Mäklaren skrev:Någon mer än jag som ska ställa mig i duschen och raka pungen?
Slog på bastun nyss, ska nog raka både pungen och ansiktet, har drycker hemma för att bli full som ett egg, men besvikelsen gör att jag inte ens orkar dricka, sekvensen i förra matchen när hovet kokar efter vårat 1-1 mål och #56 gör nån egen variant på snurrfint och mål i baken som följd och tystnaden i hallen och gamnackarna som framträder spelas upp i mitt huvud om och om igen...
Det momentet kommer jag komma ihåg som ögonblicket då elitseriedrömmen sprack. Kommer minnas för alltid.
Årets version av Klubertanz pucktapp på offensiv blå i PP i Timrå?
För mig kommer Linkans assist till deras 1-3 mål var mer fastbränt och så jag kommer minnas hans DIF-karriär.
Mäklaren skrev:Någon mer än jag som ska ställa mig i duschen och raka pungen?
Slog på bastun nyss, ska nog raka både pungen och ansiktet, har drycker hemma för att bli full som ett egg, men besvikelsen gör att jag inte ens orkar dricka, sekvensen i förra matchen när hovet kokar efter vårat 1-1 mål och #56 gör nån egen variant på snurrfint och mål i baken som följd och tystnaden i hallen och gamnackarna som framträder spelas upp i mitt huvud om och om igen...
Det momentet kommer jag komma ihåg som ögonblicket då elitseriedrömmen sprack. Kommer minnas för alltid.
Håller man, ovilligt, på att få bli delaktig i en av Sveriges anrikaste ishockeyklubbars frånfälle? Jag börjar nästan tro det. Som född på tidigt 70-tal har man växt upp med många underbara minnen och tuffa motgångar inom DIF Hockey, men de senaste åren har det gått utför med en otäck precision.
Nånting är inte som det bör vara i DIF Hockey när samma beteende repeteras även fast i princip hela manskapet bytts ut.
Jag är verkligen djupt bedrövad och mycket mycket MYCKET orolig för framtiden. Kommer dock aldrig bua ut mitt Djurgården. Jag bara kan inte. Kalla mig gärna idiot, men jag kan inte bua åt skölden.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Lidingö DIF skrev:Håller man, ovilligt, på att få bli delaktig i en av Sveriges anrikaste ishockeyklubbars frånfälle? Jag börjar nästan tro det. Som född på tidigt 70-tal har man växt upp med många underbara minnen och tuffa motgångar inom DIF Hockey, men de senaste åren har det gått utför med en otäck precision.
Nånting är inte som det bör vara i DIF Hockey när samma beteende repeteras även fast i princip hela manskapet bytts ut.
Jag är verkligen djupt bedrövad och mycket mycket MYCKET orolig för framtiden. Kommer dock aldrig bua ut mitt Djurgården. Jag bara kan inte. Kalla mig gärna idiot, men jag kan inte bua åt skölden.
Den absolut sista spiken i kistan var Timmys totala brist på spelsinne och isnärvaro när bik gjorde 4-3 i kväll. Det ögonblicket sitter på min näthinna.
Det var så overkligt att bik så lätt la in en växel till efter vår kvittering. Varför gjorde inte Zabel nåt efter 3-3?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Lidingö DIF skrev:Håller man, ovilligt, på att få bli delaktig i en av Sveriges anrikaste ishockeyklubbars frånfälle? Jag börjar nästan tro det. Som född på tidigt 70-tal har man växt upp med många underbara minnen och tuffa motgångar inom DIF Hockey, men de senaste åren har det gått utför med en otäck precision.
Från första bytet till sista i båda matcherna mot Karlskoga ser man samtliga spelare sitta i båset med tom blick medans motståndarna står upp, skriker och dunkar varandra i ryggen........
Vart finns viljan att vinna och hjärtat för klubben?
Jag tänker sticka ut hakan och säga att vilja finns.
Problemet är att våra spelare inte klarar pressen. Dom vet att dom MÅSTE lyckas och detta leder till underprestationen. Förhoppningsvis försvinner denna press tills nästa säsongen.
Nu hoppas jag fan att DIF tar sig en fundering med vad man vill med hockeyn, vill man satsa seriöst, jamen SATSA SERIÖST DÅ, vill man inte det, lägg ner hockey sektionen istället! Låt oss behålla någon jävla värdighet...
Rogga skrev:Nu hoppas jag fan att DIF tar sig en fundering med vad man vill med hockeyn, vill man satsa seriöst, jamen SATSA SERIÖST DÅ, vill man inte det, lägg ner hockey sektionen istället! Låt oss behålla någon jävla värdighet...
Nästa säsong lär det bli ganska så tomt på Hovet, då kanske DIF kan spela utan att känna press.
Jag får iaf ta mig en riktig funderare, det har vart riktigt trist att gå på Hovet denna säsong & roligare lär det inte bli, trist serie med trista lag och tristas av dom alla är DIF.