Känns som det gjorde när man var 15 och ens flickvän, som man var tokförälskad i, precis gjort slut. Man vägrar nästan acceptera att det är sant, känner sig illamående och känner allmänt att livet är slut. Vid detta tillfälle säger ens vänner att man ska hålla sig borta ifrån henne. Man kanske bör hålla sig borta ifrån Djurgården hockey ett tag. Vet ju att jag likväl kommer köpa säsongskort till nästa säsong igen för att förtsätta självspäkelsen och den känslomässiga misshandeln.
OnT. Spelar Djurgården ut och kör över Kärnavfallet imorgon kommer jag nästan känna mig hånad. Vafan, lär Er vinna när det gäller istället! Vinnarna spelar i årets Kvalserie. Resten av lagen är bara jävla turister.
Har svårt att få grepp över det faktum att vi inte ens kunde förmå oss till en fjärdeplats i Allsvenskan. Det är, hur man än försöker lägga en bra "damage control" över faktumet, skandalöst dåligt.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Vore ju humor på riktigt om alla resultat gick vår väg och vi krånglar oss vidare. Inte för att det kommer att hända, men helvete vad kul det skulle va!
Lidingö DIF skrev:Känns som det gjorde när man var 15 och ens flickvän, som man var tokförälskad i, precis gjort slut. Man vägrar nästan acceptera att det är sant, känner sig illamående och känner allmänt att livet är slut. Vid detta tillfälle säger ens vänner att man ska hålla sig borta ifrån henne. Man kanske bör hålla sig borta ifrån Djurgården hockey ett tag. Vet ju att jag likväl kommer köpa säsongskort till nästa säsong igen för att förtsätta självspäkelsen och den känslomässiga misshandeln.
OnT. Spelar Djurgården ut och kör över Kärnavfallet imorgon kommer jag nästan känna mig hånad. Vafan, lär Er vinna när det gäller istället! Vinnarna spelar i årets Kvalserie. Resten av lagen är bara jävla turister.
Har svårt att få grepp över det faktum att vi inte ens kunde förmå oss till en fjärdeplats i Allsvenskan. Det är, hur man än försöker lägga en bra "damage control" över faktumet, skandalöst dåligt.
+1 på allt.
Värsta är som du säger, våra spelare lär väl vinna imorgon, men Örebro vinner också så det spelar ingen roll.
Oskarshamn-DIF slutar 1-4
samtidigt spelar Örebro 3-2 mot BIk efter förlängning.
Alltså tre poäng och 2 mål upp till Örebro.
I sista minuten av tredje mot ÖHK står det 2-0 till DIF. ÖHK ligger då på +6 och DIF på +7 och samma poäng.
Bremberg och EG, som har skött sig hela matchen, börjar plötsligt snurra som bordshockeyspelare i egen zon och lämnar över pucken fint inslagen med en rosett till en Örebro-spelare som kan åka upp och plantera den i lugn och ro till 2-1, vilket ger Örebro förstaplatsen på målskillnad.
De 1243 åskådarna på läktaren går från jubel till total ångest, ännu en gång.
I sista minuten av tredje mot ÖHK står det 2-0 till DIF. ÖHK ligger då på +6 och DIF på +7 och samma poäng.
Bremberg och EG, som har skött sig hela matchen, börjar plötsligt snurra som bordshockeyspelare i egen zon och lämnar över pucken fint inslagen med en rosett till en Örebro-spelare som kan åka upp och plantera den i lugn och ro till 2-1, vilket ger Örebro förstaplatsen på målskillnad.
Haha, det värsta är att det exakt så det kommer vara.
Haha, efter att först ha skrattat gråter jag mig till sömns på den...
Sotarn skrev:Fel tråd men när allt annat är fel med DIF så skiter jag i det, jag undrar vad ni tycker är mest uselt, att vi åkte ur ES i fjoll med den truppen vi hade då eller att vi kom 5 i HA och avsågade efter halva PO med denna dagens trupp?? Jag själv tycker nog fan i fjoll var sämre då vi ändå hade A Holmqvist, D Tjärnqvist och Marcus"fittan Nilson i laget. Men det är hårfint. Vad tycker ni?
