Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013
Hört "rykte" att Gustafsson gjort klart med ett goa gubblag..Faaan stämmer det och han inte har DIF:s bästa i tankarna skall karln bänkas med omedelbar verkan. Men hoppas ryktet är fel och han står upp för skölden... 

Hoppas du skämtar med mig. Visst vi har flest sm-guld, men det är forntid. I nutid är vi sämst när det gäller. Men det är pga oskicklighet inte pga psyket. Vi är ett bonkargäng som är dåliga med pucken. Thats it.Boeman skrev:I övrigt förstår jag inte de flestas ständiga uttalande om sämst när det gäller.Har man flest SM guld så lär man ligga i framkant när det gäller avgörande matcher.Men ingen kan ju vinna jämt.Man får vara glad åt dom framgångar man får när man väl får dom.
Hade nått annat lag supportrar gastat om attt Dif är sämst när det gäller,ja då hade man genast påvisat motsatsen.
Knyt näven nu alla.Om 15 timmar är det match igen och en chans att resa sig.
Bofors har flertalet spelare som alla skulle vara våran bästa.
Sen så måste jag ta upp några spelare som tävlar i sämst på plan match efter match:
1. Pickard
2. Gustafsson
3. Arnesson
4. Fimpen
5. Bremberg
Tycker synd om spelare som Sörensen, Lidström och Wennberg att spela med dessa pojkar.
Glömde kanske den viktigaste:
6. Snabeln, våran Coach. Helt seriöst. En juniorcoach som inte vet vad a-lagshockey handlar om. Det handlar inte om utveckling längre utan det handlar om att vinna matcher. Sluta dalta och börja spela rätt folk.
Byt mot Mats direkt!
Smågrabbarnas andra far som han varit i juniorlaget tidigare kan inte hålla vällingflaskan hela livet.
Hoppas inte BIK går upp och vi kan värva 4-5 gubbar därifrån. Tror knappast grabbarna i deras 1-2:a lina tjänar mer än fimpen/ölvestad och co och bör således bytas ut mot bättre.
Marcus Nilsson, Björklund, Wessner, Gistedt m.fl skulle alla ta plats i våra top2 lines. Gistedt är ett kassaskåp i jämförelse med Pickard.
Sen måste jag ge dagens hyll till: Sörensen för din brutala match, du är sanslöst bra just nu och sedan till våran egna Kalus. Vilken kille. Han är värd bättre öde. Problemet är att han har mer ishockey i sig än herr snabel får fram. Han sätter ihop honom med spelare som aldrig lärt sig vad handleder är. Pinsamt!
God natt!
Ledsen att ni ska behöva läsa min frustration, men det här är bara fakta.
AVGÅ!
6. Snabeln, våran Coach. Helt seriöst. En juniorcoach som inte vet vad a-lagshockey handlar om. Det handlar inte om utveckling längre utan det handlar om att vinna matcher. Sluta dalta och börja spela rätt folk.
Byt mot Mats direkt!
Smågrabbarnas andra far som han varit i juniorlaget tidigare kan inte hålla vällingflaskan hela livet.
Hoppas inte BIK går upp och vi kan värva 4-5 gubbar därifrån. Tror knappast grabbarna i deras 1-2:a lina tjänar mer än fimpen/ölvestad och co och bör således bytas ut mot bättre.
Marcus Nilsson, Björklund, Wessner, Gistedt m.fl skulle alla ta plats i våra top2 lines. Gistedt är ett kassaskåp i jämförelse med Pickard.
Sen måste jag ge dagens hyll till: Sörensen för din brutala match, du är sanslöst bra just nu och sedan till våran egna Kalus. Vilken kille. Han är värd bättre öde. Problemet är att han har mer ishockey i sig än herr snabel får fram. Han sätter ihop honom med spelare som aldrig lärt sig vad handleder är. Pinsamt!
God natt!
Ledsen att ni ska behöva läsa min frustration, men det här är bara fakta.
AVGÅ!
Bra skrivet där #19 - jag håller mig fortsatt optimistisk jag också om än med viss försiktighet. Att det skulle vara en skräll av stora mått att vinna imorgon känns lite överdrivet. Revanschlustan lär vara stor och det var inte allt för länge sedan vi stod för en närmast perfekt match i just Karlskoga.Mäklaren skrev:Beundrar dig.Nummer19 skrev:Blir bara arg över att vissa härinne redan har gett upp. Tur att det inte är ni som spelar.
Vi har fortfarande allt i egna händer, vi behöver inte inte förlita oss på övriga resultat för att vi ska nå Kvalserien. Jag tror iallafall på det här. Tänker inte lägga mig ner och dö som vissa andra här.
Om vi vinner imorgon är det den största skrällen DIF stått för på många många år. Vi räcker helt enkelt inte till och DIF-logiken säger torsk. Vi är alltid sämst när det gäller, speciellt i små, obekväma trånga ishallar där Stureplans-stekare i DIF tycker sig vara för fina för att kämpa.
Det är över nu. Ännu en horribel fiaskosäsong med ett jävla tattarlag.
Men visst - det är hög tid att stå upp för skölden de bär och med disciplin och kyla så har vi fan alla chanser då jag tycker vi är ett bättre lag.
- SkönaDjurgårn
Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013
Sjukt tung förlust där Pickard börjar matchen på tok för dåligt. Han spelar upp sig men visst släpper han alldeles för enkla puckar? Han måste spela på sin absoluta topp resten av säsongen nu.
