Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av android »

Oaklund skrev:När våra unga spelare väljer vart dom ska spela nästa år måste väl tryggheten med att vara kvar i Stockholm väga tungt. Här finns deras familj, vänner och flickvän m.m.

Fast utvecklingspotential och pengar väger tungt det med.

Att få behålla Wennberg, Åberg, Arnesson och Holm känns viktigt. Om Gustafsson stannar skulle jag vara glad för det också.

När vi är inne på dom unga spelarna, har vi några i vår juniorverksamhet som är redo för a-laget nästa år?
Lindberg är redo. Sen finns det ett par som går framåt med rätt bra fart skulle kunna bli aktuella.
Född till sportchef.
Rix

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av Rix »

android skrev:
Oaklund skrev:När våra unga spelare väljer vart dom ska spela nästa år måste väl tryggheten med att vara kvar i Stockholm väga tungt. Här finns deras familj, vänner och flickvän m.m.

Fast utvecklingspotential och pengar väger tungt det med.

Att få behålla Wennberg, Åberg, Arnesson och Holm känns viktigt. Om Gustafsson stannar skulle jag vara glad för det också.

När vi är inne på dom unga spelarna, har vi några i vår juniorverksamhet som är redo för a-laget nästa år?
Lindberg är redo. Sen finns det ett par som går framåt med rätt bra fart skulle kunna bli aktuella.
Är Alexander Falk redo för en roll i A laget nästa säsong? Har ju pendlat lite in och ut men jag tycker han gjort det bra, du som har bra koll på juniorerna. Sen tänkte jag samma fråga fast med Bohman, tänker dem både i kanske ett tredje backpar eller som extra, är dem redo?
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Är jag den enda här inne som inte tycker att Alexander Falk är mycket att hänga i granen? Mycket kan hända innan nästa säsong börjar, men han borde egentligen inte ha en större roll än 7:e back. I BÄSTA fall alltså.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Är jag den enda här inne som inte tycker att Alexander Falk är mycket att hänga i granen? Mycket kan hända innan nästa säsong börjar, men han borde egentligen inte ha en större roll än 7:e back. I BÄSTA fall alltså.
Jag tycker knappt han fått visa upp sig ett smack. Så förstår inte varför många är så höga på honom.

Men jag antar att det är som med många av våra andra yngre backar. Perfekta att ha till att sköta en mindre roll. Men så fort etablerad värvning floppar och de måste ta mer ansvar och mer istid så kommer man märka bristerna. Precis som med Claesson.
Expert.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

SirDIFalot skrev:
Metal Machine skrev:Är jag den enda här inne som inte tycker att Alexander Falk är mycket att hänga i granen? Mycket kan hända innan nästa säsong börjar, men han borde egentligen inte ha en större roll än 7:e back. I BÄSTA fall alltså.
Jag tycker knappt han fått visa upp sig ett smack. Så förstår inte varför många är så höga på honom.

Men jag antar att det är som med många av våra andra yngre backar. Perfekta att ha till att sköta en mindre roll. Men så fort etablerad värvning floppar och de måste ta mer ansvar och mer istid så kommer man märka bristerna. Precis som med Claesson.
Ptja, det var ju Falk som blev totalt bortgjord av Berglund... Dessutom tycker jag att han känns lite smådarrig i största allmänhet. Gör små misstag mest hela tiden. Min uppfattning är att han har en bra bit kvar innan han kan spela på den här nivån.
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Jag pratade med Blomstrand på krogen i helgen och frågade varför han stack från DIF och undrade om det varit något tjafs mellan honom och Challe. Han sa att det absolut inte varit tjafs dom två emellan och att han drog för mer speltid. Han är urdjurgårdare och kan nog mycket väl tänka sig komma tillbaka.
Rix

Inlägg av Rix »

SirDIFalot skrev:

Nej jag håller med, men vi måste våga ge yngre backar chansen. Dock som du säger så har våra yngre backar haft det otroligt tufft dem två senaste säsongerna.

Claesson fick lida för att Tjärnqvist, Holmqvist, Kyle och Dumdum inte kom i nivå.
Lika som Erik G har fått tagit enormt mycket kritik fast egentligen har Timmy Pettersson, Elias Granath, Lidström spelat bra mycket sämre sett till förutsättningarna.

