4-3), Ridderwall spelar som i trans och stoppar 49 skott. Vi har allt i egna händer, Philip Holm ger oss hopp med ett tidigt ledningsmål för att sedan se Erik Gustafsson göra 2 mål i egen kasse inom loppet av tre minuter i den andra perioden. Örebro spelar på sin ledning och ridån går ner till slut.
Det är ju faktiskt möjligt att detta blir sista matchen på Hovet för framförallt flera av de rutinerade lirarna.
Spelare som jag inte tror vi kommer få se i DIF´s tröja efter den här säsongen:
* Linkan (är väl konstaterad?)
* Otto (motivation)
* Tim (motivation)
Spelare som kontraktsmässigt ligger risigt till:
* Fimpen
* Ölve
* Honken
* Timmy
Man får säga vad man vill men jag kommer på ett eller annat sätt sakna samtliga.
Spelare som jag inte tror vi kommer få se i DIF´s tröja efter den här säsongen:
* Linkan (är väl konstaterad?)
* Otto (motivation)
* Tim (motivation)
Spelare som kontraktsmässigt ligger risigt till:
* Fimpen
* Ölve
* Honken
* Timmy
Man får säga vad man vill men jag kommer på ett eller annat sätt sakna samtliga.
Staten skrev:Såattehhh.. Ridderwall, du har alltid varit en favorit för mig och jag önskar att Djurgårn signar dig nästa säsong.

Det är personer som du Staten, som gör att "Riddarn" kan ta ii det där lilla extra på gymmet! Visst ser han stark ut? Så det här borde ju gå vägen?
Personligen skulle jag föredra att DIF signade åt sig "Tellan", men, men smaken är som ..
-
Man hade ställt in sej på att säsongen skulle vara slut och så nu kommer detta.
Jag vet inte om jag vågar hoppas för då blir det så förbannat jobbigt ifall det inte går vägen.
Jag vet inte om jag vågar hoppas för då blir det så förbannat jobbigt ifall det inte går vägen.
Oskarshamn och BIK kan vi inte göra ett skvatt åt men det är inte därför man bör söka sig till Hovet på onsdag. Eller det kanske är precis därför. OM det tar slut i morgon så är det just på grund av att det tar slut som gör matchen så otroligt viktig.Tobbe_Gotland skrev:Man hade ställt in sej på att säsongen skulle vara slut och så nu kommer detta.
Se det som att det är sista natten med gänget. Den uppsättningen vi har i morgon innehåller ju ett par legendarer som vi kanske aldrig mer få se i DIFs färger.
Om spelare som Linkan, Otto, Fimpen mfl gör sin sista match för DIF. Hur vill vi att de minns Hovet?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Sitter på jobbet just nu och kan inte göra mycket annat än att tänka på morgondagens match.
Oavsett vad som händer imorgon så ska vi gå därifrån och veta att vi har gjort absolut allt som krävs för att vi skulle till kvalserien.
Går vi vidare till kvalserien så kommer morgondagen bli helt otrolig på många sätt. Det kommer vara en Djurgårdsfamilj som kommer in starkare än något annat jävla lag någonsin varit till en kvalserie.
Men...
Om det inte blir en kvalserie så är det med stor sannolikhet vi för sista gången ser Kristoffer Ottosson, Fredrik Bremberg, Tim Eriksson, Christian Eklund och eventuellt Jimmie Ölvestad på Hovets is. Lyssna på dem namnen. De är alla otroligt Djurgårdslegendarer. Jag älskar dem alla på sitt eget sätt, och jag vill att de ska minnas Hovet när vi är på vårt bästa humör. Hittar ni inte motivation nog att gå imorgon så gå dit för att spendera en sista hockeykväll denna säsong på Hovet med Djurgårdsfamiljen. Det är en förening som idag fyller 122 ( Grattis!) och imorgon går vi dit för att hylla denna förening, för visst fan är det något speciellt med oss ändå? Vi älskar den så mycket, trots att det går så fruktansvärt dåligt, och även ni negativa jävlar här inne, ni älskar Djurgården också, det vet jag. Det är just därför det engagerar er så jävla mycket!
Om alla går dit med inställningen att det här kommer gå åt helvete, och att vi bara är där för att, för sista gången i år, göra det jävligt jobbigt för Örebro och hylla de spelarna som får äran att spela i Djurgårdströjan, och om ni inte känner för att hylla dem, så hylla Djurgårdens IF!
KÖP ERA BILJETTER OCH SLUT UPP! ALLA TILL KLACKEN!
" Tio man gick och såg, gick och såg på Djurgårn..."
Oavsett vad som händer imorgon så ska vi gå därifrån och veta att vi har gjort absolut allt som krävs för att vi skulle till kvalserien.
Går vi vidare till kvalserien så kommer morgondagen bli helt otrolig på många sätt. Det kommer vara en Djurgårdsfamilj som kommer in starkare än något annat jävla lag någonsin varit till en kvalserie.
