Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av Jepe »

Har inga problem med att behålla Granath, Ljungh och Hank. Men man måste hitta en bättre roll för Hank än den han hade i år, tycker inte man utnyttjade hans spelsätt alls.

Granath spelade upp sig rejält mot slutet, samma med Lidström som i vissa matcher var vår bästa back.

Ljungh finns det självklar potential i, han behöver dock få förtroende.

Man kan inte vara för snabb med att döma ut unga spelare. Hörde mycket negativt runt om angående dessa spelare:

O Eklund (tog väl över 100 matcher innan han gjorde sitt första mål?)
J Josefson
M Kruger
A Engqvist
J Norman

Men vem skulle inte vilja ha tillbaka nån spelare från den listan idag?
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av SirDIFalot »

Oaklund skrev:Hockeymässigt har Ölvestad gått ner sig sen 2009-10 men han är nog en pådrivare och ledare i omklädningsrummet. Dom egenskaperna är viktiga men till vilket pris? Ölvestad har väl en relativit hög lön.
Ölvestad måste självklart ner i pris.

Men vi ska inte glömma att det är en spelare som garanterat skulle kunna få ett 2-årskontrakt i Elitserien på typ 150 lax i månaden, och det av en anledning. Är han villig att signa med oss för ett allsvenskt pris så kan jag inte förstå att vi ens diskuterar om han ska vara kvar eller inte.
Expert.
Användarvisningsbild
supreme

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av supreme »

Nyberabb skrev:
supreme skrev:
Nyberabb skrev:sticker wennberg blir jag lack, ett bra år och sticka....då kan vi ställa han på malmskilnadsgatan direkt
Är så jävla less på sånt snack. I hans ålder handlar det om utveckling, och om han känner att han utvecklas bättre någon annanstans är det självklart att han ska ta chansen.
Du säger så, men sticker han vill jag ALDRIG MER se honom i en DIF tröja

Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
Då förutsätter jag att du avskydde att se Landeskog & Murray i Djurgårdströjan i år? Och du vill säkert aldrig mer se Josefson, Cehlin, Owuya etc. oavsett vilken nivå de uppnår?

Slappna av.
Magnutz

Sv: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av Magnutz »

När nu alla hojtar om defensiven undrar jag stillsamt om ni är medvetna om att defensiven börjar vid puckförlust i offensiv zon. Att samtliga spelare har ett defensivt ansvar i egen zon.

Förutom bra backar behöver vi tvåvägsspelare på center- och RW/LW-positionerna också.... Menar att de vi värvar måste vara grymma på backcheck ;-)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jimmie ska vara kvar.

F.ö så har han 2+2 på dessa matcher i Play-off serien..

Om man jämför med Fimpen så föredrar jag Jimmie alla dagar i veckan, han har även passerat Fimpen i PK, Fimpen uträttar inte så mycket längre.
Senast redigerad av Caveman den 2013-03-10 17:13:17, redigerad totalt 1 gånger.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Caveman skrev:Jimmie ska vara kvar.

Jo, det är sant. Men jag vet inte... kanske behövs lite nytänk. Man får dock inte glömma hur viktigt det är med kontinuitet.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Metal Machine skrev:

Jo, det är sant. Men jag vet inte... kanske behövs lite nytänk. Man får dock inte glömma hur viktigt det är med kontinuitet.
Jo, men det finns många som bör lämna laget innan man ens börjar att diskutera Jimmies vara eller inte vara.
Användarvisningsbild
Nyberabb

Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong allts

Inlägg av Nyberabb »

supreme skrev:
Nyberabb skrev:
supreme skrev:
Nyberabb skrev:sticker wennberg blir jag lack, ett bra år och sticka....då kan vi ställa han på malmskilnadsgatan direkt
Är så jävla less på sånt snack. I hans ålder handlar det om utveckling, och om han känner att han utvecklas bättre någon annanstans är det självklart att han ska ta chansen.
Du säger så, men sticker han vill jag ALDRIG MER se honom i en DIF tröja

Då förutsätter jag att du avskydde att se Landeskog & Murray i Djurgårdströjan i år? Och du vill säkert aldrig mer se Josefson, Cehlin, Owuya etc. oavsett vilken nivå de uppnår?

