Nu kör vi - Vi ska tillbaka !

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Axel_K
Säsongskort: Ja

Re: Nu kör vi - Vi ska tillbaka !

Inlägg av Axel_K »

elklingo skrev:
Staten skrev:Örebro är ett mycket skickligare lag än Karlskoga, lägg därtill att de kan har möjlighet att säkra sin plats i kvalserien idag. Aldrig att Karlskoga kan matcha dem idag. Tyvärr, men det är stenkört. Till skillnad från Djurgården tar Örebro sina chanser.

Dessutom tror inte jag vi klarar av Oskarshamn idag ändå om jag ska vara ärlig. Oskarshamn är också ett spelskickligare och mer passningssäkert lag än Djurgårn. De kommer nog spela ut oss rätt bra på hemmaplan.
Karlskoga saknar inte mindre än 6st spelare inför matchen ikväll. Man är dum i huvudet om man tror på Karlskoga ikväll.
Man är dum i huvudet om man tror på DIF också, ärligt talat. Men hoppet lever fortfarande, tyvärr. Hoppet lever fastän jag givit upp, hur går det till? Jag vet att det är kört, vi kommer sabba det mot Örebro ifall vi skulle ha chansen då. Ändå så hoppas jag att det går vägen. Karlskoga kommer att kötta till sig en poäng känns det som, de spelar för laget. Varför kan inte vi göra samma sak? Fimpen är tillbaka ikväll, är han den som får igång laget igen?
Fimpen - Johner - Kalus
Holm - Granath
Kan vi spela med detta tro? Tre forwards som kämpar som in i helvete, två backar som inte skjuter mot eget mål.
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av gaspo »

6spelare borta i 3:e perioden sist. Ändå hade vi inte en suck mot Karlskoga. Pinsamt,värdelöst etc etc.
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Axel_K skrev:
elklingo skrev:
Staten skrev:Örebro är ett mycket skickligare lag än Karlskoga, lägg därtill att de kan har möjlighet att säkra sin plats i kvalserien idag. Aldrig att Karlskoga kan matcha dem idag. Tyvärr, men det är stenkört. Till skillnad från Djurgården tar Örebro sina chanser.

Dessutom tror inte jag vi klarar av Oskarshamn idag ändå om jag ska vara ärlig. Oskarshamn är också ett spelskickligare och mer passningssäkert lag än Djurgårn. De kommer nog spela ut oss rätt bra på hemmaplan.
Karlskoga saknar inte mindre än 6st spelare inför matchen ikväll. Man är dum i huvudet om man tror på Karlskoga ikväll.
Man är dum i huvudet om man tror på DIF också, ärligt talat. Men hoppet lever fortfarande, tyvärr. Hoppet lever fastän jag givit upp, hur går det till? Jag vet att det är kört, vi kommer sabba det mot Örebro ifall vi skulle ha chansen då. Ändå så hoppas jag att det går vägen. Karlskoga kommer att kötta till sig en poäng känns det som, de spelar för laget. Varför kan inte vi göra samma sak? Fimpen är tillbaka ikväll, är han den som får igång laget igen?
Fimpen - Johner - Kalus
Holm - Granath
Kan vi spela med detta tro? Tre forwards som kämpar som in i helvete, två backar som inte skjuter mot eget mål.
Därför våra spelare saknar allt vad motivation och jävlaranamma heter. Patetiskt.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Isabo skrev:
20002001 skrev:Dags att bege sig mot Oskarhamn då. Kör en spontare och sätter mig i bilen nu!

Hoppet är det sista som överger mig.
KÄMPA!
En helt galen grej, i nuläget. På ett bra sätt alltså. "A hero, just for one day..."
Känner mig rätt galen faktiskt. Har just tankat bilen, och käkat lite; ungefär två timmar kvar nu!

Kan ni neggo-jävlar i den här tråden vara lite tysta? Hoppet är det absolut sista som överger mig och ni kan ge er fan på att jag inte kommer ha gett upp detta förens slutsignalen går ikväll. Jag lever för det här, jag har gått igenom mycket tufft i livet och DIF har tagit mig igenom all den skit. Utan DIF tappar jag min identitet, och det är DIF som har gjort mig till den jag är.

De spelarna som representerar DIF har ingen aning om hur jävla lyckliga de borde vara. Jag kan inte ens drömma om att spela i DIF, och skulle jag få chansen skulle jag aldrig vika ner mig. Jag skulle aldrig, någonsin acceptera en förlust. Det finns inte på kartan.

Djurgårdens IF är en makalös förening på många sätt, och det är få förunnat att få vara en del av Djurgårdsfamiljen och jag är så jävla stolt över att få vara det.

Det är därför jag åker dessa 334 km till Oskarshamn idag. Jag ger aldrig upp, och jag vet att många är med mig idag.

Ingen tror på DIF längre, och jag lever med drömmen att det är nu vi vaknar från de döda och bara tar vara på underdog statusen och bara KÖR.

Ber om ursäkt för detta, var tvungen att skriva av mig.

NU JÄVLAR KÖR VI! Säsongen tar inte slut idag, det finns inte.

Djurgårdens IF-VI GER ALDRIG UPP!

" Jag har alltid drömt om att spela i blårandigt, att spela som i våra drömmar"
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Isabo

Inlägg av Isabo »

Du har rätt, it ain't over until the fat inbreed leksing sings...

