Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Inser ni hur extreeeeemt Challe misslyckades med backsidan i år? Han "satsade" inte på Erik. Det bara blev så när äldre inte höll måttet. Han signade Holm, Lennhammer och Gustafsson för att slåss om platserna #5 och #6.
Sedan skulle topp 4 bestå av Timmy, Granath, Lidström och Nils. INGEN av dessa klarade av dom förväntningarna. INGEN. Helt sjukt dåligt scoutat anser jag. Lidström och Timmy inledde katastrofalt och klarade sedan av att axla en mindre roll. Men det är garanterat betalt för att klara mer än så. Granath? Herregud. Nils blev skadad.
Alltså, vad hade hänt om Erik och Holm INTE hade klivit fram? Eller om Arnesson inte kommit upp från J20 och tagit en tröja? Så extremt stort misslyckande i den lagdelen. För andra året i rad dessutom. Men det var ju inte Challe som skötte det ifjol.
Granath har kontrakt nästa år. Det får vi väl tyvärr ta hänsyn till. Timmy och Lidström är väl okej backar i rätt roll, men givetvis måste vi göra oss av med båda två om vi ska ha utrymme för att ta in några nya backar. I alla Timmy som förmodligen tjänar mest på hela backsidan. Sen kan vi ju förstås inte räkna med att få behålla positiva överraskningar som Holm och Arnesson. Erik ser jag redan som förlorad.
Sedan skulle topp 4 bestå av Timmy, Granath, Lidström och Nils. INGEN av dessa klarade av dom förväntningarna. INGEN. Helt sjukt dåligt scoutat anser jag. Lidström och Timmy inledde katastrofalt och klarade sedan av att axla en mindre roll. Men det är garanterat betalt för att klara mer än så. Granath? Herregud. Nils blev skadad.
Alltså, vad hade hänt om Erik och Holm INTE hade klivit fram? Eller om Arnesson inte kommit upp från J20 och tagit en tröja? Så extremt stort misslyckande i den lagdelen. För andra året i rad dessutom. Men det var ju inte Challe som skötte det ifjol.
Granath har kontrakt nästa år. Det får vi väl tyvärr ta hänsyn till. Timmy och Lidström är väl okej backar i rätt roll, men givetvis måste vi göra oss av med båda två om vi ska ha utrymme för att ta in några nya backar. I alla Timmy som förmodligen tjänar mest på hela backsidan. Sen kan vi ju förstås inte räkna med att få behålla positiva överraskningar som Holm och Arnesson. Erik ser jag redan som förlorad.
Expert.
Kan nån förklara VARFÖR vi ska tillbaka till elitserien??????????????? Jag fattar inte. Vad FAN ska vi där och göra? Åka runt och vara nåt jävla strykgäng som alla slår? Hur kul är det?
Vi kommer ALDRIG NÅGONSIN att få en ekonomi som gör att vi kan mäta oss med alla kommundopade lag som får arenor och ekonomi som vi bara kan drömma om. Inte en enda bra spelare kommer att välja oss på grund av att de får bättre betalt någon annanstans. Ju längre tid som går ju fler lag kommer att få egna arenor och snart består elitserien enbart av lag med dessa möjligheter. Skulle vi någon gång få till det och gå upp så kommer vi bara att vara ett strykgäng tills vi åker ur igen. Att ingen ser eller förstår det är ett skämt.
Vi kommer ALDRIG NÅGONSIN att få en ekonomi som gör att vi kan mäta oss med alla kommundopade lag som får arenor och ekonomi som vi bara kan drömma om. Inte en enda bra spelare kommer att välja oss på grund av att de får bättre betalt någon annanstans. Ju längre tid som går ju fler lag kommer att få egna arenor och snart består elitserien enbart av lag med dessa möjligheter. Skulle vi någon gång få till det och gå upp så kommer vi bara att vara ett strykgäng tills vi åker ur igen. Att ingen ser eller förstår det är ett skämt.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Vad ska vi göra? Hoppas på konkurs så vi slipper tänka på detta? Jag ser hellre att DIF hockey går i konkurs än spelar i HA iallafall. Jag orkar inte det. Vid en konkurs kan jag gå vidare med livet.Jaha! skrev:Kan nån förklara VARFÖR vi ska tillbaka till elitserien??????????????? Jag fattar inte. Vad FAN ska vi där och göra? Åka runt och vara nåt jävla strykgäng som alla slår? Hur kul är det?
Avskaffa tre mot tre.
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tycker du att det är roligare att spela i HA och åka på torsk mot Karlskrona, Almtuna och Asplöven? Va?! Tomte!Jaha! skrev:Kan nån förklara VARFÖR vi ska tillbaka till elitserien??????????????? Jag fattar inte. Vad FAN ska vi där och göra? Åka runt och vara nåt jävla strykgäng som alla slår? Hur kul är det?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Sv: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Erik Gustafsson skulle gynnas oerhört mycket om han tog klivet till elitserien. Det är det enda rätta i hans karriär.
jag vettefan. Nu vill jag bara kasta allt och alla men egentligen tror jag det är smartast med kontinuitet, på forwardssidan dvs. På backsidan är det bara kasta alla utan Nils och Holm, där är hoppet ute. Bara för Challe att åka över till Nordamerika illa kvickt för att scouta lite.
Sedan finns det väl några intressanta namn här i Sverige som exempelvis Berglind och han den fula jäveln i Oskarshamn, Lofquist eller något. Tror det är håret jag stör mig på där inte säker men imponerat har han gjort.