Slappna av.
Sticker dom till Nhl är det en sak jämfört med svenska klubbar

Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Caveman skrev:
Metal Machine skrev:

Jo, men det finns många som bör lämna laget innan man ens börjar att diskutera Jimmies vara eller inte vara.
Har ju lite med löner att göra också. För Jimmies lön får vi något bra mycket bättre än för Ljunghs dito.
Oaklund

Inlägg av Oaklund »

SirDIFalot skrev:
Oaklund skrev:Hockeymässigt har Ölvestad gått ner sig sen 2009-10 men han är nog en pådrivare och ledare i omklädningsrummet. Dom egenskaperna är viktiga men till vilket pris? Ölvestad har väl en relativit hög lön.
Ölvestad måste självklart ner i pris.

Men vi ska inte glömma att det är en spelare som garanterat skulle kunna få ett 2-årskontrakt i Elitserien på typ 150 lax i månaden, och det av en anledning. Är han villig att signa med oss för ett allsvenskt pris så kan jag inte förstå att vi ens diskuterar om han ska vara kvar eller inte.
Jag vill jättegärna ha kvar Ölvestad och som du säger, sänker han sin lön så är det ingen diskussion om att han ska vara kvar.
Det är bara att hoppas på att han är villig att göra en lönesäkning för han är viktig för laget.

Angående Wennberg, tror ni att han väntar tills efter draften innan han bestämmer sig var han ska spela?
Senast redigerad av Oaklund den 2013-03-10 17:29:44, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Caveman skrev:
Om man jämför med Fimpen så föredrar jag Jimmie alla dagar i veckan, han har även passerat Fimpen i PK, Fimpen uträttar inte så mycket längre.
Tycker tvärtom att vi är bättre med Fimpen än utan, mycket tack vare hans tekningar.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

DIF_Soldier skrev:
Caveman skrev:
Tycker tvärtom att vi är bättre med Fimpen än utan, mycket tack vare hans tekningar.
Han läser även spelet bra och är grym i BP, men sånt ser inte vissa..
Spela fult
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Eftersom alla verkar veta vad Jimmie har i lön så skulle det vara bra om någon kunde skriva hur mycket han tjänar, för jag har inte en aning.
Senast redigerad av Caveman den 2013-03-10 17:44:49, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

diftobbe89 skrev:
DIF_Soldier skrev:
Caveman skrev:
Vad ser du själv? Det är väl ingen hemlighet att Ölvestad & Otto är högt rankade i svensk hockey när det gälle spelet i PK.

Jag har aldrig sagt att Fimpen är dålig men jämför man med Ölvestad så väljer jag Jimmie alla dagar i veckan, sedan så tycker inte jag att Fimpen har imponerat direkt, men det är skador och skit inblandat där.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Caveman skrev:
diftobbe89 skrev:
DIF_Soldier skrev:
Caveman skrev:
Vad ser du själv? Det är väl ingen hemlighet att Ölvestad & Otto är högt rankade i svensk hockey när det gälle spelet i PK.

Jag har aldrig sagt att Fimpen är dålig men jämför man med Ölvestad så väljer jag Jimmie alla dagar i veckan, sedan så tycker inte jag att Fimpen har imponerat direkt, men det är skador och skit inblandat där.
Att Jimmie underpresterat något iår, betyder dock inte att jag inte vill ha kvar honom, men kanske inte till vilket pris som helst.
men som Sirdif va inne på så är han given i truppen om han går ner något i lön.

Fimpen har gjort det han alltid gör, och är viktig, tycker han uträttar mycket fortfarande.
Spela fult
Låst