Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)
Ja, om ryggen pallar så är Honken given även i mitt lag.
Men jag är partisk -- gillar honom som fan och är kanske alltför förlåtande för att han inte använder sina förutsättningar på ett bättre sätt. Jag menar över 1.90 lång, över 90 Kg och NHL-historia -- han borde använda sin fysik bättre som komplement till allt annat han är så bra på.
Men jag är partisk -- gillar honom som fan och är kanske alltför förlåtande för att han inte använder sina förutsättningar på ett bättre sätt. Jag menar över 1.90 lång, över 90 Kg och NHL-historia -- han borde använda sin fysik bättre som komplement till allt annat han är så bra på.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Honken är perfekt att ha i DIF. En spelare som spelar mycket BP, kan spela i en "tuff" kedja och en energi kedja i fjärde också.
Skapar dessutom en hel del ytor åt sina medspelare. Däremot så är han inte rätt man framför mål, där vill jag ha en spelare som har lite större känsla för mål.
Skapar dessutom en hel del ytor åt sina medspelare. Däremot så är han inte rätt man framför mål, där vill jag ha en spelare som har lite större känsla för mål.
Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)
Spelade han mer fysiskt är jag övertygad om att återstoden av hans karriär skulle bli en kortvarig tingest.sensei skrev:Ja, om ryggen pallar så är Honken given även i mitt lag.
Roligt dock att höra att folk ser nyttan med Honken och vill ha kvar honom!
Ja, han är given.Rix skrev:Honken är perfekt att ha i DIF. En spelare som spelar mycket BP, kan spela i en "tuff" kedja och en energi kedja i fjärde också.
Men att hålla på och spela honom i PP tycker jag är vanvett. Hans variant fungerade en gång, nu är han totalt sönderläst.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Jag är bara glad att den enda spelare som hittills varit bäst när det gäller har förlängt med två år.
Sörensen ska inte behöva gå i bräschen som han gör nu.
Sörensen ska inte behöva gå i bräschen som han gör nu.
Säg den glädje som varar
-
Tror Honken får går. Precis som Tim Eriksson och Linkan. Även Timmy P bör få gå då jag gissar att han sitter på en hygglig lön.
Viktiga att behålla:
Backar: Holm, Arnesson.
Forwards: Wennberg, Otto, Sörensen, Åberg, Johner
Övriga spelare kan vi lika gott klara oss utan, men finns ett par som skulle kunna få stanna:
Backar: Lidström
Forwards: Ölvestad
Viktiga att behålla:
Övriga spelare kan vi lika gott klara oss utan, men finns ett par som skulle kunna få stanna:
Sv: Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Honken lär ju stanna. Vi har inte råd med annat om vi stannar i ha. Sen är han bra dessutom.jensa öhling skrev:Tror Honken får går. Precis som Tim Eriksson och Linkan. Även Timmy P bör få gå då jag gissar att han sitter på en hygglig lön.
Viktiga att behålla:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Guter kan bli väldigt värdefull som målskytt oxå...Sedan hoppas jag att vi kan bygga bakifrån med ett stablit försvar .Magnutz skrev:Honken lär ju stanna. Vi har inte råd med annat om vi stannar i ha. Sen är han bra dessutom.jensa öhling skrev:Tror Honken får går. Precis som Tim Eriksson och Linkan. Även Timmy P bör få gå då jag gissar att han sitter på en hygglig lön.
Viktiga att behålla:
Vilka spelare har kontrakt över nästa säsong?
Jag håller med många av er.
De viktigaste spelarna att behålla enligt mig är:
Otto
Johner
Wennberg
Sörensen
Åberg
Ölvestad
Guter
Visst bör vi behålla någon slags "stomme" av backar också, men för mig kvittar det. Jag byter gärna ut hela rubbet där bak mot några som vill och kan spela försvarsspel.
Edit: Nisse är väl tillbaka nästa säsong? Kan bli bra om han är helt frisk. Kan tänka mig att behålla Lindström också ifall han utvecklas och tar för sig mer!
Otto
Johner
Wennberg
Sörensen
Åberg
Ölvestad
Guter
Visst bör vi behålla någon slags "stomme" av backar också, men för mig kvittar det. Jag byter gärna ut hela rubbet där bak mot några som vill och kan spela försvarsspel.
Edit: Nisse är väl tillbaka nästa säsong? Kan bli bra om han är helt frisk. Kan tänka mig att behålla Lindström också ifall han utvecklas och tar för sig mer!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Med tanke på lönebudgeten för nästa säsong om vi inte tar oss upp..då kommer vi väl få leta spelare från mediokra HA lag och Division 1? Usch denna tanke
Fast då slipper man åtminstone ha höga förhoppningar/förväntningar.

"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
- Nummer19
+ Honk och Holm. Släng in EG där också för när han är bra, då är han jävligt bra.DIF#1 skrev:Vilka spelare har kontrakt över nästa säsong?
Otto
Johner
Wennberg
Sörensen
Åberg
Ölvestad
Guter
Senast redigerad av Nummer19 den 2013-03-09 13:00:08, redigerad totalt 1 gånger.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
- Daniel942
EG ska absolut inte vara kvar, han kan sticka. Den lägstanivån han har är fan så att jag skulle kunna lira back istället för honom och göra det bättre.Nummer19 skrev:+ Honk och Holm. Släng in EG där också för när han väl är bra, då är han jävligt bra.DIF#1 skrev:Vilka spelare har kontrakt över nästa säsong?
Otto
Johner
Wennberg
Sörensen
Åberg
Ölvestad
Guter
DIF!
Ja, Erik Gustafsson får söka sig vidare. Vi kan inte ha den säkerhetsrisken i försvaret. Titta på Arnesson; fan vad mycket stabilare han är. Hoppas han stannar. Falk är också något att satsa vidare på. Det är de enda ungtupparna vi ska ha i truppen nästa år. Andersson får givetvis en chans att bevisa sig. Holm och Lidström vill jag också ha förlängt med.
Challe har en hel del att jobba med, att bygga ett bra lag tar tid. Först måste stommen formas, sedan måste alla andra karaktärer hittas. Detta tar väl några år då man måste "testa" spelare och se om det är dessa man behöver, om inte så gör man sig av med dem och provar nya. Sådär håller det på tills man hittar det man vill ha. Hellre att det görs grundligt än att det slafsas ihop något lag i ren panik tills nästa säsong.
Silly-season 2013-2014 - (Nästa säsong alltså)
Skulle faktiskt kunna tänka mig Hari, ungraren, lånet från Modo. Har spelet men saknar ödmjukheten. Men det kan man ju i alla fall lära sig med åren. Men han var kanske så kass i slutet att han inte ska få en ny chans.