IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013
Varför sitter man här och hoppas?
Någon som tittar på Örebro matchen? Lägg märke till hur Örebro sjunger varenda gnaget ramsa som finns med lite utbytta ord hahah
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013
Ha ha ha, spelarna insåg att Karlskoga hade kvitterat, så då kände man sig tvungna att släppa in ett. Jag menar, det är ju jobbigt att behöva spela och träna några veckor till. Skönare att dra utomlands.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Challen skrev:Någon som tittar på Örebro matchen? Lägg märke till hur Örebro sjunger varenda gnaget ramsa som finns med lite utbytta ord hahah
Ja, det är jämnt som satan. Bofors krigar på men vi får tacka ismaskinsföraren där att Örebro inte gjorde 2-1.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har verkligen inget tålamod för juniorer, sopa..
Bänka honom!
Bänka honom!
Spela fult
- minalman
- Säsongskort: Ja
Jag vet redan att örebro vinner på straffar men vi torskar i småland.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- kurre thulin
Istället för att spela pucken vidare till vår andre back, väntade han in motståndaren och blev av med pucken som vanligt...Praetori skrev:Nej det vågar jag inte påstå. Det var en Oskarshamnsback som gled upp och med Jimmie precis in från utvisning så missade man att räkna in.Challen skrev:Va det EGs fel igen?
Hockeygudarna ger oss alla möjligheter. Karlskogas 1-1-mål är en konstig studs i sargen som ger BIK ett gratisläge.
Jäklar vad både Örebro och Karlskoga är flera dimensioner före oss när det kommer till puckhantering och spelskicklighet. Oskarshamn också för den delen om vi ska vara ärliga. Vår uppspelsfas och spel i egen zon är en jäkla parodi på hockey.
Vem? Målet var knappast EGs fel. Han har lirat ok. Hela laget har spelat dassigt men både Otto, Jimmie och Tim ser vilsna ut.diftobbe89 skrev:Har verkligen inget tålamod för juniorer, sopa..
Bänka honom!
Holms mål var dock en riktig delikatess.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ja, det är verkligen deras fel.Mäklaren skrev:Att vara lika korkad som Simon Mitman när man kommer upp i A-laget verkar vara DIF-juniorernas största mål.
Det som givetvis fullständigt sänkt oss är ju Challe och hans idiotvärvningar som Timmy, Linkan och Granath. Knappast en spelare som Erik Gustafsson, som även fast han varit usel genom playoff har varit en av våra bättre spelare hela säsongen.
Expert.
- DIFference
Om Örebro tar 2 p ikväll och vi vinner så har vi sjukt nog allt i egna händer. Då kommer vi etta om vi "krossar" Örebro i sista...
För aldrig att Oskarshamn vinner hemma mot BIK. De lägger sig nog om det gör att DIF missar kvalserien...
För aldrig att Oskarshamn vinner hemma mot BIK. De lägger sig nog om det gör att DIF missar kvalserien...
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Ja men vi kommer inte att ta chansen.pulverapa skrev:Hockeygudarna ger oss alla möjligheter. Karlskogas 1-1-mål är en konstig studs i sargen som ger BIK ett gratisläge.
Vårt horribla lag har inte kraft nog.
Stör mig för övrigt något enormt att Wennberg är med på träningarna men tydligen inte kan spela dessa matcher. Typiskt DIF.
Det jag inser nu är att vi verkligen förlorar matcher på grund av indiviuellt efterblivna spelarinsatser.
Säga vad man vill om lagbygget men fick jag plocka bort en eller två spelare från start och ersätta dem med den här:

Så skulle vi ha klarat detta mycket bättre.
När vi har killar som FAN SUMPAR mål på mål i egen kasse på grund av skitdåligt agerande, då är det fan på grund av dessa spelare vi hamnar i skiten. PunGt. [sic!]
Säga vad man vill om lagbygget men fick jag plocka bort en eller två spelare från start och ersätta dem med den här:

Så skulle vi ha klarat detta mycket bättre.
När vi har killar som FAN SUMPAR mål på mål i egen kasse på grund av skitdåligt agerande, då är det fan på grund av dessa spelare vi hamnar i skiten. PunGt. [sic!]
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag tänker på Lindbergs utvisning.SirDIFalot skrev:Ja, det är verkligen deras fel.Mäklaren skrev:Att vara lika korkad som Simon Mitman när man kommer upp i A-laget verkar vara DIF-juniorernas största mål.
Det som givetvis fullständigt sänkt oss är ju Challe och hans idiotvärvningar som Timmy, Linkan och Granath. Knappast en spelare som Erik Gustafsson, som även fast han varit usel genom playoff har varit en av våra bättre spelare hela säsongen.