Jag tycker att detta årets fiasko är värre. Vi har ett på pappret mycket bättre lag än alla andra lag i serien utom Leksand. Vi är inte ens nära att ta oss till Kvalserien. Det är skandal!
God form är en färskvara. På pappret ? Vad är det som står på pappret egentligen. Hur talar pappret om att det är en bra spelare Vilka egenskaper pratar "pappret om" ? Har pappret med egenskaper som karaktär och offervilja ?
Minst lika viktigt är HUR laget spelar. Vilken strategi vi använder. Har vi varit för svaga i försvarsspelet. Ja det har vi enligt mig. Någon skrev i forumet att vi måste börja bakifrån med defensiven. Håller med. Vi vann 3 sm-guld genom att spela pisstråkig hockey. 1-3-1. Motståndarna gnällde över hur tråkiga vi var.....vilket bara var söt musik i våra öron på den tiden. Jag anser att vi i DIF skall skita totalt i hur det ser ut när vi spelar. I alla fall här i allsvenskan bland bondgängen. Vi har halkat ned i en för oss ovärdig serie där vi ENDAST skall tänka på att vinna. WIN WIN WIN!!! Ta det som ett mantra. Låt oss grisa sönder bondlagen och gör oss till en plåga för dom. Vi skall inte behöva stå för underhållningen ena stnden för att drälla med pucken i den andra och förlora matcher på slarv och skitmål.
Vi börjar bakifrån. En bra målvakt och defensivt skickliga backar. Tillbaka till 1-3-1 systemet med kontringar som vapen.
"DEFENSE wins championships !!!". Så är det.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson
Det intressanta är att Oskarshamn står i 3x degen för seger i dag mot oss.
OM reslutateten går som jag tror, dvs att Örebro kör över Karlskoga kan det vara ett mycket håglöst DIF i två perioder som inte är direkt sugna på att spela hockey alls. Kan vara värt ett chansspel för den sugne till mycket bra odds.
Det sjukaste är dock att seger på Örebro går att hitta till runt 2x degen.
med tanke på Karlskogas alla skador känns det som ett väldigt trevligt spel.
Vill börja med att be alla här på forumet om ursäkt för ett par vassa inlägg jag gjort den sista tiden .
Jag har blivit belönad med fina kommentarer och det med all rätt .
Jag har direkt gått till personliga angrepp och det känns inte bra !
Dock vill jag poängtera i min frustation att jag i ett väldigt tidigt skede alltså redan när dessa tränare tillsattes och Challe klev av påpekade att dessa två har inte tillräckligt med rutin för att föra Djurgården tillbaka till elitserien .
Däremot tyckte jag att laget hade kvaliteer på många punkter , men det kanske man får omvärdera nu när det snart kanske är över?
Jag har sedan sett många träningar och har inte missat många matcher (2) och jag tycker att det syns tydligt att min misstanke inte har varit så fel .
Idag har Djurgården inte något eget spelsystem att falla tillbaka på och det känns inte alls bra efter alla träningar och möten som dom har haft .
Lyssnar man på kommentatorerna så återkommer dom ofta till att Djurgården har inget spelsystem .
Ett halvtaskigt pp-spel och det grundar sig på att man inte har tränat det tilräcklig . Nu på slutet har den 2:a pp-formation gjort 4 mål på två matcher och det är ju positivt ,men dessvärre får dom inte det förtroendet när det väl gäller och det visade sig ju sist också .
Jag tycker att tränarna har stirrat sig blinda på att några av spelarna skulle vara stommen som kunde avgöra matcherna , men i stället har dessa spelare tyvärr slarvat eller tappat formen nu när det kom till oerhört viktiga matcher och har då även ställt till det för laget mer än gjort nytta
Jag minns att en av tränarna sa när dom blev tillsatta att gör man misstag skall det beivras direkt . Tycker inte att det har skett i i så många fall faktiskt .
