Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av DIF_Soldier »

Vi får liksom ta spelare med brister. Något annat har vi inte råd med. Visst, Eriks ödmjukhet är inte den bästa men lycka till att hitta en spelare med en sån uppsida och offensiva kvalitéer för samma pris.

Samma sak med Fimpen. Skavanker men gör nytta.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

diftobbe89 skrev:
Caveman skrev:
diftobbe89 skrev:
DIF_Soldier skrev:
Caveman skrev:
Om man jämför med Fimpen så föredrar jag Jimmie alla dagar i veckan, han har även passerat Fimpen i PK, Fimpen uträttar inte så mycket längre.
Tycker tvärtom att vi är bättre med Fimpen än utan, mycket tack vare hans tekningar.
Han läser även spelet bra och är grym i BP, men sånt ser inte vissa..
Vad ser du själv? Det är väl ingen hemlighet att Ölvestad & Otto är högt rankade i svensk hockey när det gälle spelet i PK.

Jag har aldrig sagt att Fimpen är dålig men jämför man med Ölvestad så väljer jag Jimmie alla dagar i veckan, sedan så tycker inte jag att Fimpen har imponerat direkt, men det är skador och skit inblandat där.
Att Jimmie underpresterat något iår, betyder dock inte att jag inte vill ha kvar honom, men kanske inte till vilket pris som helst.
men som Sirdif va inne på så är han given i truppen om han går ner något i lön.

Fimpen har gjort det han alltid gör, och är viktig, tycker han uträttar mycket fortfarande.
Återigen, vad tjänar Ölvestad?
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Bättre du svarar på, du avgudar ju honom :wink:

Får jag gissa så är han en av dom som tjänar mest i laget..
Spela fult
Användarvisningsbild
minalman

Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av minalman »

DIF_Soldier skrev:
Caveman skrev:
Om man jämför med Fimpen så föredrar jag Jimmie alla dagar i veckan, han har även passerat Fimpen i PK, Fimpen uträttar inte så mycket längre.
Tycker tvärtom att vi är bättre med Fimpen än utan, mycket tack vare hans tekningar.
Precis! När han försvann mot karlskoga sket det sig ordentligt i lagets inställning.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
supreme

Re: Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong a

Inlägg av supreme »

Nyberabb skrev:
supreme skrev:
Nyberabb skrev:
supreme skrev:
Nyberabb skrev:sticker wennberg blir jag lack, ett bra år och sticka....då kan vi ställa han på malmskilnadsgatan direkt
Är så jävla less på sånt snack. I hans ålder handlar det om utveckling, och om han känner att han utvecklas bättre någon annanstans är det självklart att han ska ta chansen.
Du säger så, men sticker han vill jag ALDRIG MER se honom i en DIF tröja

Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
Då förutsätter jag att du avskydde att se Landeskog & Murray i Djurgårdströjan i år? Och du vill säkert aldrig mer se Josefson, Cehlin, Owuya etc. oavsett vilken nivå de uppnår?

Slappna av.
Sticker dom till Nhl är det en sak jämfört med svenska klubbar

Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
Skulle vilja säga att det gäller alla ligor som är bättre än Hockeyallsvenskan.
Men, jag ska tagga ner. Fortfarande tjurig sen igår och ingen vinner på att jag hackar på folk.
Felan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Felan »

Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

Ingen aning om vem det är, men på papperet ser det lovande ut.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Felan skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7797 (Andreas Gröndahl)

Någon?
Jag skulle inte överskatta poängen i division 1. Det är jävla bit ner från Allsvenskan. Vi var ju och nosade på Despositovic ifjol men det var nog bra att vi skippade där. Särskilt eftersom det verkade som att vi skippade honom när Sörensen signade, alternativt när Åberg valde Djurgården.
Expert.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Lassen kanske? :wink:

Lofquist från Oskarshamn?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17495
Praetori

Inlägg av Praetori »

Caveman skrev: Återigen, vad tjänar Ölvestad?
Det är ju inte offentligt. Han har tidigare legat straxt under miljonen men jag vill minnas att både han och Fimpen gick ner till halva lönen för att få spela kvar i DIF tröjan så över 500k/år tror jag inte det är och det är i så fall ett jävla VRAKPRIS för en spelare som Jimmie (eller Fimpen för den delen).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

diftobbe89 skrev:Bättre du svarar på, du avgudar ju honom :wink:

Får jag gissa så är han en av dom som tjänar mest i laget..
Avgudar jag honom bara för att jag kan motivera varför jag hellre väljer honom före Fimpen.

(sedan så skrev jag tidigare att jag har ingen aning om vad Jimmie tjänar men det verkar vara många andra som vet.)
Senast redigerad av Caveman den 2013-03-10 20:44:52, redigerad totalt 1 gånger.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Alltså. När man bedömer varje enskild spelare tycker jag att man måste ställa sig frågan: Är vi ett bättre lag med den aktuella spelaren på planen? Hade det saknats något om vederbörande var borta en match? Och i hur hög grad hade det påverkat laget?

Personligen tycker jag att vi är ett sämre hockeylag med Linkan och Ljungh på isen. De bidrar oftast inte med någonting alls, men slarvar då och då till nackdel för laget.