För min del handlar det mest om att jag inte orkar hopaps på mirakel denna gången. Jag vill väldigt gärna ha fel varje gång jag säger att det är kört.

Senast mot MIF så sa jag för mig själv varje gång MIF gjorde mål att "nu är det kört", men sen kom vi ikapp och jag sa "men det är försent". Men det var inte försent. Samma med Örebro-matchen. Redan då gav man nästan upp innan kvitteringen.

Tyvärr tror jag att vi gnällbengts får rätt, m,en jag vill gärna att vi har fel. :)

Håll Djurgårdsfanan högt nere i Småland.
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Nu kör vi - Vi ska tillbaka !

Inlägg av minalman »

Alla är vi väl överens om att den här säsongen inte blev som vi trodde, utan bara en förlängning av förra årets kvalfyllda kvalserie. 52 måstematcher resulterade i ett mentalt svagt playofflag. Nu kör vi - Vi ska tillbaka. Jag är helt inställd på en säsong till i HA. Och jag vet nu att vad vi ser i september och oktober kommer ha betydelse för utgången av säsongen. Vi föll tidigt i år. När Zabel tog över var det redan kört. I höst återkommer vi med nytt mod. Gärna mental coachning i sommar. Och trupoen måste vara klar före midsommar. Vill inte vara med om att vi måste börja starta insamlingar igen. Säga vad man vill, men när vi väl fick ihop lagkänslan hade formen flugit iväg.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori

Inlägg av Praetori »

Isabo skrev:Du har rätt, it ain't over until the fat inbreed leksing sings...
Du glömde att tillägga. "...and the sidewalk has been sold"
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Reserapport:

Framme i ett rätt kallt och fult Oskarshamn! Har varit en lång resa ner, och positiv som jag är tror jag att hemresan blir bättre då vi vunnit och chansen fortfarande finns.

Nu ska jag försöka hitta någon bar någonstans, ta någon bärs, sen bege mig mot arenan.

---

Kylskåp kylskåp, tegelsten tegelsten!
Praetori

Inlägg av Praetori »

20002001 skrev:Reserapport:

Framme i ett rätt kallt och fult Oskarshamn! Har varit en lång resa ner, och positiv som jag är tror jag att hemresan blir bättre då vi vunnit och chansen fortfarande finns.

Nu ska jag försöka hitta någon bar någonstans, ta någon bärs, sen bege mig mot arenan.

---

Kylskåp kylskåp, tegelsten tegelsten!
Kung! Rapportera gärna om stämningen nere i hallen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Rix

Inlägg av Rix »

Örebro vinner idag, deras lag kryllar av matchvinnare och till skillnad från oss har dem spelat bättre ju längre playoff har vunnit. Lägg därtill deras galna form och det faktum att BIK har 6 betydelsefulla spelare borta.

Visst fan önskar man inget mer än att DIF tar sig till KS och vidare upp, men jag har otroligt svårt att se det hända. DIF missade chansen i lördags.
storpotäten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av storpotäten »

För att avsluta denna säsong på äkta DIF-maner kommer följande hända:

Karlskoga och DIF vinner ikväll och Karlskoga får ytterligare någon nyckelspelare skadad.
Karlskoga torskar mot Oskarshamn på onsdag vilket plötsligt ger DIF chansen...
DIF blir återigen byxis i en avgörande match mot Örebro och torskar hemma på hovet.

Hoppas jag har fel angående DIF sista match men det vore så typiskt för denna säsong.
100 % i varje situation!
Isabo

Inlägg av Isabo »

Rix skrev:Örebro vinner idag, deras lag kryllar av matchvinnare och till skillnad från oss har dem spelat bättre ju längre playoff har vunnit. Lägg därtill deras galna form och det faktum att BIK har 6 betydelsefulla spelare borta.

Visst fan önskar man inget mer än att DIF tar sig till KS och vidare upp, men jag har otroligt svårt att se det hända. DIF missade chansen i lördags.
Ja så som resultaten ser ut nu så hade en seger i nåt av mötena med BIK gett oss ett gyllene läge med serieledning inför sista. Vilket bara hade ökat chansen/risken för att vi skulle åkt på plumpen...
Användarvisningsbild
Caeruleus_Sancti

Nu kör vi - Vi ska tillbaka !

Inlägg av Caeruleus_Sancti »

Bra jinxat idag i örebromatchen, blir ju en ångestladdad sista omgång, trodde aldrig jag skulle behöva uppleva det igen efter förra säsongens omgång..

Skickat med iPad via Tapatalk.
Bild
Djurgårdsbonde? Res med Järnkaminerna - Sektion Syd!
Brandman och sjv.instruktör, och djurgårn tills jag dör.
DIFGrafik.se - ditt vattenhål för Djurgårdsgrafik.
20002001

Inlägg av 20002001 »

SÅJA! SÅJA! SÅJA! SÅJA!

Så jävla overkligt att vi fortfarande lever.

Ska just sätta mig i bilen och bege mig tillbaka mot Stockholm. Enligt mina beräkningar är jag hemma mellan 02.30-03.00 och ska upp och jobba runt 06.30 imorgon. Reserapport kommer då!

KÖP biljetter tills på Onsdag för i helvete! Vi ska ge Örebro en match! Det är inte över
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

HOVET
SKA
KOKA

Allt jag har att säga!

8094 MINST!