Nej, det skall vi naturligtvis inte göra. Men matchen imorgon blir avgörande och mycket svår. BIK blev precis av med en tung ryggsäck och fick medvind, medans DIF satte på sig en och fick motvind. Visst, Örebro kan förlora imorgon och då lever hoppet, inte annars.SirDIFalot skrev:Överdriv inte.Nyberabb skrev:Där dog drömmen
Örebro 9p
DIF 8
BIK 7p
Tre matcher kvar. Vi får inte ta livet av oss efter EN förlust. Klart vi inte kommer gå rent igenom kval. Bara ladda om nu.
Nu kör vi - Vi ska tillbaka !
Re: Nu kör vi - Vi ska tillbaka !
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Skulle vi torska i sudden imorgon, samtidigt som Oskarshamn vinner mot Örebro så har vi TRE lag på nio poäng.... Tight.Buford skrev:Nej, det skall vi naturligtvis inte göra. Men matchen imorgon blir avgörande och mycket svår. BIK blev precis av med en tung ryggsäck och fick medvind, medans DIF satte på sig en och fick motvind. Visst, Örebro kan förlora imorgon och då lever hoppet, inte annars.SirDIFalot skrev:Överdriv inte.Nyberabb skrev:Där dog drömmen
Örebro 9p
DIF 8
BIK 7p
Tre matcher kvar. Vi får inte ta livet av oss efter EN förlust. Klart vi inte kommer gå rent igenom kval. Bara ladda om nu.
Expert.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag tror fan att Örebro kommer ta tre poäng i resterande matcher. Tror sista matchen kommer att avgöra allt.
Avskaffa tre mot tre.
Hoppet lever även om Örebro vinner imorgon, så länge vi inte förlorar. Örebro har sina svåraste matcher kvar. Karlskoga och DIF på Hovet. Slår vi Oskarshamn och vinner hemma mot Örebro så har vi goda chanser.Buford skrev:Nej, det skall vi naturligtvis inte göra. Men matchen imorgon blir avgörande och mycket svår. BIK blev precis av med en tung ryggsäck och fick medvind, medans DIF satte på sig en och fick motvind. Visst, Örebro kan förlora imorgon och då lever hoppet, inte annars.SirDIFalot skrev:Överdriv inte.Nyberabb skrev:Där dog drömmen
Örebro 9p
DIF 8
BIK 7p
Avgå Jocke.
Vi ger aldrig upp.....
Men jag måste erkänna efter dagens match så hänger jag mot repen....
Håller med, 3 poäng imorgon är ett måste!Caveman skrev:Vi ger aldrig upp.....
Kanske ett halmstrå men på ett sätt kan det vara bra med torsk mot BIK igår eftersom de då fortfarande har något att spela för när de möter Örebro. Att Örebro tappar är vitalt.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är så väldigt lätt att byta ut ett "e" mot ett "å"... Jag är väldigt skeptisk till våra möjligheter.Caveman skrev:Vi ger aldrig upp.....
Edit: med ett försvar är det annorlunda.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Dags att bege sig mot Oskarhamn då. Kör en spontare och sätter mig i bilen nu!
Hoppet är det sista som överger mig.
KÄMPA!
KÄMPA!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Örebro vinst mot BIK på övertid/straffar samtidigt som vi slår Oskarshamn. Då har vi allt i egna händer hemma mot Örebro där målskillnaden blir det som avgör vid en Djurgårds vinst. Inte kört än, men jag gav upp redan i fredags.. Lördagsmatchen gjorde mig bara argare och ännu mer besviken.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Örebro är ett mycket skickligare lag än Karlskoga, lägg därtill att de kan har möjlighet att säkra sin plats i kvalserien idag. Aldrig att Karlskoga kan matcha dem idag. Tyvärr, men det är stenkört. Till skillnad från Djurgården tar Örebro sina chanser.
Dessutom tror inte jag vi klarar av Oskarshamn idag ändå om jag ska vara ärlig. Oskarshamn är också ett spelskickligare och mer passningssäkert lag än Djurgårn. De kommer nog spela ut oss rätt bra på hemmaplan.
Dessutom tror inte jag vi klarar av Oskarshamn idag ändå om jag ska vara ärlig. Oskarshamn är också ett spelskickligare och mer passningssäkert lag än Djurgårn. De kommer nog spela ut oss rätt bra på hemmaplan.
En helt galen grej, i nuläget. På ett bra sätt alltså. "A hero, just for one day..."20002001 skrev:Dags att bege sig mot Oskarhamn då. Kör en spontare och sätter mig i bilen nu!
KÄMPA!
Givetvis är det så. Jag lekte bara med tanken att det finns en teoretisk chans.Staten skrev:Örebro är ett mycket skickligare lag än Karlskoga, lägg därtill att de kan har möjlighet att säkra sin plats i kvalserien idag. Aldrig att Karlskoga kan matcha dem idag. Tyvärr, men det är stenkört. Till skillnad från Djurgården tar Örebro sina chanser.
Ska bli intressant att se hur DIF uppträder i dessa matcher. Uppgivna och utspelade eller kämpar för sin heder? Troligtvis det först nämnda.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Karlskoga saknar inte mindre än 6st spelare inför matchen ikväll. Man är dum i huvudet om man tror på Karlskoga ikväll.Staten skrev:Örebro är ett mycket skickligare lag än Karlskoga, lägg därtill att de kan har möjlighet att säkra sin plats i kvalserien idag. Aldrig att Karlskoga kan matcha dem idag. Tyvärr, men det är stenkört. Till skillnad från Djurgården tar Örebro sina chanser.