BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Nyberabb
Säsongskort: Ja

Re: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av Nyberabb »

Det har ju redan bevisats, vi är som bäst med NHL stämning på läktaren, 90,91, 2000,2001
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

förevigtdjurgården skrev:Tänker iallafall gå till Hovet på Onsdag om jag så står ensam på läktarna.

Låt mig citera:
Sjung för Gamla Djurgårn nu,
Sjung av hjärtat sjung,
Enda klubb i världen som är evigt lika ung,
Sjung när vi har vinst på gång OCH SJUNG NÄR DET GÅR SNETT,
Så länge Gamla Djurgårn finns känns livet ändå lätt!

Sjung I UR OCH SKUR,
Visa folk att blåa ränder DOM GÅR ALDRIG UR,
Vem som helst kan sticka upp, men VI ÄR NUMMER ETT
Den låttexten är anpassad för Djurgårdare. I nuläget äcklar den mig. När ett gäng psykiskt efterblivna nollor anställs med VÅRA pengar då är måttet rågat. Hoppas personligen på 0 åskådare alternativt som jag skrev förrut, mycket folk och alla buar ut de äckliga kräken som ensamma är ansvariga för den här misshandeln av sina fans. För ANDRA ÅRET I RAD!
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

BaronVonDif skrev:
förevigtdjurgården skrev:Tänker iallafall gå till Hovet på Onsdag om jag så står ensam på läktarna.

Låt mig citera:
Sjung av hjärtat sjung,

Sjung I UR OCH SKUR,
Ja, men den texten förhåller sig till "så länge gamla Djurgårn finns", vet ej fan vad som finns på isen idag?
Djurgården kommer alltid finnas. Oavsett vad som händer på isen så finns minnet kvar av det som var. Bara det är värt att sjunga för.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jag har ingen lust att leva längre. Allt går åt helvete.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Go-cart på en spelfri dag mellan två viktiga matcher var inget bra koncept. Fy fan, när alla pratade om att äta och skita hockey i hela playoff-perioden så låter Zabel killarna tappa fokus efter oskarshamnsvinsten. Jag kände inte igen DIF från onsdag kväll till igår kväll. Där dog nog serien för oss. På en go-cartbana i Frihamnen när Zabel tillåt laget att glömma hockeyn samtidigt som karlskoga satt ombytta och klara med total fokus på vad de måste göra fredag och lördag.
Ja. Go-cartens fel i kombination med att spelarna sitter ner i båset. Njae.. leta inte anledningar utanför det spelmässiga.

Challe misslyckades kapitalt med sitt värvande av etablerade spelare. De egna produkterna som Wennberg, Åberg, Holm med flera är ju de enda spelarna som överträffat förväntningarna i år.

Att köra en Go-cart ser jag inte som ett dåligt brejk. Ibland måste man få lasta av lite,fokuserar och tänker man för mycket på hockeyn är det lätt att allt låser sig när det väl är dags. Det funkar för många andra lag men just nu vann vi inte två raka,tyvär
Användarvisningsbild
minalman

BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 9/3 2013

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Go-cart på en spelfri dag mellan två viktiga matcher var inget bra koncept. Fy fan, när alla pratade om att äta och skita hockey i hela playoff-perioden så låter Zabel killarna tappa fokus efter oskarshamnsvinsten. Jag kände inte igen DIF från onsdag kväll till igår kväll. Där dog nog serien för oss. På en go-cartbana i Frihamnen när Zabel tillåt laget att glömma hockeyn samtidigt som karlskoga satt ombytta och klara med total fokus på vad de måste göra fredag och lördag.
Ja. Go-cartens fel i kombination med att spelarna sitter ner i båset. Njae.. leta inte anledningar utanför det spelmässiga.

