IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013
Aldrig varit så totalt ointresserad av en Djurgårdsmatch tror jag (eller jo, förra året när vi var avhängda i KS men då kändes det mest som det skulle bli en befrielse att gå till Hovet och se våra anti-hjältar en sista gång).
Nu är det bara, jaha? Vi alla vet innerst inne att detta inte ens har en chans att gå vår väg... finns inte på kartan att vi skulle ha ett sådant flyt att vi skulle kunna krångla oss vidare. Dessutom har vi verkligen inte gjort oss förtjänta av det.
Nu är det bara, jaha? Vi alla vet innerst inne att detta inte ens har en chans att gå vår väg... finns inte på kartan att vi skulle ha ett sådant flyt att vi skulle kunna krångla oss vidare. Dessutom har vi verkligen inte gjort oss förtjänta av det.
Men vad har jag missat? Varför måste Örebro-BIK gå till förlängning idag för att vi ska ha en chans?
Vi har 6p kvar att spela om, vinner vi båda får vi 14.
Vinner BIK över Örebro idag har dom 13.
Sen slår vi Örebro på onsdag så dom stannar på 12 och IKO slår BIK.
Stämmer inte detta? Varför räknar folk målskillnader?
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
För att sannolikheten är större att Örebro tar två poäng och Karlskoga vinner mot Oskarshamn med tiosiffrigt än att Oskarshamn vinner och att Karlskoga vinner över Örebro. Men det är två möjliga scenarion, sen kan ju Karlskoga ta två poäng och två poäng mot Oskarshamn. Då har de 14, vi har 14 om vi vinner våra matcher. Örebro stannar på 13. Ju mer man spekulerar desto mer hopp får man.Zephyrox skrev:Men vad har jag missat? Varför måste Örebro-BIK gå till förlängning idag för att vi ska ha en chans?
Det är kört redan tyvärr, vårt lag kommer skita på sig på onsdag ifall vi vinner idag och Örebro max tar 2 poäng.
-
Ja, för ett avsågat IKO lär ju vara jättemotiverade att slå ett toktaggat BIK, med chansen att gå till KS vid seger. Joråsatte...Zephyrox skrev:Men vad har jag missat? Varför måste Örebro-BIK gå till förlängning idag för att vi ska ha en chans?
Jaha ni har sannolikhet med i beräkningenAxel_K skrev:För att sannolikheten är större att Örebro tar två poäng och Karlskoga vinner mot Oskarshamn med tiosiffrigt än att Oskarshamn vinner och att Karlskoga vinner över Örebro. Men det är två möjliga scenarion, sen kan ju Karlskoga ta två poäng och två poäng mot Oskarshamn. Då har de 14, vi har 14 om vi vinner våra matcher. Örebro stannar på 13. Ju mer man spekulerar desto mer hopp får man.Zephyrox skrev:Men vad har jag missat? Varför måste Örebro-BIK gå till förlängning idag för att vi ska ha en chans?
Det är kört redan tyvärr, vårt lag kommer skita på sig på onsdag ifall vi vinner idag och Örebro max tar 2 poäng.

Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Går det till förlängning ikväll och IKO vinner (2p) så har vi det i teorin i egna händer sista omgången (om inte BIK kör över Oskarshamn med typ 9 mål). Vinner Örebro ikväll är det kört, vinner BIK ikväll så ligger enda hoppet på att Oskarshamn klarar av att slå BIK. Vi måste hur som helst vinna båda matcherna, gärna med en fet målskillnad på totalt 5+.Zephyrox skrev:Men vad har jag missat? Varför måste Örebro-BIK gå till förlängning idag för att vi ska ha en chans?
Även om resultatet utfaller till vår fördel ikväll så måste laget ösa in mål för att slå IKO på målskillnad.
Senast redigerad av Praetori den 2013-03-11 13:34:57, redigerad totalt 2 gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Fortfarande... Helt säker på att ÖHK och BIK spelar oavgjort i dag, men DIF kommer att sabba sina chanser genom att ta max 2p.
Förresten...Disciplinnämnden gör det igen!
Avstängning 2+1 för Fimpen och 3+2 Viklund för slagsmålet i första Bofors-matchen.
Ska man skratta eller gråta?
Avstängning 2+1 för Fimpen och 3+2 Viklund för slagsmålet i första Bofors-matchen.