Men...
Om det inte blir en kvalserie så är det med stor sannolikhet vi för sista gången ser Kristoffer Ottosson, Fredrik Bremberg, Tim Eriksson, Christian Eklund och eventuellt Jimmie Ölvestad på Hovets is. Lyssna på dem namnen. De är alla otroligt Djurgårdslegendarer. Jag älskar dem alla på sitt eget sätt, och jag vill att de ska minnas Hovet när vi är på vårt bästa humör. Hittar ni inte motivation nog att gå imorgon så gå dit för att spendera en sista hockeykväll denna säsong på Hovet med Djurgårdsfamiljen. Det är en förening som idag fyller 122 ( Grattis!) och imorgon går vi dit för att hylla denna förening, för visst fan är det något speciellt med oss ändå? Vi älskar den så mycket, trots att det går så fruktansvärt dåligt, och även ni negativa jävlar här inne, ni älskar Djurgården också, det vet jag. Det är just därför det engagerar er så jävla mycket!
Om alla går dit med inställningen att det här kommer gå åt helvete, och att vi bara är där för att, för sista gången i år, göra det jävligt jobbigt för Örebro och hylla de spelarna som får äran att spela i Djurgårdströjan, och om ni inte känner för att hylla dem, så hylla Djurgårdens IF!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Stort medhåll!20002001 skrev:Sitter på jobbet just nu och kan inte göra mycket annat än att tänka på morgondagens match.
Men...
Odds:
BIK-IKO 1.22 3.30 7.40
DIF-ÖHK 1.63 2.85 3.45
Det är såna här matcher man inte vill missa. DIF (iko) vi ger aldrig upp.
Korr: IKO
BIK-IKO 1.22 3.30 7.40
DIF-ÖHK 1.63 2.85 3.45
Det är såna här matcher man inte vill missa. DIF (iko) vi ger aldrig upp.
Korr: IKO
Senast redigerad av sthlm19 den 2013-03-12 13:04:03, redigerad totalt 1 gånger.
Förlåt men jag bara måste. IK Oskarshamn (IKO).sthlm19 skrev:Odds:
BIK-OIK 1.22 3.30 7.40
DIF-ÖHK 1.63 2.85 3.45
Det är såna här matcher man inte vill missa. DIF (oik) vi ger aldrig upp.
- Christopher J
Kanske sista matchen för säsongen. Här kommer mitt lag. Om alla är med.
Målvakter
Chet Pickard
(Adam Reideborn)
Förstafemman
Pontus Åberg - Kristofer Ottosson -Marcus Sörensen
Elias Granath - Timmy Pettersson
Andrafemman
Fredrik Bremberg -Dustin Johner - Petr Kalus
David Lidström - Philip Holm
Tredjefemman
Jimmie Ölvestad -Michael Holmqvist -Alexander Wennberg
Linus Arnesson - Erik Gustavsson
Fjärdefemman
Mattias Guter-Christian Eklund-Tim Eriksson
Extra
Ljung
H.Eriksson
Målvakter
Chet Pickard
(Adam Reideborn)
Förstafemman
Pontus Åberg - Kristofer Ottosson -Marcus Sörensen
Elias Granath - Timmy Pettersson
Andrafemman
Fredrik Bremberg -Dustin Johner - Petr Kalus
David Lidström - Philip Holm
Tredjefemman
Jimmie Ölvestad -Michael Holmqvist -Alexander Wennberg
Linus Arnesson - Erik Gustavsson
Fjärdefemman
Mattias Guter-Christian Eklund-Tim Eriksson
Extra
Ljung
H.Eriksson
Tack, så heter dom ja.crike skrev:Förlåt men jag bara måste. IK Oskarshamn (IKO).sthlm19 skrev:Odds:
BIK-OIK 1.22 3.30 7.40
DIF-ÖHK 1.63 2.85 3.45
Det är såna här matcher man inte vill missa. DIF (oik) vi ger aldrig upp.
- minalman
Sv: Djurgårdens IF - Örebro HK 13/3 2013
Två olika scenarion i morgon.
1) Allt ordnar sig och vi får anledning att hylla laget
2) Säsongen tar slut men vi måste ge oss själva och laget en värdig avslutning så att det blir lättare att motiveras inför nästa säsong.
Inga som helst buanden eller visslingar alltså. Vi står upp för vårt lag i med- som motgång!
De som vill kritisera laget kan stanna hemma.
1) Allt ordnar sig och vi får anledning att hylla laget
2) Säsongen tar slut men vi måste ge oss själva och laget en värdig avslutning så att det blir lättare att motiveras inför nästa säsong.
Inga som helst buanden eller visslingar alltså. Vi står upp för vårt lag i med- som motgång!
De som vill kritisera laget kan stanna hemma.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)