Spelare som jag däremot verkligen har bedömt som viktiga för utgången i en match under säsongen är: Otto, Wennberg, Sörensen, Guter, Kalus och Fimpen. Dessa sex har verkligen förmågan att vända en match till vår fördel när det ser ut som skit. Åberg har haft vissa stunder då han har kunnat göra det, men Johner har helt saknat detta IMO.

Får jag som jag vill har vi följande två ledande kedjor nästa säsong:

Strandfeldt - Otto/Johner - Åberg
Guter - Wennberg - Sörensen

Med en 3:e- och 4:e-kedja som kan innefatta följande spelare:

Kalus - Fimpen - Jimmie
Hank - Honken - Lindberg

Räknar jag med en alldeles åt skogen för dyr forwardsuppsättning, tror ni?
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Metal Machine skrev:Alltså. När man bedömer varje enskild spelare tycker jag att man måste ställa sig frågan: Är vi ett bättre lag med den aktuella spelaren på planen? Hade det saknats något om vederbörande var borta en match? Och i hur hög grad hade det påverkat laget?

Personligen tycker jag att vi är ett sämre hockeylag med Linkan och Ljungh på isen. De bidrar oftast inte med någonting alls, men slarvar då och då till nackdel för laget.

Spelare som jag däremot verkligen har bedömt som viktiga för utgången i en match under säsongen är: Otto, Wennberg, Sörensen, Guter, Kalus och Fimpen. Dessa sex har verkligen förmågan att vända en match till vår fördel när det ser ut som skit. Åberg har haft vissa stunder då han har kunnat göra det, men Johner har helt saknat detta IMO.

Kalus - Fimpen - Jimmie
Hank - Honken - Lindberg

Det låter ju bra, det kan jag hålla med om. Men troligtvis för dyrt om vi nu måste strypa spelarbudgeten rejält :( Måste ju ha råd med BRA backar också.
Halvt ironiskt kan man väl gissa på att vi får leta spelar i Åker/Strängnäs och dyligt för att fylla ut platserna som är öppna i laget efter att de "vi" vill ha kvar binds upp. Hoppas dock att det inte blir så, utan att vi har en skaplig ekonomi för att sätta ihop ett slagkraftigt lag på ett smart sätt! Sålla agnarna från vetet, eller vad säger man. Hitta några framstående spelare i HA eller unga spelare som inte riktigt har plats i ES lagen som passar in i föreningens filosofi för de kommande åren. Vi får väl se vad Herr Berglund har för ess i rockärmen. Dock är jag nevös för att vi kommer ha det taskigt ställt ekonomiskt nästa säsong och får helt enkelt infinna oss i att bli en outsider att nå KS-platserna :/
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Praetori

Inlägg av Praetori »

DIF#1 skrev:
Metal Machine skrev:Alltså. När man bedömer varje enskild spelare tycker jag att man måste ställa sig frågan: Är vi ett bättre lag med den aktuella spelaren på planen? Hade det saknats något om vederbörande var borta en match? Och i hur hög grad hade det påverkat laget?

Kalus - Fimpen - Jimmie
Hank - Honken - Lindberg

Det låter ju bra, det kan jag hålla med om. Men troligtvis för dyrt om vi nu måste strypa spelarbudgeten rejält :( Måste ju ha råd med BRA backar också.
Halvt ironiskt kan man väl gissa på att vi får leta spelar i Åker/Strängnäs och dyligt för att fylla ut platserna som är öppna i laget efter att de "vi" vill ha kvar binds upp. Hoppas dock att det inte blir så, utan att vi har en skaplig ekonomi för att sätta ihop ett slagkraftigt lag på ett smart sätt! Sålla agnarna från vetet, eller vad säger man. Hitta några framstående spelare i HA eller unga spelare som inte riktigt har plats i ES lagen som passar in i föreningens filosofi för de kommande åren. Vi får väl se vad Herr Berglund har för ess i rockärmen. Dock är jag nevös för att vi kommer ha det taskigt ställt ekonomiskt nästa säsong och får helt enkelt infinna oss i att bli en outsider att nå KS-platserna :/
Ni har bra uppslag. Jag tycker dock att laget borde ta sig en rejäl funderare kring backarna.
DIF behöver ett par riktigt stabila backar som spelar hårt och enkelt. Nu tror jag knappast att det finns några o-scoutade Kenny Jönsson typer därute men något kanske man kan hitta. Med den forwardsuppsättning som ni ändå föreslagit så behövs inte fantastisk offensiva försvarare och backar som kan hålla rent framför kassen och spela sarg ut är mer välbehövligt än ytterligare offensiv kapacitet på backsidan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Kalus - Fimpen - Jimmie
Hank - Honken - Lindberg

Den där forwardsuppsättningen liknar ju årets, tror absolt inte vi har råd med allt det.

Skulle vi lyckas behålla Otto, Jimmie, Fimpen och Honken skulle jag vara glad..

Sedan tycker jag backsidan är absolut viktigast nästa år, rejäla backar med skägg som vet hur man spelar försvarsspel. Där får det kosta.
Spela fult
Låst