BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Mäklaren »

Mattias Ek på Expressen skriver:

"Precis som i fjol så blir Djurgården ängsligt och krampaktigt ju mer matcherna gäller, och desto mer motståndarna visar vilja."

Så sant så sant.

Finns bara ett ord: Sopor!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Mäklaren skrev:Åh herregud vad tråkigt med allsvensk fotboll. Fick ont i magen nu när du bara nämnde ordet.

Ja ja, ändå står man där på Stadion emellanåt.
Hoppas de har taket på när de lirar på Tele2, så kan man få lite hockeyvibbar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Stockholmshockeyn är verkligen påväg mot sin grav för tillfället. Att vi blir kvar i HA kan vara riktigt förödande.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

DIF#1 skrev:Vart är alla optimister? Jag sa ju att det var kört! Fick iaf in oddset.

AVGÅ ALLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(Förutom Otto, Wennberg, Sörensen)

JÄVLA FIASKO!
Jag med. Jag tjänade 944kr, men det gjorde inte mycket för den psykiska hälsan ändå.
25/4-2025
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Erik har inte överträffat några jävla förväntningar för helvete SirDIF. Grabben är en katastrof som inte har psyke eller talang att spela på denna nivå. Inse faktum, han är inte ung längre. Han ska föreställa en man, men är inget mer än en omogen pojke som gjort fel val i livet.
Jasså? Jag trodde han skulle tävla med Holm och Lennhammer om platserna 5 och 6. Och förmodligen vara sjunde back ett par match.

Vad räknade du med? Trodde du att han skulle vara vår överlägset bästa back?! Då hade du högre tankar om honom än vad jag hade inför säsongen.
Gustafsson visade under första säsongen att han hade en viss spetskompetens. Sina open-ice var vassa och med rätt vägledning kunde han bli en hyfsad allsvensk back. Det var den här säsongen han skulle bli en man. Istället klev han fyra år tillbaka i utvecklingen. En kraftigt felsatsning av DIF att överhuvudtaget behålla honom säsongen ut. Med facit i hand gjorde Lennhammer en lika "bra" säsong som Erik.
Tycker du att Erik Gustafsson skulle fått SPARKEN av DIF under grundseriens gång?
Expert.
Mash

Inlägg av Mash »

Frölunda vill ha #56. Varför säljs han inte?!

Vi är sämst när det gäller, tyvärr. När vi har pressen och framtiden i våra egna händer så faller vi ihop och kan inte lira. Trots att säsongen har varit mestadels mörk, en besvikelse och deprimerande så har vi ändå bjudits på en hel del läckra sekvenser och matcher. NHLs-spelarnas återkomst bjöd på en hel del minnesvärda situationer. Murray's tacklingar, Bengan's och Landeskog's dragningar är minnesvärda än idag. Matcher som jag minns är bl.a;
DIF-LIF 18/11 6-2. En av de matcher som vi presterade på topp på läktaren. Lekstuga på isen och vi visade prov på att vi kunde när vi ville.
DIF-BIK 4/1 6-1. Målkalaset och inställning som vi fick uppleva i tredje perioden var magiskt. Jag såg det endast två matcher denna säsong. Denna match, och sista matchen mot Malmö. Underbar match och det var en ren fröjd att se DIF spela hockey. Honken slog in käften på en bonde, tackar för det!
DIF-Malmö 11/2 6-5. Vändningen som utfördes på isen var något unikt för denna säsong. Inställningen och attityden var positiv och bestämd. Det syntes verkligen att grabbarna trodde på det de gjorde. Glädjerus på läktaren när #56 kvitterade 5-5 19:20.

Det visades att vi kunde när det gällde som mest vid vissa tillfällen. Underligt nog fungerade inte detta varje gång, tyvärr. Kämpade tappert, men jag måste medge att detta var en besvikelse. Trots den sega starten mot Örebro var jag besluten att vi skulle nå Kvalserien. Bättre lycka nästa säsong I guess och då hoppas jag innerligt att ni lärt er något av denna säsong. För nästa säsong blir den tuffaste DIF-hockey har upplevt på riktigt, riktigt länge.

Tack för i år och på återseende i september.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Djurgårn skrev:Stockholmshockeyn är verkligen påväg mot sin grav för tillfället. Att vi blir kvar i HA kan vara riktigt förödande.
Kanske någon med intresse i Hovet/Globen inser detta och börjar fundera på om lagen inte har det ganska knepigt och kan behöva hjälp med t.ex. trottoarkanter.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Tror aldrig att jag mått så här dåligt och varit så tom och besviken..

Tur att det finns nåt som heter Whiskey!

FAAAAAAAAAN!!!!!!!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Någon mer än jag som ska ställa mig i duschen och raka pungen?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Mäklaren skrev:Någon mer än jag som ska ställa mig i duschen och raka pungen?
Raka handlederna kanske.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jaa har skrivit hela säsongen att vi.kommer förlora denna säsong på grund av Erik Gustafssons nonchalans. Inte enbart men som enskild individ har han stor skuld jaa.

Inlägg av #10 »

Slog på bastun nyss, ska nog raka både pungen och ansiktet, har drycker hemma för att bli full som ett ägg, men besvikelsen gör att jag inte ens orkar dricka, sekvensen i förra matchen när hovet kokar efter vårat 1-1 mål och #56 gör nån egen variant på snurrfint och mål i baken som följd och tystnaden i hallen och gamnackarna som framträder spelas upp i mitt huvud om och om igen...
Senast redigerad av #10 den 2013-03-09 19:28:55, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

#10 skrev:
Slog på bastun nyss, ska nog raka både pungen och ansiktet, har drycker hemma för att bli full som ett egg, men besvikelsen gör att jag inte ens orkar dricka, sekvensen i förra matchen när hovet kokar efter vårat 1-1 mål och #56 gör nån egen variant på snurrfint och mål i baken som följd och tystnaden i hallen och gamnackarna som framträder spelas upp i mitt huvud om och om igen...

Just den sekvensen hemsöker mig just nu också. Känns som det målet dödade oss fullständigt.

Inlägg av #10 »

Djurgårn skrev:
#10 skrev:
Slog på bastun nyss, ska nog raka både pungen och ansiktet, har drycker hemma för att bli full som ett egg, men besvikelsen gör att jag inte ens orkar dricka, sekvensen i förra matchen när hovet kokar efter vårat 1-1 mål och #56 gör nån egen variant på snurrfint och mål i baken som följd och tystnaden i hallen och gamnackarna som framträder spelas upp i mitt huvud om och om igen...

Just den sekvensen hemsöker mig just nu också. Känns som det målet dödade oss fullständigt.
Har aldrig varit med om att en stämning har dött så drastiskt, i det ögonblicket var jag säker på förlust i den matchen!
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av pulverapa »

#10 skrev:
Det momentet kommer jag komma ihåg som ögonblicket då elitseriedrömmen sprack. Kommer minnas för alltid.
Skriv svar