Sedan finns det väl några intressanta namn här i Sverige som exempelvis Berglind och han den fula jäveln i Oskarshamn, Lofquist eller något. Tror det är håret jag stör mig på där inte säker men imponerat har han gjort.
Vi vinner betydligt fler matcher än i elitserien! Har du inte märkt det, TOMTE!Nummer19 skrev:Tycker du att det är roligare att spela i HA och åka på torsk mot Karlskrona, Almtuna och Asplöven? Va?! Tomte!Jaha! skrev:Kan nån förklara VARFÖR vi ska tillbaka till elitserien??????????????? Jag fattar inte. Vad FAN ska vi där och göra? Åka runt och vara nåt jävla strykgäng som alla slår? Hur kul är det?
Jag vinner hellre matcher i allsvenskan än att förlora i elitserien. PUNKT!
- SirDIFalot
Ja, grattis till dagens resultat då. Kul att någon satt och var glad efter matchen.Jaha! skrev:Vi vinner betydligt fler matcher än i elitserien! Har du inte märkt det, TOMTE!Nummer19 skrev:Tycker du att det är roligare att spela i HA och åka på torsk mot Karlskrona, Almtuna och Asplöven? Va?! Tomte!Jaha! skrev:Kan nån förklara VARFÖR vi ska tillbaka till elitserien??????????????? Jag fattar inte. Vad FAN ska vi där och göra? Åka runt och vara nåt jävla strykgäng som alla slår? Hur kul är det?
Expert.
Sv: Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Har du smittats av föreningens losermentalitet?Jaha! skrev:Vi vinner betydligt fler matcher än i elitserien! Har du inte märkt det, TOMTE!Nummer19 skrev:Tycker du att det är roligare att spela i HA och åka på torsk mot Karlskrona, Almtuna och Asplöven? Va?! Tomte!Jaha! skrev:Kan nån förklara VARFÖR vi ska tillbaka till elitserien??????????????? Jag fattar inte. Vad FAN ska vi där och göra? Åka runt och vara nåt jävla strykgäng som alla slår? Hur kul är det?
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Var detta sista året med Otto? Vettefan om han lyckas motivera sig själv till att spela ännu en säsong i den här skitserien.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Förklara istället för mig hur vi ska kunna mäta oss med elitserielag.SirDIFalot skrev:Ja, grattis till dagens resultat då. Kul att någon satt och var glad efter matchen.Jaha! skrev:Vi vinner betydligt fler matcher än i elitserien! Har du inte märkt det, TOMTE!Nummer19 skrev:Tycker du att det är roligare att spela i HA och åka på torsk mot Karlskrona, Almtuna och Asplöven? Va?! Tomte!Jaha! skrev:Kan nån förklara VARFÖR vi ska tillbaka till elitserien??????????????? Jag fattar inte. Vad FAN ska vi där och göra? Åka runt och vara nåt jävla strykgäng som alla slår? Hur kul är det?
Vad har ni för åsikter om Chet/Reideborn inför nästa säsong?
Reideborn har man inte sett så mycket men är säkert en bra andrakeeper i AS.
Chet tycker jag såg rätt bra ut delar av säsongen men var inte alls bra när det verkligen gällde och verkar inte ha den där förmågan att stå på huvudet när det behövs som mest.
Backsidan är helt klart det som kräver mest jobb...
Bort med Granath, Gustafsson, Timmy P... Lidström vetefan.
Reideborn har man inte sett så mycket men är säkert en bra andrakeeper i AS.
Chet tycker jag såg rätt bra ut delar av säsongen men var inte alls bra när det verkligen gällde och verkar inte ha den där förmågan att stå på huvudet när det behövs som mest.
Backsidan är helt klart det som kräver mest jobb...
Bort med Granath, Gustafsson, Timmy P... Lidström vetefan.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Troligen en av dagens spelare som har tagit sig in på forumet.pulverapa skrev:Har du smittats av föreningens losermentalitet?Jaha! skrev:Vi vinner betydligt fler matcher än i elitserien! Har du inte märkt det, TOMTE!Nummer19 skrev:Tycker du att det är roligare att spela i HA och åka på torsk mot Karlskrona, Almtuna och Asplöven? Va?! Tomte!Jaha! skrev:Kan nån förklara VARFÖR vi ska tillbaka till elitserien??????????????? Jag fattar inte. Vad FAN ska vi där och göra? Åka runt och vara nåt jävla strykgäng som alla slår? Hur kul är det?
Sv: Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Vore bra om han meddelar sitt beslut innan matchen mot Örebro. Så får han en sista hyllning - för någon tröja i taket bör han inte få.Nummer19 skrev:Var detta sista året med Otto? Vettefan om han lyckas motivera sig själv till att spela ännu en säsong i den här skitserien.
Klubben behöver kapital. Våra juniorer är riktigt riktigt bra generellt sett (vilket bevisas av hur många fd DIF juniorer som idag spelar i NHL) men våra seniorer håller inte så pass hög nivå att juniorerna kan utvecklas ordentligt då kraven på de yngre blivit helt enorma.
Jag misstänker dock att föreningen blöder pengar och att det är en av anledningarna till turbulensen i styrelse/ledning. Ytterligare en säsong i AS var förväntad efter förra årets kvalfiasko men jag är orolig för att klubben inte har en suck om det inte tillkommer stora mängder externt kapital.
Jag misstänker dock att föreningen blöder pengar och att det är en av anledningarna till turbulensen i styrelse/ledning. Ytterligare en säsong i AS var förväntad efter förra årets kvalfiasko men jag är orolig för att klubben inte har en suck om det inte tillkommer stora mängder externt kapital.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.