Challe misslyckades kapitalt med sitt värvande av etablerade spelare. De egna produkterna som Wennberg, Åberg, Holm med flera är ju de enda spelarna som överträffat förväntningarna i år.
Skit samma. Det var skillnad i inställning mellan DIF onsdag och DIF fredag och jag kopplade det till att Zabel som vanligt inte kan få laget i form till de viktigaste matcherna.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Erik Gustafsson skriker hora och får 5+20 Game.
DIF!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Låt mig citera:
Sjung av hjärtat sjung,

Sjung I UR OCH SKUR,
Ensam kommer du inte vara!

De som buar har nog inte fattad vad det innebär att vara Järnkamin.

För övrigt lära jag inte ha varit ensam till att vara skeptisk till påståendet om att det endast skulle bli ett år i Allsvenskan. Förutom finalserien mot HV har fallet varit på gång länge och det kommer att krävas enormt mycket arbete för att denna klubb skall kunna komma tillbaka till ES.
Någon som känner till historien om IK Göta vet att även storklubbar från Stockholm kan falla hårt och långt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Praetori skrev:
Manijock skrev:Tycker att så många som möjligt ska dyka upp på onsdag och bua ut kräken. Varje gång än h*runge med VÅRAN sköld rör pucken ska en visselorkan nå aset missbildade öron så de små nötterna han kallar pungkulor far upp i halsen på honom. Kärringarna som för andra säsongen i rad pissar ner sig när det luktar allvar ska fara åt helvete. sämst när det gäller-Ottosson, Förloraren-Ölvestad, Tim, 2000-talets sämsta back Gustafsson osv. Pickard är så jävla klen psykiskt som jag anade Finns en anledning till att inte en jävel ville ha honom. Djurgården = Spelarna som blev över!

Det minsta ni kan göra nu för att väga upp för erat jävla praktfiasko är att lägga sig mot Örebro på onsdag så vi slipper se detta inavlade bonnf*tt-lag i en Kvalserie.

Tack och gonatt, tack för ännu en skitsäsong jävla h*rungar. Dra till Bajen!
Med din inställning misstänker jag att du är Gnagare in i själen. Om det är någon som kan ta sitt pick och pack så är det folk som har en sådan inställning.
Kalla mig gnagare du. Men du kan gärna fortsätta ta den i tvåan av denna förening. Du verkar även du vara en sorglig förlorare så du hör kanske hemma på deras tv-spelskvällar. Jag tänker inte tolerera detta, inte en spänn förrän jag får något tillbaks. Två år där samma personer missbrukat vårt förtroende. För mig är det inte okej! Du får göra vad du vill...
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Daniel942 skrev:Erik Gustafsson skriker hora och får 5+20 Game.

Sånt skriker man bara när man kört Go-cart och av den anledningen tappat fokus.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Skönt att slippa tänka på hockey nu ett tag framöver. Kommer bli smärtsamt att se hur Leksand tar sig upp tillsammans med Timrå senare i vår. ES kommer att vara tråkigare än någonsin nästa säsong. Leksand klarar sig. Dif konkar.

Ibland suger livet så jävla mycket k*k att det nästan vore bättre att sätta ett hagelgevär mot tinningen och trycka av. Fyfan, så jävla illa detta är.

Tur att man åtminstone har en älskling som inte sviker en just nu. Vet fan inte hur jag skulle klara av livet annars.
Manijock

Inlägg av Manijock »

"Duktigt" av honom. Vilken sanslös loser! Sämsta hockeyspelare jag sett. Sparka sopan åt fanders!
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

Våren är runt hörnet och det är snart dags för allsvensk fotboll. Tyvärr ser ju laget inget vidare ut där medan aik har 10x bredare trupp än oss. Så fotbollssäsongen blir väl också en plåga. Får hoppas på fint väder i sommar iaf.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Manijock skrev:
"Duktigt" av honom. Vilken sanslös loser! Sämsta hockeyspelare jag sett. Sparka sopan åt fanders!
Nu? Gjorde han det under de sista sekunderna?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Egentligen ingen ide att sitta och spekulera i varför det gick åt h-vete detta år, vi har för dåliga spelare för att ta oss längre,

Förra året hängde en snara i takbjälken redo för att användas, kändes mycket tyngre då, just nu bara total tomhet!
Skriv svar