Nää håller med, men detta forum är väl inte direkt känt för att se det positiva som finns? Allt ska ju alltid vridas till att vara så negativt som möjligt.SirDIFalot skrev:Jo, men han ska inte ha en 2:a om en sån som Tim Eriksson har en 2:a. Allt handlar väl om vad man hade för förväntningar dock.Jepe skrev:Åberg är värd en trea, men han sumpade sjukt med puckar på blå. Fast ändå inte hans fel att han användes fel i PP. Poängsmässigt är han värd en 4a men spelmässigt skulle jag säga trea pga det andra.SirDIFalot skrev:Hur kan ni egentligen sätta en 2:a på Åberg?
40 poäng och poängligavinnaren som 19-åring. Kom igen. Ge han lite credd.
Spelarbetyg säsongen 12/13
Spelarbetyg säsongen 12/13
2014-04-07, vad hände?
Re: Spelarbetyg säsongen 12/13
Det känns lite som att det var Pontus som gjorde poäng. Det är fan inte OK i min bok. När en lirare gör poäng åt laget - då imponeras jag. Lite abstrakt men.. jag vill se en lagspelare som gör hockeymål i lagets namn, som ger känslan av att "Faaan jag satte den för OSS!" precis som Kalus gör.SirDIFalot skrev:Hur kan ni egentligen sätta en 2:a på Åberg?
Kanske svårt att förstå men.. det är en känsla.
Kan sträcka mig till en 2/3:a
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Du måste ha kommit djupt ner i flaskan nuMagnutz skrev:Det känns lite som att det var Pontus som gjorde poäng. Det är fan inte OK i min bok. När en lirare gör poäng åt laget - då imponeras jag. Lite abstrakt men.. jag vill se en lagspelare som gör hockeymål i lagets namn, som ger känslan av att "Faaan jag satte den för OSS!" precis som Kalus gör.SirDIFalot skrev:Hur kan ni egentligen sätta en 2:a på Åberg?
Kanske svårt att förstå men.. det är en känsla.
Kan sträcka mig till en 2/3:a
Visst gjorde han poäng.
Men han måste ha slagit alla tiders rekord i att få andraassist?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
-
5:
-
4:
Otto
Wennberg
Åberg
Johner
3:
Holm
Sörensen
Ölvestad
Pickard
Övriga underkända
-
4:
Otto
Wennberg
Åberg
Johner
3:
Holm
Sörensen
Ölvestad
Pickard
Övriga underkända
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Och som du sa för någon månad sedan. Tim och Åberg verkade ju tävla i att bli av med assistpoäng dom skulle haft i år.Mäklaren skrev:Visst gjorde han poäng.
Men kom igen nu Mäklar'n. Vet att du är lack just nu. Men frågar jag dig om en vecka så kan du nog hålla med om att Åberg är en av dom som ska ha högst betyg i laget.
Expert.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag gillar Johner. Men måste nog erkänna att jag hade förväntat mig liiiite mer av honom som SPELARE. Kliniskt när han fick chanserna. Men klarade inte av att leda en kedja och vara en förstacenter som gör andra bättre. Mer än målskytt som sätter sina chanser bredvid en playmaker.jensa öhling skrev:5:
-
4:
Otto
Wennberg
Åberg
Johner
3:
Holm
Sörensen
Ölvestad
Pickard
Övriga underkända
Expert.
Det vet du.SirDIFalot skrev:Och som du sa för någon månad sedan. Tim och Åberg verkade ju tävla i att bli av med assistpoäng dom skulle haft i år.Mäklaren skrev:Visst gjorde han poäng.
Men kom igen nu Mäklar'n. Vet att du är lack just nu. Men frågar jag dig om en vecka så kan du nog hålla med om att Åberg är en av dom som ska ha högst betyg i laget.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Spelarbetyg säsongen 12/13
Håller med om i princip alla betyg. Pontus bör dock få minst en trea. Hans olyckliga position (i slutet iaf) i PP drar ner honom. Tycker han varit riktigt bra annars.Mäklaren skrev:Murray 2
Lidström 2
Gustafsson 2
Arnesson 2
Lennhammer 1
Falk 2
Pettersson 2
Granath 2
Bohman 1
Bremberg 1
Ottosson 4
Ölvestad 2
T. Eriksson 2
H. Eriksson 2
Johner 3
Kalus 3
Guter 2
Åberg 2
Wennberg 4
Ljungh 1
Holmqvist 2
Eklund 2
Sörensen 3
Hari 1
Lidas kanske också skulle haft nån pinne till, det är något med honom jag gillar trots allt. Johner 4a också. Han gör många mål och spelar stundtals riktigt hårt.
Bra, låg nivå på betygen som helhet. Lol.
Kalus - 4
När han kom in höjde han nivån och viljan i DIF, kämpade i varje byte var upprörd var glad och mångas favorit! Kanske inte är en lirare men jävlar vilken inställning till hockey <3
Dustin Johner -3
Stundtals en riktig artist som kunde leverera härliga avslut och sköna finter. Kommer aldrig glömma hans mål mot BIK när han missade mål och slår in den på sargreturen.
Otto - 3/4
Bärde laget ihop med wennberg fram till jul, trotts skyhöga krav på sig. Årets bästa spelare?
Pickard - 3
Kanske fanns mer att önska, spelade upp sig ordentligt för att sedan gå ner sig när de allra viktigaste matcherna började. Wesslau?
Bremberg @ spelhumör - 5
Sjukliga pass och får igång hela DIF till att spela fin hockey.
Bremberg @ förkyld/träningsvärk - 0
Ge Niklas Jihde en bandyklubba och låt han spela istället!
När han kom in höjde han nivån och viljan i DIF, kämpade i varje byte var upprörd var glad och mångas favorit! Kanske inte är en lirare men jävlar vilken inställning till hockey <3
Dustin Johner -3
Stundtals en riktig artist som kunde leverera härliga avslut och sköna finter. Kommer aldrig glömma hans mål mot BIK när han missade mål och slår in den på sargreturen.
Otto - 3/4
Bärde laget ihop med wennberg fram till jul, trotts skyhöga krav på sig. Årets bästa spelare?
Pickard - 3
Kanske fanns mer att önska, spelade upp sig ordentligt för att sedan gå ner sig när de allra viktigaste matcherna började. Wesslau?
Bremberg @ spelhumör - 5
Sjukliga pass och får igång hela DIF till att spela fin hockey.
Bremberg @ förkyld/träningsvärk - 0
Ge Niklas Jihde en bandyklubba och låt han spela istället!