Spelarbetyg säsongen 12/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Skala 1-5

#3 Murray - 3
Kom in och förgyllde Djurgården under lockouten. Visade en otrolig pondus och var bättre än väntat med pucken.

#4 Granath - 2
Hade inte förväntat mig alltför mycket men Granath har inte visat någonting i stort sett. Bra skridskoåkare men extremt dåligt med pucken. Har kontrakt nästa säsong och lär inte bli en annan spelare då. Synd.

#7 Andersson - 0
Skadad efter en låg/ful höfttackling i European Trophy. Borta hela säsongen. Tungt.

#8 Arnesson - 2
Har inte visat speciellt mycket under säsongen. Behåll och hoppas på att han kan ta några kliv ytterligare.

#9 Ottosson - 3
Var inte ens tänkt att vara med i truppen från början men kom med till slut och visade att han fortfarande hade hockey i sig. Får klart godkänt sett över hela säsongen. Är det slut nu?

#10 Wennberg - 4
Säsongens överraskning och var riktigt bra fram till jul. Tappade något efter JVM. För sin egen utveckling bör han se sig om efter ny klubb - kanske rent av gå till farmarligan i NHL.

#15 Kalus - 3
En billig värvning som visade sig vara ganska nyttig. Lite seg på rören men kompenserar det med bra fysiskt spel. Tar lite för många utvisningar.

#17 Eriksson - 1
Nej, Hank blev inte den spelare vi hade trott han skulle vara. Han fick en helt annan roll i Djurgården än vad han haft i Mora och kändes extremt överflödig för oss.

#18 Holmqvist - 3
Som flera sagt tidigare, extremt prisvärd spelare. Har gjort det helt okej under säsongen och det vore skönt att få behålla honom till nästa.

#19 Ölvestad - 2
Ölvestad är kraftigt på dekis och gjorde en svag säsong. Kostar mer än han smakar, tyvärr. Lär sitta på en ganska saftig lön.

#20 Eklund - 2
Fick andra halvan av säsongen förstörd efter skador men var helt okej innan jul. Fick spela mycket power play ihop med Tim Eriksson i brist på bättre spelare. Godkänd.

#21 Blomstrand - 1
Verkade väldigt lovande när man såg honom i European Trophy men tappade allt när serien drog igång. Fick inget förtroende heller av tränarna och lämnade sedan för Almtuna.

#21 Bohman - 2
Lovande back, stundtals lite darrig med pucken. Har vi sett det sista av honom i DIF?

#23 Bremberg - 1
En legend som inte fick avsluta på det sättet vi hade hoppats. För mycket skadad under säsongen. Linkan är slut. :(

#26 Eriksson - 1
Hade förväntningar på sig men infriade dem inte. Alldeles för dyr för vad han tillför. Bör ha gjort sin sista säsong i DIF.

#27 Hörnqvist - 2
Bengan kom tillbaka under lockouten men var inte speciellt bra. Att han fått epiteten "sniper" förstår jag verkligen inte.

#28 Lennhammer - 1
Riktigt dålig säsongen igenom. Har väldigt svårt att hitta bra passningar och är extremt rädd när han får pucken. Träffar aldrig mål när han skjuter.

#29 Hari - 2
Spelade inte speciellt mycket men gjorde ändå en del poäng. Okej insats.

#33 Pettersson - 2
Skulle vara vår backgeneral i år men det blev inget bra år för Timmy. Missade markering på många mål och var halvtrög för det mesta. Bidrog inte mycket offensivt heller. Knappt godkänd.

#36 Holm - 3
En bra säsong för Holm som varit inne på många mål framåt. Förhoppningsvis stannar han och utvecklas ännu mer.

#37 Pickard - 2
Började säsongen riktigt dåligt och skänkte bort poäng till höger och vänster. Spelade upp sig ju längre säsongen led men blev aldrig den där målvakten som spikar igen och vinner matcher åt sitt lag när det verkligen gäller.

#39 Reideborn - 2
Gjorde det bra som inhoppare men fick inget förtroende från tränarna.

#41 Falk - 1
För det mesta osynlig. Kan bli en ny Lennhammer.

#44 Guter - 2
Kom in och gjorde några baljor. Förhoppningsvis en bra värvning och ser ut att stanna även nästa säsong. Kan bli viktig.

#46 Åberg - 3
En bra säsong av Åberg. Upp och ner under säsongen och spelade väldigt bra efter jul. Vann poängligan vilket var överraskande för mig. Måste lära sig hitta bättre position för att utnyttja sitt skott. Bör söka sig över atlanten för att utvecklas mer som spelare.

