Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jensa öhling

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av jensa öhling »

Wennberg och Åberg spelar väl tyvärr med något lantisgäng i Elitserien nästa år.

På backsidan är det väl Victor Berglind en trolig och rätt så klok värvning.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

jensa öhling skrev:Wennberg och Åberg spelar väl tyvärr med något lantisgäng i Elitserien nästa år.

Åberg har ju fortfarande kontrakt med oss så

Säger att vi ska kontakta Donati tvillingarna innan mora eller Leksand gör det !
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av SirDIFalot »

SkönaDjurgårn skrev:
Bocas skrev:Det där är ju nästan precis samma lag som misslyckades och vek ner sig i år.

Färglöst.
Håller med dig. Det där kommer sluta precis som vanligt, tycker ni rensar lite för dåligt.

Förstår tänket men blir typ noll peppad och tycker att vi måste våga klippa banden till några spelare till. Kan en okänd lirade som Kalus komma in och bli favorit måste det finnas fler där ute. Dessutom blir det väl fritt med transatlanter nu? Ska vi fortsätta förlita oss på Fimpen och Ölve mfl? Känns helt menlöst.
Jag tycker det är minst lika viktigt att behålla vissa kulturbärare som att klippa banden med vissa andra.

Jag är mest rädd för att Challe kommer tokchansa värva från Nordamerika som han gjorde med Pickard. Alltså, jag skiter i hur bra det egentligen gick. Men hur FAN kan man värva en förstamålvakt som man aldrig sett spela när man går inför sin viktigaste säsong någonsin? Det får mig att tvivla lite på Challes kompetens. Och det har ju visat sig i efterhand hur dåligt han scoutat vissa andra spelare. Så därför är jag kanske mer angelägen än vissa andra att behålla en del som faktiskt levererat skapligt.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Morwin skrev:
jensa öhling skrev:Wennberg och Åberg spelar väl tyvärr med något lantisgäng i Elitserien nästa år.

Säger att vi ska kontakta Donati tvillingarna innan mora eller Leksand gör det !
Donati-tvillingarna var intressanta som dubbelpassare. Men nu när icke-EU regeln slopas bör vi kunna hitta något bättre om vi ska värva transatlanter. Anser jag.
Expert.
Morwin

Inlägg av Morwin »

SirDIFalot skrev:
Morwin skrev:

Donati-tvillingarna var intressanta som dubbelpassare. Men nu när icke-EU regeln slopas bör vi kunna hitta något bättre om vi ska värva transatlanter. Anser jag.
Tror inte vi hittar för en sådan peng heller + dem är sjukt bra . Hoppas Dustin stannar och skulle han göra det hade det varit mums med Donati och Dustin i samma kedja :)
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev: Jag tycker det är minst lika viktigt att behålla vissa kulturbärare som att klippa banden med vissa andra.

Jag är mest rädd för att Challe kommer tokchansa värva från Nordamerika som han gjorde med Pickard. Alltså, jag skiter i hur bra det egentligen gick. Men hur FAN kan man värva en förstamålvakt som man aldrig sett spela när man går inför sin viktigaste säsong någonsin? Det får mig att tvivla lite på Challes kompetens. Och det har ju visat sig i efterhand hur dåligt han scoutat vissa andra spelare. Så därför är jag kanske mer angelägen än vissa andra att behålla en del som faktiskt levererat skapligt.
Håller med. Jag råkade dock höra Challe & Co diskutera bland annat värvningar under en lunch i slutet på förra året när jag satt bordet bredvid och helt enkelt har han det inte.
Tycker klubben borde ta in Söderström eller liknande som renodlad målvaktsscout. Kunde vi värva över Ragnarsson från Almtuna att speciellt ägna sig åt backarna skulle ju det vara kanon då det i min mening är på försvarssidan vi torskar detta (om man bara räknar 2013, säsongen var ju i princip körd redan tidigare).

Challe behöver ägna sig åt att enbart vara sportchef och inte bry sitt huvud på precis allting annat. Zabel behöver ägna sig åt att vara tränare. Scouting och specialstöd bör läggas på folk som är renodlat och erfarenhetsmässigt bra på just de områdena.

Sen kan styrelse och säk behöva ett riktigt stålbad men det är en helt annan fråga.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Om inte Åberg och hans agent var fulla när de sajnade har han elitserieklausul.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

jensa öhling skrev:Om inte Åberg och hans agent var fulla när de sajnade har han elitserieklausul.
Jag är tacksam men oförstående till varför han inte tog budet från Brynäs i somras. Vi åkte ur. Svenska mästarna ringde. Han stannade.

Fan, det är rätt stort av honom ändå.
Expert.
Morwin

Inlägg av Morwin »

Den där EX djurgårdaren i norska ligan då ? Martin något, är inte det intressant ?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1045
Senast redigerad av Morwin den 2013-03-09 22:48:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Morwin skrev:Den där EX djurgårdaren i norska ligan då ? Martin något, är inte det intressant ?
Slutar Otto så kan vi flytta in Wennberg som center och värva Strandfeldt. Eller ersätta Wennberg med Strandfedlt om Wennis drar.

Spekulerar.
Expert.
Morwin

Inlägg av Morwin »

Verkar ju vara en riktig otto fast kanske lite mera poängmaskin :)
Staten

Inlägg av Staten »

En sak är säker; jag är jävligt nöjd att Challe knöt upp Sörensen ytterligare en säsong. Mycket nöjd.

Sörensen, Johner, Guter, Åberg är ingen dålig start till nästa år (om vi nu får behålla Åberg).
Morwin

Inlägg av Morwin »

Staten skrev:En sak är säker; jag är jävligt nöjd att Challe knöt upp Sörensen ytterligare en säsong. Mycket nöjd.

Sörensen, Johner, Guter, Åberg är ingen dålig start till nästa år (om vi nu får behålla Åberg).
och om Johner stannar same med Guter för båda har väl options år ?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Staten skrev:En sak är säker; jag är jävligt nöjd att Challe knöt upp Sörensen ytterligare en säsong. Mycket nöjd.

Två!

Han har längst kontrakt i hela laget. Över både 13/14 och 14/15. Härliga Sörensne!
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong allts

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Bocas skrev:Det där är ju nästan precis samma lag som misslyckades och vek ner sig i år.

Färglöst.
Håller med dig. Det där kommer sluta precis som vanligt, tycker ni rensar lite för dåligt.

Förstår tänket men blir typ noll peppad och tycker att vi måste våga klippa banden till några spelare till. Kan en okänd lirade som Kalus komma in och bli favorit måste det finnas fler där ute. Dessutom blir det väl fritt med transatlanter nu? Ska vi fortsätta förlita oss på Fimpen och Ölve mfl? Känns helt menlöst.
Jag tycker det är minst lika viktigt att behålla vissa kulturbärare som att klippa banden med vissa andra.

Mmm det fattar inte jag heller men han fick väl lite panik där när Drottningen kastade in handduken. Vilket är en märklig historia i sig.

Jag kanske vill rensa väl mycket men när man ser merparten av spelarna som riktiga losers numera så blir det väl så. De här säsongerna har tagit hårt på en.
Låst