Förstår inte alls varför folk är så pessimistiska - självklart går alla resultat vår väg och vi kommer tokladdade till kvalserien där vi sopar banan med samtliga lag och är klara för en ny säsong i Elitserien nästa år, vad är problemet?!
För att laget spelat under all kritik senaste matcherna som gällt så mycket och inte visar några tecken på att bättra sig, och även om de gör det så är det troligtvis försent...
Sv: Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013
Jag avskyr disciplinskräpet. Motiveringen? De får tamefan SLUTA kissa på hockeyn, detta håller inte.Vikas skrev:Förresten...Disciplinnämnden gör det igen!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Re: Sv: Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013
De kan ju lägga ner hela skiten och börja om från början. Jag har noll (0) förtroende för deras kompetens efter Bibic-grejen. Jämför man med andra lindrigare incidenter (att ge sig på domaren är oacceptabelt oavsett, och strupgrepp är snudd på mordförsök) som fått värre straff så är det bara tragikomiskt.Magnutz skrev:Jag avskyr disciplinskräpet. Motiveringen? De får tamefan SLUTA kissa på hockeyn, detta håller inte.Vikas skrev:Förresten...Disciplinnämnden gör det igen!
hade det varit Nisse Ekman innan stroken som gjort samma sak som Bibic hade han blivit avstängd 1 miljon matcher och fått böta 3 mille eller nåt liknande.
IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 11/3 2013
Hur kan vi ha det i egna händer om IKO vinner i OT?Praetori skrev:Går det till förlängning ikväll och IKO vinner (2p) så har vi det i teorin i egna händer sista omgången (om inte BIK kör över Oskarshamn med typ 9 mål). Vinner Örebro ikväll är det kört, vinner BIK ikväll så ligger enda hoppet på att Oskarshamn klarar av att slå BIK. Vi måste hur som helst vinna båda matcherna, gärna med en fet målskillnad på totalt 5+.Zephyrox skrev:Men vad har jag missat? Varför måste Örebro-BIK gå till förlängning idag för att vi ska ha en chans?
Även om resultatet utfaller till vår fördel ikväll så måste laget ösa in mål för att slå IKO på målskillnad.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
EDIT: Nevermind.Rolv skrev:Hur kan vi ha det i egna händer om IKO vinner i OT?Praetori skrev:Går det till förlängning ikväll och IKO vinner (2p) så har vi det i teorin i egna händer sista omgången (om inte BIK kör över Oskarshamn med typ 9 mål). Vinner Örebro ikväll är det kört, vinner BIK ikväll så ligger enda hoppet på att Oskarshamn klarar av att slå BIK. Vi måste hur som helst vinna båda matcherna, gärna med en fet målskillnad på totalt 5+.Zephyrox skrev:Men vad har jag missat? Varför måste Örebro-BIK gå till förlängning idag för att vi ska ha en chans?
Senast redigerad av -daniel- den 2013-03-11 14:47:01, redigerad totalt 1 gånger.
Fet felskrivning.Rolv skrev:Hur kan vi ha det i egna händer om IKO vinner i OT?Praetori skrev:Går det till förlängning ikväll och IKO vinner (2p) så har vi det i teorin i egna händer sista omgången (om inte BIK kör över Oskarshamn med typ 9 mål). Vinner Örebro ikväll är det kört, vinner BIK ikväll så ligger enda hoppet på att Oskarshamn klarar av att slå BIK. Vi måste hur som helst vinna båda matcherna, gärna med en fet målskillnad på totalt 5+.Zephyrox skrev:Men vad har jag missat? Varför måste Örebro-BIK gå till förlängning idag för att vi ska ha en chans?

Vid vinst efter förlängning eller straffar landar då Örebro på 14p med BIK på 11. Vinner vi ikväll ligger vi även vi på 11 men med bättre målskillnad än BIK. Slår vi sedan Örebro i sista så spelar resultatet mellan BIK och Oskarshamn ingen större roll (om de som sagt inte vinner med typ 9 mål).
Förutsättningen är alltså att Örebro vinner efter förlängning ikväll och att DIF öser in mål mot Oskarshamn. Då har vi möjligheten att själva avgöra sista matchen i egen favör.
Vinner däremot Örebro ikväll är det godnatt. BIK kan vinna men då måste de torska mot Oskarshamn för att vi fortfarande skall ha en teorietisk chans.
Senast redigerad av Praetori den 2013-03-11 15:42:16, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.