#51 Lidström - 2
Hade stora förväntningar på sig men lyckades inte infria dem. Fick inget förtroende i power play vilket jag kan tycka är lite märkligt.

#56 Gustafsson - 2
Det svänger om Gustafsson, ena dagen är han riktigt bra, andra dagar kostar han oss matcher. Det är för mycket som vilar på Gustafssons axlar i vår tunna backbesättning och han skulle må mycket bättre av att gå till elitserien och spela bakom några bra backar.

#61 Ljungh - 1
En riktig besvikelse. Från att ha varit allsvenskans hetaste unga spelare gick Ljungh ner sig totalt i DIF-dressen. Det är en ganska vanlig företeelse i vår förening känns det som. Hade lite småskavanker - som de flesta av våra spelare. Kommer nog inte komma mycket längre i karriären.

#66 Sörensen - 3
Helt okej säsong från Sörensen. Spelade inte helt bra under första halvan av säsongen men kom igen på ett fint sätt när laget började spela bättre efter jul. En av få spelare som kan bryta mönster i vårt lag.

#83 Johner - 3
Hade extremt stora förväntningar på sig inför säsongen. Enligt Zabel skulle Johner vara förstacenter. Nu blev det inte riktigt så men han stod ändå för en bra säsong. Jag hoppas Johner stannar och blir ett år bättre nästa säsong.

#92 Landeskog - 2
Gjorde det bra när han kom in och fick igång laget till att börja med. Stagnerade på slutet och lämnade med ett knappt godkänt betyg.
Senast redigerad av pulverapa den 2013-03-09 20:08:02, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av minalman »

pulverapa skrev:Skala 1-5

#4 Granath - 2
#7 Andersson -
#8 Arnesson - 2
#9 Ottosson - 3
#10 Wennberg - 4
#12 Murray - 3
#15 Kalus - 3
#17 Eriksson - 1
#18 Holmqvist - 3
#19 Ölvestad - 2
#20 Eklund - 2
#21 Blomstrand - 1
#21 Bohman - 2
#23 Bremberg - 1
#26 Eriksson - 2
#28 Lennhammer - 1
#29 Hari - 2
#33 Pettersson - 2
#36 Holm - 3
#37 Pickard - 2
#39 Reideborn - 2
#41 Falk - 1
#44 Guter - 2
#46 Åberg - 3
#51 Lidström - 2
#56 Gustafsson - 2
#61 Ljungh - 1
#66 Sörensen - 3
#83 Johner - 3
#92 Landeskog - 2

Motivering kommer senare.
Spelar det någon roll att jag slänger in att skalan borde vara 1-10 och med samma betyg om vi skulle ha något i ES att göra.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori

Re: Spelarbetyg säsongen 12/13

Inlägg av Praetori »

pulverapa skrev:Skala 1-5

#4 Granath - 2
#7 Andersson -
#8 Arnesson - 2
#9 Ottosson - 3
#10 Wennberg - 4
#12 Murray - 3
#15 Kalus - 3
#17 Eriksson - 1
#18 Holmqvist - 3
#19 Ölvestad - 2
#20 Eklund - 2
#21 Blomstrand - 1
#21 Bohman - 2
#23 Bremberg - 1
#26 Eriksson - 2
#28 Lennhammer - 1
#29 Hari - 2
#33 Pettersson - 2
#36 Holm - 3
#37 Pickard - 2
#39 Reideborn - 2
#41 Falk - 1
#44 Guter - 2
#46 Åberg - 3
#51 Lidström - 2
#56 Gustafsson - 2
#61 Ljungh - 1
#66 Sörensen - 3
#83 Johner - 3
#92 Landeskog - 2

Motivering kommer senare.
Vill gärna höra motiveringen till varför Jimmie bara får en 2:a. :!:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Praetori skrev: Vill gärna höra motiveringen till varför Jimmie bara får en 2:a. :!:
Nu var det inte jag som satte betyget. Men han måste kunna leverera betydligt mer poäng på allsvensk nivå än vad han klarat av.
Expert.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

pulverapa skrev:#17 Eriksson - 1
Nu var du väldigt snål.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nummer19 skrev:
pulverapa skrev:#17 Eriksson - 1
Nu var du väldigt snål.
Tycker jag med. När vi summerar säsongen tycker jag Hank gjordet det hela okej. 8 mål och 8 assist och gjorde det okej i fjärdekedja. Han gjorde vad som förväntades av honom mer eller mindre.
Expert.
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Jag är kluven kring Ljungh, ska vi ifall möjlighet finns behålla honom en säsong till och hoppas att han kommer upp i samma nivå som i Västerås eller inte ta chansen utan anta att han inte gör det?
Praetori