Gustavsson är lika kass som vanligt, hoppas han är klar för fiskrensarna. Sörensens skott i nättaket är godis. Holms uppåkningar är fenomenala, vilken skridskoåkning han har! Kul att se en fistfight med Fimpen men med rådande straffskala är det väl högst tveksamt om man verkligen ska kasta av sig handskarna sådär lite halvt i onödan.
Mot tre friska idag, annars är vi rökta. Kom igen nu DIF!
Gustavsson är lika kass som vanligt, hoppas han är klar för fiskrensarna. Sörensens skott i nättaket är godis. Holms uppåkningar är fenomenala, vilken skridskoåkning han har! Kul att se en fistfight med Fimpen men med rådande straffskala är det väl högst tveksamt om man verkligen ska kasta av sig handskarna sådär lite halvt i onödan.
Mot tre friska idag, annars är vi rökta. Kom igen nu DIF!
1-8-spektaklet var 2004. Det vet jag därför att jag var och såg den första på Hovet några veckor efter att min styvfar dött (som var djurgårdare och den som fick mig intresserad av sport). Då mådde jag dåligt utav bara fan, men igår mådde jag nog fanimig sämre. För det är trots allt skillnad på att åka ur ett slutspel och att i stort sett missa en chans att ens kunna få spel slutspel igen.Mäklaren skrev: De senaste tio-tolv åren har vi haft en rejäl förmåga att vika ned oss när det verkligen gäller.
Frölunda i slutspelet 02. 1-4 i matcher trots ett bättre lag.
Frölunda i slutspelet 03. 0-4 i matcher varav två stycken löjligt pinsamma 1-8-förluster.
.
Sen att det är andra som dött nyligen gör inte saken bättre.
Ja visst var det 04. Och matchen spelades i Globen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- minalman
Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013
Kanske ni kan kompromissa om att det var säsongen 03/04? Så får bägge rätt. En bra start på en fantastisk dag!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Han ska bänkas oavsätt om vi ska ha chans på kvalserien.Doyle skrev:Hört "rykte" att Gustafsson gjort klart med ett goa gubblag..Faaan stämmer det och han inte har DIF:s bästa i tankarna skall karln bänkas med omedelbar verkan. Men hoppas ryktet är fel och han står upp för skölden...
Sv: Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 8/3 2013
Stämmer det ska han inte bära skölden för vår förening. Vill inte tro på det men snikvesslan körde ju en judas under kvalserien förra året så...#10 skrev:Han ska bänkas oavsätt om vi ska ha chans på kvalserien.Doyle skrev:Hört "rykte" att Gustafsson gjort klart med ett goa gubblag..Faaan stämmer det och han inte har DIF:s bästa i tankarna skall karln bänkas med omedelbar verkan. Men hoppas ryktet är fel och han står upp för skölden...
Gissar att det är agenterna som hetsar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- DIF_Soldier
Måste säga att jag blev lite besviken att det buades åt Rådbjer i hans sista match.
Råtta eller inte, hade hoppats på lite mer medmänsklighet faktiskt. Just för att det var sista matchen. Karln såg ju fan ledsen ut. Tycker att han trots sin bakgrund alltid hållit en professionell nivå som domare och det anser jag är hedersamt.
Dessutom kunde han valt att döma käpprätt åt helvete mot oss bara därför.
Näpp, jag anser att det var ett felbeslut. Halshugg mig om ni vill.
Råtta eller inte, hade hoppats på lite mer medmänsklighet faktiskt. Just för att det var sista matchen. Karln såg ju fan ledsen ut. Tycker att han trots sin bakgrund alltid hållit en professionell nivå som domare och det anser jag är hedersamt.
Säg den glädje som varar
Instämmer. Mycket respektlöst och stor pajasnivå, men vad ska man förvänta sig av hormonstinna 15-åringar. Som tur är så applåderade sittplats.DIF_Soldier skrev:Måste säga att jag blev lite besviken att det buades åt Rådbjer i hans sista match.
Råtta eller inte, hade hoppats på lite mer medmänsklighet faktiskt. Just för att det var sista matchen. Karln såg ju fan ledsen ut.
Rådbjer var en mycket bra domare och förtjänade verkligen hyllningar.
Sanning. Jag tyckte det var extremt opassande. Dessutom får man inte pris av spelare och ledare 7 år i rad om man är en kass domare. Dessutom har han vunnit SM-guld och spelat hockey i ett antal år och därmed fyller kraven för vad många tycker en domare ska ha som bakgrund. Det gör honom kanske inte bättre, men hur mycket mer kan man begära.Mäklaren skrev:Instämmer. Mycket respektlöst och stor pajasnivå, men vad ska man förvänta sig av hormonstinna 15-åringar. Som tur är så applåderade sittplats.DIF_Soldier skrev:Måste säga att jag blev lite besviken att det buades åt Rådbjer i hans sista match.
Råtta eller inte, hade hoppats på lite mer medmänsklighet faktiskt. Just för att det var sista matchen. Karln såg ju fan ledsen ut.
Rådbjer var en mycket bra domare och förtjänade verkligen hyllningar.
För övrigt snackades det mycket om domarinsatserna igår på Greken, och det är ganska skoj hur det kan klagas efter att domarna nästan var på vår sida i över halva matchen. Igår höll de en relativt bra nivå över hela matchen, mycket tack vare just Uffe.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Har glömt att nämna det, men Chet tog ju inte en puck på hela matchen.
- Nummer19
Håller verkligen med. Skämmdes som ett jävla as.DIF_Soldier skrev:Måste säga att jag blev lite besviken att det buades åt Rådbjer i hans sista match.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams