Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Metal Machine

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Metal Machine »

Axel_K skrev:
Daniel942 skrev:Jag känner sån stor revanchlusta inför nästa säsong, jag vill ha ett lag som spelar som BIK. Gör motståndarna galna, få dem ur spel. Det är ett smart spel.
Dock tycker jag att vi kan skippa gnället.

Annars vill jag göra mig av med Ottosson, Ölvestad, Linkan, Tim Eriksson, Hank & Ljungh.
På backsidan kan Timmy, Erik, Lennhammer, Granath och Lidström sticka.

(Flera av spelarna har säkert kontrakt, lös det.)
Hank och Lidström vill jag gärna ha kvar. Helst Jimmie och Otto om de presterar också. Granath har ju spelat upp sig dock. Otto börjar bli gammal, antar att det är därför du inte vill ha honom kvar? För om du ser till denna säsongs prestation och säger att du inte vill ha kvar honom så kommer jag aldrig ta något du skriver seriöst igen. Jimmie verkar inte motiverad, han kämpar inte som han brukar göra verkar det som. Men kan Jimmie och Otto spela på topp hela nästa säsong så vill jag gärna ha kvar dem.
Jag håller inte heller med Daniel. Hank har faktiskt gjort en hel del bra. Precis vad man hade kunnat förvänta sig. Otto skulle jag gärna se ett år till, men Jimmie är jag tyvärr också osäker på. Ljungh går fetbort. Fyfan, vad dålig han är. Ser ingen potential ALLS i den grabben. Lidström bör däremot få vara kvar. Han var stabil sista halvan. Granath är tveksam. Beror på lönen. Timmy, Erik och Kim kan däremot tacka för sig. Linus och Philip ska självklart vara kvar om det är möjligt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Granath och Ljungh har kontrakt så det är tyvärr bara att acceptera.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

SirDIFalot skrev:Granath och Ljungh har kontrakt så det är tyvärr bara att acceptera.
Vilka är det som har kontrakt över nästa säsong?
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Kentta »

DIF#1 skrev:
SirDIFalot skrev:Granath och Ljungh har kontrakt så det är tyvärr bara att acceptera.
Reideborn, Andersson, Falk, Granath, H. Eriksson, Ljungh, Åberg, Sörensen och Arnesson.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Kentta skrev:
DIF#1 skrev:
Reideborn, Andersson, Falk, Granath, H. Eriksson, Ljungh, Åberg, Sörensen och Arnesson.
+ Guter och Johner.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Jepe

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Jepe »

Varför inte bara ta allt detta i Sillytråden för nästa säsong?
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av pulverapa »

Datsyuk_13 skrev:
jensa öhling skrev:Viktor Berglind skulle lyfta PP:et.

Så jävla surt att vi sjabblade bort det i år. Kommer vi någonsin se 2 så svaga Elitserielag i kvalserien som i år? Rögle och Timrå kanske kvalar sig kvar ändå men det var tidernas chans att komma upp igen i år. Tror Leksand, SSK och Örebro har en hygglig chans alla 3. Västerås däremot får det svårt.
Fel. Nästa år kommer att vara "tidernas chans" att gå upp. Då kommer nämligen fyra av sex lag i kvalserien att få en ES-plats.
Antagligen har du rätt.
Magnutz

Sv: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Magnutz »

Ny kampanj för sista hemmamatchen borde vara: Se DIF HOCKEY för 300kr eller valfritt högre belopp. Det är ekonomisk red alert och stålbad #2 stundar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Detta kanske kan glädja en.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

B.I.B.A skrev:
Kentta skrev:
DIF#1 skrev:
+ Guter och Johner.
Johner har ett 1+1 kontrakt så inte alls säkert han blir kvar. Sett till vad han presterat sista tredjedelen av säsongen så behåller jag gärna honom, dock.
Användarvisningsbild
minalman

Allsvenskan 2012/13

Inlägg av minalman »

Med tanke på den dåliga starten och nästan trettio måstematcher i rad under Zabel för att komma ikapp tabelltoppen är det kanske inte konstigt att formen tröt till slut.
Men diskussionen om vilka som skall spela nästa år borde innehålla en tanke på att med en bra start i höst kan många som vek ner sig i år överraska nästa säsong. I min bok ska vi behålla alla vi kan, utom Linkan (fast han vill nog inte själv).
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Kentta skrev:
DIF#1 skrev:
+ Guter och johner som har options år
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Estranged

Inlägg av Estranged »

Datsyuk_13 skrev:

Så jävla surt att vi sjabblade bort det i år. Kommer vi någonsin se 2 så svaga Elitserielag i kvalserien som i år? Rögle och Timrå kanske kvalar sig kvar ändå men det var tidernas chans att komma upp igen i år. Tror Leksand, SSK och Örebro har en hygglig chans alla 3. Västerås däremot får det svårt.
Fel. Nästa år kommer att vara "tidernas chans" att gå upp. Då kommer nämligen fyra av sex lag i kvalserien att få en ES-plats.
nej, es kommer inte att utökas
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Estranged skrev:
Datsyuk_13 skrev:

nej, es kommer inte att utökas
ES kommer garanterat att utökas, men jag tror knappast det kommer ske tills nästa säsong. Antagligen först tills säsongen efter.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Angående Guters kontrakt kopierat från Marie Hallmans blogg: Länk

"Kontraktet med DIF är skrivet på 1+1, det vill säga den här säsongen ut och så plus ett för nästa säsong.

Om Djurgården går upp i Elitserien kommer kontraktet omförhandlas, blir man kvar i HockeyAllsvenskan fortsätter det löpa på.
"

Angående Johners kontrakt: Länk
Skriv svar