Ett lag måste få upp juniorer både på forward och backsidan. Men på backsidan framför allt så är det viktigt att dem äldre backarna drar det stora lasset, annars ramlar dem yngre ihop som korthus.

Kolla säsongen när vi gick till final. Rangnarsson och Holmqvist var lysande båda två, Kyle och Timmy gjorde det bra, vilket gjorde att Oscar Eklund inte behövde ta samma ansvar och istället fick spela sitt spel och fortsätta utvecklas.
Nu tycker jag personligen att Oscar Eklund är bättre än både Erik G och Claesson, men man ska inte glömma vilket jävla jobb våra "top 4" backar gjorde under silveråret.

Om vi vill att yngre backar ska utvecklas och ta steg framåt då ska dem få mindre roller, roller där deras misstag inte blir matchavgörande. De ska inte behöva känna att hela backsidan står och faller med deras insats, då är det kört redan från början.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Rix skrev:
SirDIFalot skrev:

Nej jag håller med, men vi måste våga ge yngre backar chansen. Dock som du säger så har våra yngre backar haft det otroligt tufft dem två senaste säsongerna.

Claesson fick lida för att Tjärnqvist, Holmqvist, Kyle och Dumdum inte kom i nivå.
Lika som Erik G har fått tagit enormt mycket kritik fast egentligen har Timmy Pettersson, Elias Granath, Lidström spelat bra mycket sämre sett till förutsättningarna.

Ett lag måste få upp juniorer både på forward och backsidan. Men på backsidan framför allt så är det viktigt att dem äldre backarna drar det stora lasset, annars ramlar dem yngre ihop som korthus.

Kolla säsongen när vi gick till final. Rangnarsson och Holmqvist var lysande båda två, Kyle och Timmy gjorde det bra, vilket gjorde att Oscar Eklund inte behövde ta samma ansvar och istället fick spela sitt spel och fortsätta utvecklas.
Nu tycker jag personligen att Oscar Eklund är bättre än både Erik G och Claesson, men man ska inte glömma vilket jävla jobb våra "top 4" backar gjorde under silveråret.

Om vi vill att yngre backar ska utvecklas och ta steg framåt då ska dem få mindre roller, roller där deras misstag inte blir matchavgörande. De ska inte behöva känna att hela backsidan står och faller med deras insats, då är det kört redan från början.
Ja, det börjar kännas som att det här är nyckeln. Nu får det fan vara slut på underpresterande top 4-backar. Nu är det dags att vi prickar rätt där - då tror jag det kan bli proppen ur och vi gör en lika bra grundserie nästa år som Leksand gjorde det här året.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Låt mig gissa vad som händer nästa år. Linus Arnesson blir årets hackkyckling efter att våra 3-4 backvärvningar har vikit ner sig och Linus som såg lovande ut 12/13 säsongen får för mycket ansvar och istid. Något han inte kommer klara av över en hel säsong.

Precis som med Fredrik Claesson 11/12 och Erik Gustafsson 12/13.
Expert.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Snackade med en agent i dag. Enligt honom kan vi glömma Wennberg. Han kan välja vilken ES-klubb han vill.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

jensa öhling skrev:Snackade med en agent i dag. Enligt honom kan vi glömma Wennberg. Han kan välja vilken ES-klubb han vill.
Tråkigt men förståeligt.

Uttalad roll som 1:a center är väl det enda sättet vi skulle kunna få behålla honom på. Eller ens ha en chans menar jag.

Edit: Ställer in låga förhoppningar på att få behålla honom i alla fall.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Inte Wennberg, snälla!
Avskaffa tre mot tre.
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kaminor »

Mattias_87 skrev:Inte Wennberg, snälla!
Åh, kan han inte gå direkt till AHL istället.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

kaminor skrev:
Mattias_87 skrev:Inte Wennberg, snälla!
Åh, kan han inte gå direkt till AHL istället.
Han får inte spela i AHL nästa år.
Expert.
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

skulle du lämna din fru sjuk i cancer, nej
lämnar du ditt lag för att tjäna några ronor mer, tydligen
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Låst