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev: Nu var det inte jag som satte betyget. Men han måste kunna leverera betydligt mer poäng på allsvensk nivå än vad han klarat av.
Jag tycker inte att poängen betyder allt för en spelare som inte är en renodlad scorer. Tycker inställning och kämparglöd är minst lika viktigt och han kör verkligen fullt ut i varje byte och mervärdet som Jimmie tillför är värt 4/5 i min bok. Större Djurgårdshjärta är det svårt att finna.

Jag ser fan hellre en klubb i allsvenskan med spelare som Jimme och DIF andan bevarad än ett köpelag i stil Linköping.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Praetori skrev:
SirDIFalot skrev: Nu var det inte jag som satte betyget. Men han måste kunna leverera betydligt mer poäng på allsvensk nivå än vad han klarat av.
Jag tycker inte att poängen betyder allt för en spelare som inte är en renodlad scorer. Tycker inställning och kämparglöd är minst lika viktigt och han kör verkligen fullt ut i varje byte och mervärdet som Jimmie tillför är värt 4/5 i min bok. Större Djurgårdshjärta är det svårt att finna.

Jag ser fan hellre en klubb i allsvenskan med spelare som Jimme och DIF andan bevarad än ett köpelag i stil Linköping.
Själv tycker jag att Ölvestad har varit riktigt dålig i år. Hade förväntat mig betydligt mer av honom i HA.
brsk

Inlägg av brsk »

Djurgårn skrev:
Praetori skrev:

Själv tycker jag att Ölvestad har varit riktigt dålig i år. Hade förväntat mig betydligt mer av honom i HA.
Hans insatser i BP har varit riktigt grymma. Tycker vi borde behålla honom.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Murray 2
Lidström 2
Gustafsson 2
Arnesson 2
Lennhammer 1
Falk 2
Pettersson 2
Granath 2
Bohman 1

Bremberg 1
Ottosson 4
Ölvestad 2
T. Eriksson 2
H. Eriksson 2
Johner 3
Kalus 3
Guter 2
Åberg 2
Wennberg 4
Ljungh 1
Holmqvist 2
Eklund 2
Sörensen 3
Hari 1
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Typ.

Lidström 2/4 - hade två helt olika faser. Före och efter Leksand (6-2-matchen)
Gustafsson 1 Kostade för många förluster. Dels pga hans odugliga spel i egen zon men också för hans otroligt usla kroppsspåk samt de dåliga vibbar han sände runt sig i motgång.
Arnesson 2
Lennhammer 1
Falk 2
Pettersson 2
Granath 2/4 Som Lidström. Två ansikten på Elias.
Bohman 1

Bremberg 1 - gick det att sätta 0 så. Riktigt olycklig comeback för #23.
Ottosson 4
Ölvestad 2/3 - får en delad pott
T. Eriksson 2/3
H. Eriksson 3
Johner 3
Kalus 3
Guter 2
Åberg 2/3 - Gjorde poäng.. klev ändå inte fram.
Wennberg 4
Ljungh 1
Holmqvist 3 Otroligt nyttig.
Eklund 2 Skadad.. men annars ok.
Sörensen 3/5 stekhet och enda orsaken vi vaknar till i sömniga matcher.
Hari 0 - jorå, nollan fanns där. Fan vilken dålig hockeyspelare.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hur kan ni egentligen sätta en 2:a på Åberg?

40 poäng och poängligavinnaren som 19-åring. Kom igen. Ge han lite credd.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:Hur kan ni egentligen sätta en 2:a på Åberg?

Åberg är värd en trea, men han sumpade sjukt med puckar på blå. Fast ändå inte hans fel att han användes fel i PP. Poängsmässigt är han värd en 4a men spelmässigt skulle jag säga trea pga det andra.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jepe skrev:
SirDIFalot skrev:Hur kan ni egentligen sätta en 2:a på Åberg?

Åberg är värd en trea, men han sumpade sjukt med puckar på blå. Fast ändå inte hans fel att han användes fel i PP. Poängsmässigt är han värd en 4a men spelmässigt skulle jag säga trea pga det andra.
Jo, men han ska inte ha en 2:a om en sån som Tim Eriksson har en 2:a. Allt handlar väl om vad man hade för förväntningar dock.
Expert.
Skriv svar