Jag kan ta ett ex:: man bänkade en av dom nya backarna i 5-6 matcher direkt i början av serien. Detta efter ca :10 matcher på grund av vikande form .Han tog det bra och har idag i mina ögon kanske varit den bästa backen utan att direkt synas allt för mycket .
Jag menar att tränaren har gått för mycket på dom så kalllade lovande spelarna och där har pressen blivit för stor på dom .Det har vi sett tydligt dom sista matcherna i serien och i playoff .
Målvaktspaden tycker jag också att man kanske skulle ha delat lite mer på under serie spelet .
Nu är det ju fortfarande öppet inför kvällens match , men som sagt mycket skall falla på plats för att vi skall bli dom lyckliga !
Göran skrev:Vill börja med att be alla här på forumet om ursäkt för ett par vassa inlägg jag gjort den sista tiden .
Jag har blivit belönad med fina kommentarer och det med all rätt .
Jag har direkt gått till personliga angrepp och det känns inte bra !
Dock vill jag poängtera i min frustation att jag i ett väldigt tidigt skede alltså redan när dessa tränare tillsattes och Challe klev av påpekade att dessa två har inte tillräckligt med rutin för att föra Djurgården tillbaka till elitserien .
Däremot tyckte jag att laget hade kvaliteer på många punkter , men det kanske man får omvärdera nu när det snart kanske är över?
Jag har sedan sett många träningar och har inte missat många matcher (2) och jag tycker att det syns tydligt att min misstanke inte har varit så fel .
Idag har Djurgården inte något eget spelsystem att falla tillbaka på och det känns inte alls bra efter alla träningar och möten som dom har haft .
Lyssnar man på kommentatorerna så återkommer dom ofta till att Djurgården har inget spelsystem .
Ett halvtaskigt pp-spel och det grundar sig på att man inte har tränat det tilräcklig . Nu på slutet har den 2:a pp-formation gjort 4 mål på två matcher och det är ju positivt ,men dessvärre får dom inte det förtroendet när det väl gäller och det visade sig ju sist också .
Jag tycker att tränarna har stirrat sig blinda på att några av spelarna skulle vara stommen som kunde avgöra matcherna , men i stället har dessa spelare tyvärr slarvat eller tappat formen nu när det kom till oerhört viktiga matcher och har då även ställt till det för laget mer än gjort nytta
Jag minns att en av tränarna sa när dom blev tillsatta att gör man misstag skall det beivras direkt . Tycker inte att det har skett i i så många fall faktiskt .
Jag kan ta ett ex:: man bänkade en av dom nya backarna i 5-6 matcher direkt i början av serien. Detta efter ca :10 matcher på grund av vikande form .Han tog det bra och har idag i mina ögon kanske varit den bästa backen utan att direkt synas allt för mycket .
Jag menar att tränaren har gått för mycket på dom så kalllade lovande spelarna och där har pressen blivit för stor på dom .Det har vi sett tydligt dom sista matcherna i serien och i playoff .
Målvaktspaden tycker jag också att man kanske skulle ha delat lite mer på under serie spelet .
Nu är det ju fortfarande öppet inför kvällens match , men som sagt mycket skall falla på plats för att vi skall bli dom lyckliga !
Nåväl det blev dock mycket bättre än när Challe var huvudansvarig sedan har vi dom spelare vi har återigen Challes fel så ska vi köra på "blamegame" spåret så ska Challe hängas ut i första hand
Man är ju helt dum i huvudet. Jag sitter på allvar och tror att örebro kommer ta 2p och vi vinner med klara siffror mot oskarshamn för att sedan slå örebro och gå vidare på målskillnad.
Jaja, hoppet är ju det sista som lämnar människan...
Jag är så jävla arg, frustrerad och besviken över hur man sjabblade bort detta. Är det så förbannat svårt att ge ALLT i alla lägen? Är det ett gäng primadonnor på isen eller? Inser de inte att de har ett jobb som många skulle gå över lik för att få. Få stora summor pengar för att jaga en puck på isen. USCH.